Pendolino nie zatrzyma się w Piotrkowie

Tydzień Trybunalski Sobota, 17 października 201544
Pendolino relacji Warszwa-Wrocław nie zatrzyma się w Piotrkowie. Są też dobre wiadomości, mamy zyskać nowe połączenia i krótsze czasy przejazdów.
Pendolino nie zatrzyma się w Piotrkowie

Z planowanych zmian w rozkładzie jazdy nie jest zadowolony jeden z mieszkańców, który swoimi obawami podzielił się z naszą redakcją: - W projekcje rozkładu PKP na rok 2015/16 (rozkład dostępny na stronie PKP PLK – rozklad.plk-sa.pl) nie zostały przewidziane postoje w Piotrkowie, chodzi o ponad 10 pociągów EIP* i EIC*, m.in. do Jeleniej Góry, Wrocławia czy Warszawy, natomiast pociągi te mają się zatrzymywać w 24-tysięcznym Lublińcu. Jest to ważne przede wszystkim dlatego, że Piotrków zostaje spychany na margines miast na trasie dawnej Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej i głównej linii kolejowej w Polsce (LK nr 1) – twierdzi mieszkaniec. - Według portalu Rynek Kolejowy (artykuł z dnia 27.07.2015 r.), Pendolino pojedzie „Wiedenką”, zaskoczyła mnie wypowiedz Beaty Czemerajdy z biura prasowego PKP Intercity, która twierdzi że pociągi klasy EIP czy EIC nie będą zatrzymywały się na mniejszych stacjach. Nie wiem, czy ta pani wie, jakiej wielkości miastem jest Piotrków (podejrzewam, że nie), a jakim Lubliniec. Śmieszne jest dla mnie mówienie o mieście drugim co do wielkości w województwie łódzkim, że jest mniejszą stacją.


Odpowiedź, jaką uzyskaliśmy od Zespołu Prasowego PKP Intercity z pewnością nie zadowoli zatroskanego mieszkańca. - Część pociągów objazdowych (EIP i EIC z Warszawy do Wrocławia) nie zatrzyma się nigdzie poza Warszawą a Częstochową, celem utrzymania atrakcyjnego czasu przejazdu w pełnej relacji - poinformowano nas.


Od grudnia mieszkańcy Piotrkowa mają jednak zyskać nowe połączenia i krótsze czasy przejazdów.  W nowym rozkładzie jazdy będą kursować dwa dodatkowe pociągi relacji Warszawa-Wrocław. Pociągi te nie będą zatrzymywać się między stolicą a Piotrkowem, dzięki czemu czas przejazdu ma wynieść 1 godzinę i 17 minut. - Pozostałe pociągi do Warszawy także pojadą szybciej niż obecnie dzięki zakończeniu modernizacji linii nr 1 – zapewniają nas w Zespole Prasowym. - Co więcej od grudnia wjadą na tory pierwsze nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne typu: Flirt3, które będą jeździć na trasie Gdynia-Katowice przez Bydgoszcz, Kutno, Łódź, Piotrków i Częstochowę oraz PesaDART, które będą jeździć z Warszawy do Bielska-Białej przez Skierniewice, Piotrków, Częstochowę i Katowice.


jk/as

*EIP - Express InterCity Premium - kategoria pociągów uruchomionych przez spółkę PKP Intercity od 14 grudnia 2014. Do obsługi pociągów tej kategorii wykorzystywane są jednostki Pendolino ED250, których maksymalna prędkość wynosi 250 km/h, jednakże nigdzie w Polsce pociągi te nie jeżdżą z taką prędkością

*EIC - Express InterCity - kategoria pociągów uruchamianych przez PKP Intercity, używająca najnowszego taboru przewoźnika dostosowanego do prędkości 160 km/h


Zainteresował temat?

6

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (44)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

privat ~privat (Gość)17.10.2015 12:25

Władze miasta i władze wojewódzkie nie robią nic w kwestiach kolejowych. Ciągle rozszerzana jest strefa łódzkiej kolei aglomeracyjnej oczywiście z pominięciem Piotrkowa. Jeżeli Pendolino będzie zatrzymywać się w takim Lublińcu, a u nas nie to wstyd duży.
Jestem lokalnym patriotą ale trzeba sobie jasno powiedzieć - nasze miasto UMIERA!!!
A co do PKP to mam ich gdzieś. Do Warszawy będę jeździć PolskimBusem. Pomiędzy Piotrkowem a stolicą nie ma żadnego przystanku, a bilety są tańsze niż naszym kochanym PKP no i jest zdecydowanie czyściej.

51


:) ~:) (Gość)17.10.2015 14:34

Z forum radiowej jedynki.
Pendolino
Stoi na stacji nasz Pendolino.
Śliczny, nowiutki aż można przyznać:
Bel bambino!
Stoi nie sapie, światłami miga,
Najnowsza to, super to, elektronika.
Cyk - jak czerwono!
Pyk - jak zielono!
Tyk - fioletowo!
Klik - kolorowo!
Z łatwością zmienia kolory tęczy.
Nie zgrzytnie, nie skrzypnie i nie zajęczy.
Wagony do niego podoczepiali
Piękne, ogromne, ze szlachetnej stali.
W każdym wagonie mnóstwo jest ludzi.
Każdy ciekawość, podróżą studzi.
W pierwszym już siedzą ci politycy,
którzy dotrzymali obietnicy
Bo rzekli: - Zmienimy kolei oblicze!
I będzie szybciej na Katowice!
W drugim elita, krew z krwi Polacy!
Jest Szejnfeld, Szulc, Hartman,
Kutz, Ewa Kopaczy
Siedzą i trą z podniety swe ręce,
Że było im warto wydać kasy więcej.
W trzecim brukowców i dziennikarzy
Pełno, a każdy z nich tylko marzy
By ładniej opisać urodę dziewczyny
Italskiej - Już polskiej przepięknej maszyny.
W czwartym aktorzy i celebryci
Żółtym biletem każdy się szczyci.
W piątym sportowcy, siłacze, strongmeni
Z powodu siły maszyny wzruszeni.
W szóstym bogacze i biznesmeni.
W siódmym kelnerzy (już nawróceni).
W ósmym duchowni z pobliskich mieściń.
W dziewiątym tylko Kalisz się mieści.
A tych wagonów jest całe mrowie!
W ostatnich (rzecz jasna) pasażerowie.
Nagle - gwizd!
Nagle - pisk!
Wytęż słuch!
Koła w ruch!
Najpierw powoli
Jak człowiek
Nad ranem
Otwiera
Swe oczy
Tak bardzo
Zaspane
Tak wolno
Się budzi
Tej maszyny
Dusza
Lecz szybko
Otrzeźwia się,
Żwawiej porusza
Napędza, nakręca się, gna coraz prędzej
I nie minie moment już sunie, już pędzi!
Się wije po szynach jak najszybsza żmija,
Aż trudno ją dostrzec, bo tak szybko mija!
A Po co to, czemu to, po co tak gna?
Pasażer chciał szybko, no to teraz ma.
Ta ra ta! Ta ra ta! Ta ra ta, ta, ta!
Coś trzęsie, coś szarpie, Stuk tu tu tu ta!
Nagle- pisk!
Nagle- świst!
Giba w bok!
Koła stop!
I sunie tak jeszcze z metrów czterysta.
I piszczy i iskrzy się za iskrą iskra.
Jak koń z galopu hamuje z mozołem,
Staneło beż życia tak koło za kołem.
A co to? A kto to? I dziw ludzi bierze!
Kto starszy już dawno odmówił pacierze!
A kto to? A co to? Dlaczego i jak?
Że w szczerym polu? No jak, że to tak?
Dlaczego stanęło i to w środku zimy?
Dlaczego staliśmy i jeszcze stoimy?
Dlaczego? Tych pytań to zebrałby wory
- Dlaczego? Dlatego, że za wąskie tory,
W gąszczu promocji (toż taka atrakcja)!
Umknęła gdzieś nam przestarzała trakcja,
Przerdzewiałe szyny na drewnianych belkach
To dla maszyny o stalowych nerwach.
Lecz najważniejsze! Niech każdy spamięta!
I niech to będzie dla przyszłości puenta.
Czyż nie widzicie, że jesień, że zima?
To oczywiste: TAKI JEST KLIMAT!
autor M K

20


am ~am (Gość)17.10.2015 14:30

Nie mówi się Pendolino tylko Pierdolino :)

30


resed resedranga17.10.2015 14:25

Nie ma się co martwić - bardzo wpływowym posłem z naszego miasta będzie niewątpliwie pan Antoni. On na pewno załatwi, żeby Pendolino zatrzymywały się w Piotrkowie. Przecież sprawy regionu leżą mu na sercu.

80


Liść ~Liść (Gość)17.10.2015 14:16

A kogo stać w PT żeby jeździć Pendolino przy takiej cenie biletów. Już lepiej się opłaca jechać własnym samochodem.

42


Marcin Marcinranga17.10.2015 11:33

Generalnie to po co miał by się w PT zatrzymać? Przecież u nas w mieście to tylko galerie handlowe są :D

94


xx ~xx (Gość)17.10.2015 12:43

A co robią posłowie z naszego miasta? Pan Ostrowski chce być w sejmie chyba do emerytury a ile zrobił dla tego miasta? O innych już nie mówię.

100


MM ~MM (Gość)17.10.2015 12:31

no proszę a śp. Gosiewski załatwił, że pociągi zatrzymują się we Włoszczowej a o PT nikt się nie potrafi upomnieć- DZIĘKUJEMY wszystkim lokalnym politykom deklarującym miłość do miasta i mieszkańców

90


gość 21 ~gość 21 (Gość)17.10.2015 11:59

Jak tak to rozebrac tory w holere i zaorac skoro beda jeździc i wozic powietrze .To jakas paranoja skoro piotrków sie pomija

30


ludirken ~ludirken (Gość)17.10.2015 11:28

a czego Wy się spodziewaliście? mogliście mnie zapytać, to samo bym powiedział.

60


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat