Pendolino nie zatrzyma się w Piotrkowie

Tydzień Trybunalski Sobota, 17 października 201544
Pendolino relacji Warszwa-Wrocław nie zatrzyma się w Piotrkowie. Są też dobre wiadomości, mamy zyskać nowe połączenia i krótsze czasy przejazdów.
Pendolino nie zatrzyma się w Piotrkowie

Z planowanych zmian w rozkładzie jazdy nie jest zadowolony jeden z mieszkańców, który swoimi obawami podzielił się z naszą redakcją: - W projekcje rozkładu PKP na rok 2015/16 (rozkład dostępny na stronie PKP PLK – rozklad.plk-sa.pl) nie zostały przewidziane postoje w Piotrkowie, chodzi o ponad 10 pociągów EIP* i EIC*, m.in. do Jeleniej Góry, Wrocławia czy Warszawy, natomiast pociągi te mają się zatrzymywać w 24-tysięcznym Lublińcu. Jest to ważne przede wszystkim dlatego, że Piotrków zostaje spychany na margines miast na trasie dawnej Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej i głównej linii kolejowej w Polsce (LK nr 1) – twierdzi mieszkaniec. - Według portalu Rynek Kolejowy (artykuł z dnia 27.07.2015 r.), Pendolino pojedzie „Wiedenką”, zaskoczyła mnie wypowiedz Beaty Czemerajdy z biura prasowego PKP Intercity, która twierdzi że pociągi klasy EIP czy EIC nie będą zatrzymywały się na mniejszych stacjach. Nie wiem, czy ta pani wie, jakiej wielkości miastem jest Piotrków (podejrzewam, że nie), a jakim Lubliniec. Śmieszne jest dla mnie mówienie o mieście drugim co do wielkości w województwie łódzkim, że jest mniejszą stacją.


Odpowiedź, jaką uzyskaliśmy od Zespołu Prasowego PKP Intercity z pewnością nie zadowoli zatroskanego mieszkańca. - Część pociągów objazdowych (EIP i EIC z Warszawy do Wrocławia) nie zatrzyma się nigdzie poza Warszawą a Częstochową, celem utrzymania atrakcyjnego czasu przejazdu w pełnej relacji - poinformowano nas.


Od grudnia mieszkańcy Piotrkowa mają jednak zyskać nowe połączenia i krótsze czasy przejazdów.  W nowym rozkładzie jazdy będą kursować dwa dodatkowe pociągi relacji Warszawa-Wrocław. Pociągi te nie będą zatrzymywać się między stolicą a Piotrkowem, dzięki czemu czas przejazdu ma wynieść 1 godzinę i 17 minut. - Pozostałe pociągi do Warszawy także pojadą szybciej niż obecnie dzięki zakończeniu modernizacji linii nr 1 – zapewniają nas w Zespole Prasowym. - Co więcej od grudnia wjadą na tory pierwsze nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne typu: Flirt3, które będą jeździć na trasie Gdynia-Katowice przez Bydgoszcz, Kutno, Łódź, Piotrków i Częstochowę oraz PesaDART, które będą jeździć z Warszawy do Bielska-Białej przez Skierniewice, Piotrków, Częstochowę i Katowice.


jk/as

*EIP - Express InterCity Premium - kategoria pociągów uruchomionych przez spółkę PKP Intercity od 14 grudnia 2014. Do obsługi pociągów tej kategorii wykorzystywane są jednostki Pendolino ED250, których maksymalna prędkość wynosi 250 km/h, jednakże nigdzie w Polsce pociągi te nie jeżdżą z taką prędkością

*EIC - Express InterCity - kategoria pociągów uruchamianych przez PKP Intercity, używająca najnowszego taboru przewoźnika dostosowanego do prędkości 160 km/h


Zainteresował temat?

6

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (44)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Bleki Blekiranga18.10.2015 09:09

może peron 1 też mógłby zostać wyremontowany?
żeby tylko konserwator nie z.ebał takiego zabytku...

51


Janekkkk1985 ~Janekkkk1985 (Gość)18.10.2015 08:26

do Kukizowiec Proponuję wejść na stronę kolei i przeanalizować nowy rozkład jazdy wchodzący w życie w grudniu. Do Warszawy jest 7 pociągów, z tego 2 jadące z Piotrkowa bezpośrednio, nie zatrzymujące się nigdzie po drodze- ani w Koluszkach ani w Skierniewicach. Uważam, że ta ilość jest wystarczająca. Poza tym sam byłem kiedyś studentem i jadąc gdziekolwiek wybierałem raczej tańsze opcje przemieszczania się:) Wydaje mi się, że przeciętny student mający do wyboru Pendolino a zwykły pośpiech wybierze zwykły zwłaszcza, że czas przejazdu byłby podobny; tym bardziej że Pendolino osiągnie na wiedence taką samą predkość jak normalny pociąg czyli 120 km/h, bo tu się szybciej po prostu nie pojedzie (to nie CMK) A do focusa faktycznie jeżdżę, bo tam pracuję:) Pozdrawiam

60


Janekkkk1985 ~Janekkkk1985 (Gość)17.10.2015 21:44

Czytam te lamenty i czytam i naprawdę nie mogę się nadziwić o co jest tyle krzyku... Po pierwsze Lubliniec jest bądź co bądź węzłową stacją i sens zatrzymywania się tam Pendolino jest na pewno większy niż na zwykłej przelotowej stacji jaką jest Piotrków. Po drugie wiedenką Pendolino będzie kursowało w ramach objazdu na czas remontów na CMK, więc nawet gdyby się tu zatrzymywało to potem gdyby powróciło na właściwą trasę i zaraz by się podniósł krzyk, że nam je odebrano... Po trzecie- Ile osób by tak naprawdę tu wsiadło? Jedna, dwie? Po czwarte do Wrocławia czy Warszawy jest czym dojechać i to dużo taniej, niż drogim Pendolino. A po piąte ciekawi mnie ile osób najgłośniej krzyczących chociaż raz by nim pojechało...Pewnie żadna bo za drogo...To takie moje przemyślenia...

134


Al Bundy ~Al Bundy (Gość)17.10.2015 22:14

My się tu rozwodzimy nad jakimś (drogim!) Pierdolino, a tymczasem dla Szwedów nawet darmowy transport lotniczy nie jest problemem! ;)
http://joemonster.org/link/pokaz/64216
Ba! Ale on tylko dla gości specjalnych!
Dokąd ten świat zmierza?

50


okok ~okok (Gość)17.10.2015 22:06

miasto jak miasto,ale fakt stacja mała, chociaż wiata na niej niemal pancerna

50


Al Bundy ~Al Bundy (Gość)17.10.2015 18:59

Nie rozumiem podejścia decydentów z PKP Intercity. Rezygnując z zatrzymywania się w takich miastach jak Piotrków, rezygnują jednocześnie z części dochodów. Miasta średnie i duże są przy liniach kolejowych co kilkadziesiąt kilometrów, a w kraju wielkości Polski zatrzymywanie się co kilkadziesiąt kilometrów nie powinno być chyba dla pociągów problemem. Polska to mały kraj, a rozlokowanie i wielkość miast są takie jakie są. Może kolejowi decydenci na Chinach się wzorują? Ale tam kraj ponad trzydzieści razy większy - wielkie odległości, wielkie metropolie i rozwinięta sieć szybkiej kolei...
Ja tam się nie znam. Zapewne kolejowi decydenci to sami wysoko wykwalifikowani i wykształceni eksperci od ekonomii, marketingu i cholera wie od czego jeszcze. Jeśli bardziej im się opłaca zatrzymywać w Lublińcu niż w Piotrkowie, to pewnie tak jest. ;)
Pociągi się u nas zatrzymywać nie chcą, za to chętnie się zatrzymują politycy wszelkiej maści przed wyborami. W rozwoju tego miasta coś poszło nie tak.

Komentarz był edytowany przez autora: 17.10.2015 19:01

130


kotlettD ~kotlettD (Gość)17.10.2015 18:47

jak zawsze z góry olali Piotrków i nikt nic nie zrobi aby gdzieś dojechać trzeba mieć stalowe nerwy czy to pkp czy pks to i tak maja nasz w d...pie czemu na pks nie staje autokar p12 polski bus jak jedzie dalej na śląsk omija gierkuwkom Piotrków i z gdanska trzeba wysiadac w lodzi aby dojechac do piotrkowa szara strefa 13 dielna a nie miasto

80


serdel ~serdel (Gość)17.10.2015 18:29

Niech się zatrzymują na Morycy. Tam przecież zamykają szlaban na kłódkę.

80


rewq ~rewq (Gość)17.10.2015 16:30

przy obecnej władzy Piotrkowa niedługo tylko towarowe pociągi będą przejezdzac, zeby zatrzymywało się pendolino, władza musi się starac a nie siedziec na d...

100


Imię Imięranga17.10.2015 15:35

Władza mnie oszukała!

50


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat