Ostrzeżenie dla konsumentów

Niedziela, 10 stycznia 20164
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed nieuczciwymi praktykami ze strony właściciela kilku portali. Warto przeczytać.
fot. china.trade.gov.plfot. china.trade.gov.pl

- To pierwszy przypadek, kiedy UOKiK korzysta z ostrzeżenia konsumenckiego - mówił w radiowym Maglu w Strefie FM Bartłomiej Krasiński, miejski rzecznik konsumentów w Piotrkowie. - Ale-gratka.pl, bez-posrednikow.pl, ofertynet.com.pl, ale-gratka.com, alegratka.eu, top-gratka.pl – te strony prowadzone przez przedsiębiorcę Tomasza Braniewskiego mogą powodować znaczne straty dla klientów. Poprzez te strony przedsiębiorca przyjmuje od konsumentów zlecenia na umieszczanie ogłoszeń dotyczących ich nieruchomości na współpracujących portalach.

Aby zamówić powyższą usługę, konsument musi wejść na jedną ze stron przedsiębiorcy, wypełnić formularz zgłoszeniowy, zaakceptować regulamin i wybrać przycisk "Zgłoś ofertę". Po umieszczeniu ogłoszenia, zgodnie z informacjami zawartymi na stronie, ma nastąpić bezpłatny 3-miesięczny okres testowania usługi. Konsumenci nie są jednak informowani w należyty sposób, że po 3 bezpłatnych miesiącach usługa staje się odpłatna (opłata za każdy kolejny miesiąc wynosi ok. 500 zł).

 

Klienci dowiadują się o tym dopiero z otrzymywanych wezwań do zapłaty. Co więcej, nie mają możliwości natychmiastowej rezygnacji z usług, ponieważ ustalony przez Tomasza Braniewskiego okres wypowiedzenia wynosi od jednego do trzech miesięcy w zależności od umowy. Oznacza to, że maksymalny koszt usługi może wynieść nawet 1 500 zł.

 

Wezwania skierowane przez Tomasza Braniewskiego w większości przypadków nie mają jednak mocy prawnej, bowiem skuteczne zawarcie umowy przez internet następuje jedynie w sytuacji, gdy przycisk służący do zgłoszenia zamówienia opatrzony jest jednoznaczną informacją o tym, że zawierana umowa będzie odpłatna - czytamy na stronie UOKiK.

 

W związku z tym, że niedozwolone praktyki firmy Invest-Net Braniewski Tomasz mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów, UOKiK zdecydował o wydaniu ostrzeżenia. Zwracamy uwagę na to, że:

1. Przycisk na stronach internetowych "Zgłoś ofertę" nie został oznaczony informacją, że dodanie ogłoszenia wiąże się z jakąkolwiek opłatą. Zgodnie z prawem, brak takiej informacji oznacza, że nie doszło do zawarcia umowy. Mimo to Invest-Net Braniewski Tomasz wysyła konsumentom wezwania do zapłaty, na podstawie których wielu z nich mogło uiścić żądaną kwotę, sądząc, że należy się ona przedsiębiorcy. Ponadto, z uwagi na specyfikę usługi, niedozwolonym warunkiem jest
zastrzeganie, że można z niej zrezygnować z zachowaniem okresu wypowiedzenia, który wynosi od jednego do trzech miesięcy.

2. Invest-Net Braniewski Tomasz narusza inne obowiązki informacyjne, co w praktyce utrudniało piszącym do UOKiK konsumentom dochodzenie swoich praw, w tym odstąpienie od umowy. Przedsiębiorca:
a) nie informuje konsumentów o nazwie swojej firmy,
b) nie informuje o łącznej cenie za swoje usługi, czasie trwania umowy, powodach jej wypowiedzenia,
c) nie przekazuje klientowi potwierdzenia zawarcia umowy, które musi zostać dostarczone na trwałym nośniku (np. na CD, mailem, smsem).

 

MC

 


Zainteresował temat?

8

0


Zobacz również

Komentarze (4)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

mom ~mom (Gość)10.01.2016 17:53

Podobne praktyki stosuje T-.... oferując i zmuszając abonentów to niechcianych usług. Przykładem są podwójne promocje uzyskiwane podczas doładowania tj. na dodatkowe minuty oraz jednomiesięczny próbny okres usł. bezpiecznego internetu. Z marszu przedłużany przez w/w operatora na czas nieokreślony. Ciekawe jest, że usługa ta (internet) naliczana jest też tym abonentom co posiadają telefony starszego typu bez funkcji połączeń internetowych ...... dotyczy to głównie abonentów 50+ .........

70


Rycerz;-) Rycerz;-)ranga10.01.2016 16:38

Państwo powinno stać po stronie obywatela i tego typu strony naciągające klientów szybko eliminować.Sądzić i do widzenia z takimi nadużyciami a nie żeby konsument na każdym kroku się pilnował bo chcą go orżnąć .To samo tyczy się z kredytami wyłudzającymi na obcy dowód,cała wina spychana jest na zwykłego człowieka który zagubił lub mu ukradli dowód . Odpowiedzialność powinien ponosić bank iż on źle zweryfikował dane klienta i udzielił kredytu na podstawie obcego dowodu.

30


Leito ~Leito (Gość)10.01.2016 16:02

UOKiK to taki nasz bohater, obrońca!!

50


vrty ~vrty (Gość)10.01.2016 13:33

Po uokik wydaje ostrzeżenia? Od razu powinien zamykać takie strony, a właściciela obligatoryjnie przed sąd posyłać i wszelkie wezwania do zapłaty itd. przez oszukanych klientów anulować.

140


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat