Do pierwszego przewinienia doszło na drodze krajowej nr 12. Inspektorzy skontrolowali pojazdy przewożące zbiorniki betonowe. Pomiar na wadze wykazał, że całkowita, rzeczywista masa pojazdu przekroczyła normę o blisko 10%, a nacisk jednej z osi blisko 15%. Z kolei w drugiej ciężarówce tachograf nie pracował prawidłowo. W urządzeniu zamontowany był nielegalny wyłącznik, który nie rejestrował jazdy pojazdu. Funkcjonariusze wstrzymali przewozy tych ładunków, a kierowca auta w którego tachografie zamontowano wyłącznik, przez najbliższe trzy miesiące nie będzie mógł zasiąść za kierownicą.
Kolejnymi zatrzymanymi były pojazdy specjalizujące się w przewozach drewna. Jak podkreślają inspektorzy wykonawcy tego typu transportów po wielokroć udowadniali, że za nic mają obowiązujące przepisy i bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, znacząco przeciążając swoje pojazdy. Drewno ze względu na swoje właściwości jest ładunkiem bardzo specyficznym i wymagającym zachowania w czasie jazdy szczególnej ostrożności.
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego odnotował trzy przypadki, w których przekroczono obowiązujące normy. Zatrzymali ciężarówkę, który ważył blisko 56 ton, podczas gdy dopuszczalnym jest przewiezienie maksymalnie 40 ton. Później skontrolowano dwa pojazdy należące do innego przedsiębiorcy. W tych przypadkach masy pojazdów wynosiły blisko 54 tony i ponad 47 ton. W tym przypadku także inspektorzy wstrzymali przewozy do czasu usunięcia nadmiarowego ładunku.
Wobec przedsiębiorców, którzy byli odpowiedzialni za te przewozy, wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone karami nawet w wysokości 15000 złotych.