Na reorganizacji zaoszczędzą 1,5 mln

Strefa FM Niedziela, 31 marca 201310
Nawet półtora miliona złotych w skali roku może zaoszczędzić powiat piotrkowski na reorganizacji całodobowej placówki opiekuńczo-wychowawczej w Sulejowie.
fot. archiwum ePiotrkow.plfot. archiwum ePiotrkow.pl

Radni podjęli uchwałę dotyczącą  likwidacji sulejowskiego Domu Dziecka. Przypomnijmy. Już we wrześniu ośmioro podopiecznych tej placówki przeniesie się do rodzinnego Domu Dziecka, który powstanie w Czarnocinie, pięcioro osiągnie pełnoletność, a pozostali przeniosą się do jednostek znajdujących się na terenie powiatów, w których się urodzili.

- Nowe przepisy w jednoznaczny sposób wskazują, że najlepszą opieke może zapewnić dziecku rodzina (rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka oraz placówki opiekuńczo-wychowawcze, w których przebywac może nie więcej, niż 14 wychowanków). Wszystkie działania zarządu powiatu (mające na celu przede wszystkim dobro dzieci) doprowadziły do likwidacji Domu Dziecka w Sulejowie - mówi Paweł Giler, dyrektor Powiatego Centrum Pomocy Rodzinie w Piotrkowie.

Rodzinny Dom Dziecka, która powstanie w Czarnocinie będzie prowadziła organizacja pozarządowa, która w kwietniu zostanie wyłoniona w odpowiednim konkursie. Koszt funkcjonowania takiej placówki nie powinien przekroczyć 250 tysięcy złotych rocznie. Dla porównania w 2012 roku w budżecie powiatu piotrkowskiego na działalność sulejowskiego Domu Dziecka zarezerwowano ponad 1 milion 800 tysięcy złotych. Warto dodać, że budynek w Sulejowie zostanie wydzierżawiony, najprawdopodobniej na cele opiekuńczo-wychowawcze.

(Strefa FM)


Zainteresował temat?

1

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (10)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

ignacy ~ignacy (Gość)02.04.2013 20:14

"Jacek-31" napisał(a):

no to i tak o połowę mniej niż w DD, bo chyba powyżej 5000 zł na jedno dziecko miesięcznie

00


ignacy ~ignacy (Gość)02.04.2013 20:12

"Jacek-31" napisał(a):

00


Jacek 31 ~Jacek 31 (Gość)02.04.2013 10:00

Organizacja pozarzadowa wygrywa przetarg na prowadzenie "rodzinnego" domu dziecka.Zatrudnia małżeństwo / płacą jednemu z małżonków/na umowę zlecenie ok 1500 netto .Jak mają starsze dzieci to może trochę więcej albo dodatkową osobę do pomocy np za 500 zł m-cznie.Na dziecko obowiązkowo 1000 zł a reszta pieniędzy dla "organizacji".Teraz policzmy:250 tys :12 m-cy : 8 dzieci=2600 zł/m-c.Czy tylko "firmują" ?

00


gość ~gość (Gość)01.04.2013 22:19

"zaoszczędzi"? powiedzcie lepiej, kto zarobi

00


abc ~abc (Gość)01.04.2013 18:44

niestety nie masz racji. albo organizacja pozarządowa..czyt. stowarzyszenie, albo rodzina.

"ignacy" napisał(a):

00


ignacy ~ignacy (Gość)01.04.2013 14:50

"jacek31" napisał(a):
Rodzinny Dom Dziecka powinna prowadzić rodzina

i własnie rodziny prowadzą te domy, tyle że organizacje pozarządowe to firmują

00


jacek31 ~jacek31 (Gość)01.04.2013 12:51

Rodzinny Dom Dziecka powinna prowadzić rodzina bo taki jest cel zmian w tzw pieczy zastepczej.Tzw organizacje pozarządowe niech pomagają w inny sposób.Urzędnikom powiatowym zależy na przyszlości tych dzieci ?Ważne że nie będzie domu dziecka , kadry wychowawców i kasy na dom dziecka.

00


anka ~anka (Gość)31.03.2013 21:40

no i dobrze bo to nasza kasa! a jeśli jeszcze dzieci będą w mniejszych rodzinnych domach to chyba tylko lepiej? logiczne jak słońce

00


;[ ~;[ (Gość)31.03.2013 18:11

tylko o kasie myślą a gdzie uczucia tych dzieci?

00


mieszkaniec powiatu ~mieszkaniec powiatu (Gość)31.03.2013 11:11

zastanawiam się tylko...ile obecnie dzieci z naszego powiatu przebywa w innych domach dziecka i ile nasz powiat za to płaci.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat