Modernizacja ulicy Roosevelta, czyli „mówiły jaskółki...”

Tydzień Trybunalski Sobota, 15 lutego 201420
Modernizacja ulicy Roosevelta to wspólny projekt miasta i powiatu. Taki przynajmniej jest plan. Inwestycja będzie bardzo kosztowna, w dodatku rozłożona na lata. Na jakim dziś jest etapie? - Starostwo Powiatowej jest głęboko w lesie z tym projektem. Oprócz inicjatywy, że coś będziemy robić razem, tak naprawdę nie zrobili nawet koncepcji - mówią urzędnicy magistratu.
fot. A. Stańczykfot. A. Stańczyk

O remont ul. Roosevelta upomniał się radny Adam Gaik podczas ostatniej sesji Rady Miasta. - Jeśli chodzi o ten wspólny projekt, to... tak jak wszystko, co robimy wspólnie, czasem idzie jak po grudzie. Starostwo Powiatowe jest głęboko w lesie z tym projektem - informowała radnych Małgorzata Majczyna, dyrektor Biura Inwestycji i Remontów w Urzędzie Miasta. - Oprócz inicjatywy, że coś będziemy robić razem, to tak naprawdę nie zrobili nawet koncepcji. My objęliśmy koncepcją cały odcinek ulicy Roosevelta, podzieliliśmy go na 3 etapy. Do realizacji, czyli projektowania został skierowany odcinek miejski. W tym roku ten projekt powstanie, mamy już wybranego wykonawcę. Natomiast nie projektujemy póki co odcinka, który jest przedmiotem współpracy ze Starostwem. Czekamy na nich. Jedno ze spotkań, do którego doprowadziła nasza strona również skończyło się tylko tym, że każdy wie, co ma zrobić po swojej stronie. Tak naprawdę, jeśli Starostwo będzie tak samo zaangażowane jak do tej pory, to czarno widzę w najbliższym czasie, że ten projekt powstanie, bo my nawet ronda, które jest u zbiegu ulicy Roosevelta i Granicznej nie będziemy mogli wykonać, bo rondo ma połowę swojego obszaru na terenie Starostwa i połowę na terenie miasta. Jest to bardzo duży projekt, bardzo złożony i finansowo bardzo obciążający obie strony, dlatego myślę, że już powinny trwać jakieś prace.


Dokładna nazwa projektu, który realizować ma wspólnie Starostwo i Urząd Miasta to „Rozbudowa korytarza transportowego łączącego przemysłową część miasta Piotrkowa Trybunalskiego z DK nr 1 i drogą wojewódzką nr 484”. Jak informuje nas magistrat, projekt zgłoszony został przez Zarząd Dróg Powiatowych w Piotrkowie Trybunalskim (właśnie przez ZDP, ponieważ zakres inwestycji jest większy na terenie powiatu), jako przedsięwzięcie priorytetowe o wartości powyżej 20 mln zł, które w największym stopniu może przyczynić się do realizacji celów aktualizowanej wówczas Strategii Rozwoju Województwa Łódzkiego 2020. Realizacja zadania przewidziana jest do 2020 roku.

 

- W Piotrkowie zakres dotyczy przebudowy ul. Roosevelta od granic miasta do ul. Żelaznej, ul. Żelaznej wraz z rondami. Łącznie ok. 4,3 km długości. Szacunkowy koszt projektu z terenu miasta to 20 mln zł. Jeśli chodzi o zakres na terenie powiatu, to dotyczy przebudowy ponad 9 km drogi od A1 do granic miasta, a jego koszt to ok. 20 mln zł - informuje nas Jarosław Bąkowicz, kierownik Biura Prasowego Urzędu Miasta.


Podczas sesji padło również pytanie o koszty tej potężnej inwestycji. - Czy przez opieszałość Starostwa nie uciekną nam jakieś środki z programów, z których moglibyśmy skorzystać? - pytał radny Gaik. - Już Program Operacyjny „Infrastruktura i środowisko” pokazał, że niejeden samorząd się na tym wyłożył. Ten, kto bierze na siebie pozycję lidera, tak naprawdę ponosi konsekwencje tego, że poszczególni partnerzy są różnie zaangażowani w projekt. W najbliższym czasie musi dojść do kolejnego spotkania i do wyraźnego podziału ról, bo bez przygotowania choćby koncepcji żadnego wniosku aplikacyjnego nie złożymy - odpowiedziała dyrektor Majczyna.


Stanowisko powiatu piotrkowskiego jest proste - Starostwo czeka na decyzje w sprawie podziału środków unijnych na lata 2014 - 2020 dla województwa łódzkiego. - Na ten moment nie ma żadnych zapewnień, w jaki sposób zostaną rozdysponowane pieniądze w nowym rozdaniu i czy ogłaszane będą konkursy na zadania związane z poprawą dróg powiatowych - mówi Zbigniew Starosta, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Starostwie. - Obecnie w tej sprawie trwają konsultacje społeczne. Władze powiatowe cieszą się z propozycji władz Piotrkowa Trybunalskiego o włączeniu drogi powiatowej do projektu przebudowy ul. Roosevelta, jednak aby sprostać ponad 20-milionowej inwestycji na terenie powiatu, należy również zaprosić do współpracy samorząd gminy Wola Krzysztoporska. Decyzję w tej sprawie podejmowane będą jak zawsze przez Radę Powiatu Piotrkowskiego, ale dopiero jak będzie szansa na pozyskanie na realizację zadania pieniędzy unijnych.


Co na to władze Woli Krzysztoporskiej? Wójt gminy jest ostrożny w deklaracjach. - Zamysł bardzo dobry, natomiast formalnie, z punktu widzenia przydzielonych zadań, jest to zadanie leżące po stronie Piotrkowa (na odcinku do ul. Granicznej), a dalej jest to tylko i wyłącznie zadanie powiatu, bo modernizacja dotyczy drogi powiatowej. My możemy ewentualnie, jak to zwykle bywa, udzielić pomocy Starostwu. Na ten moment jesteśmy jednak tak obłożeni dużymi inwestycjami, że w najbliższych latach nie będziemy w stanie wykroić żadnej złotówki na pomoc dla Starostwa, tym bardziej, że jesteśmy w trakcie rozmów na temat udzielenia pomocy Starostwu w zakresie położenia nakładki bitumicznej na drodze w Krzyżanowie (to jest jednak temat na 2015 czy nawet 2016 rok). Jest również zamysł, aby udzielić kolejnej transzy pomocy Starostwu na przebudowę drogi powiatowej w Jeżowie. Już udzieliliśmy pomocy na wykonanie projektu, a ostatnie prośby wicestarosty dotyczą również drogi Wola Krzysztoporska - Gomulin. Jeśli więc chodzi o udzielenie dużej pomocy na projekt modernizacji ul. Roosevelta, to możemy mówić o latach 2018 – 2020 – mówi Roman Drozdek.


Adam Gaik zaapelował do prezydenta Piotrkowa, aby ten spotkał się ze starostą, aby - jak stwierdził radny - odgórnie udrożnić temat.

as


Zainteresował temat?

2

3


Zobacz również

Komentarze (20)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Zanzi ~Zanzi (Gość)19.02.2014 12:25

"ares1" napisał(a):
przed wyborami będzie asfalt wyborczy lał się tonami

Będzie lał się nam po oczach i znów tacy "ślepi" pójdziemy do urn ;)

20


ares1 ~ares1 (Gość)19.02.2014 11:10

"Piotrkowianin" napisał(a):
Wydaje mi się, że jest to kolejna kiełbasa wyborcza Pobożnego. Szkoda, że nie zrealizował ŻADNEJ z 8 swoich obietnic w temacie dróg sprzed 3 lat: http://www.piotrkow.pl/nasze-miasto/aktualnosci/priorytety-dla-piotrkowa-2011-2014[/cytat]
Ale ważne że przed wyborami będzie asfalt wyborczy lał się tonami :)))

30


Piotrkowianin Piotrkowianinranga19.02.2014 11:03

"jethro" napisał(a):
tam gdzie ma to sens,np. Górna/Żelazna/Dmowskiego/AK.,a nie na wylotowej trasie z miasta.
Ile dziennie aut wyjeżdza z Granicznej?40-50?

Pozwolę sobie wtrącić swoje "0,03 pln". Rondo na skrzyżowaniu ul. Roosevelta i Granicznej to kolejny pomysł "od czapy" ekipy "fahofcuf Pobożnego", który pokazuje, jak bardzo są oderwani od rzeczywistych potrzeb miasta i jego mieszkańców. Z tego co się orientuję, skrzyżowanie typu rondo sprawdza się w przypadku ulic o podobnych natężeniu ruchu. Tymczasem ruch na ul. Granicznej jest bardzo mały w porównaniu z ul. Roosevelta - ilość pojazdów na tej ulicy jest kilkadziesiąt, a może nawet kilkaset razy mniejsza. Poza tym na rondo nie ma tam miejsca. Planowana obwodnica południowa ma przecinać ul. Roosevelta w innym miejscu, podobnie jak droga ekspresowa S12, która nie będzie miała węzła z drogą powiatową 1500E, która przebiega właśnie ul. Roosevelta.
Wydaje mi się, że jest to kolejna kiełbasa wyborcza Pobożnego. Szkoda, że nie zrealizował ŻADNEJ z 8 swoich obietnic w temacie dróg sprzed 3 lat: http://www.piotrkow.pl/nasze-miasto/aktualnosci/priorytety-dla-piotrkowa-2011-2014

Cytuję:
Priorytety dla Piotrkowa 2011-2014 (...) Te projekty, które będą realizowane pod warunkami, które wymieniłem to m.in.: budowa ulic na osiedlu w rejonie ulicy Kasztanowej, Malinowej i Energetyków, Prostej i Piaskowej; remont ronda Sulejowskiego; przebudowa ulic Wojska Polskiego, Alei Kopernika, Piłsudskiego i Sikorskiego; budowa południowej obwodnicy miasta oraz udrożnienie wiaduktu na ulicy Wierzejskiej poprzez zjazdy na ulicę Miast Partnerskich - dodał prezydent Chojniak.

Pełna lista tutaj: http://www.piotrkow.pl/download.php?id=398 Jak widać na załączonym obrazku żaden z 8 punktów dotyczących dróg nie został zrealizowany i raczej w ciągu 11 miesięcy do końca roku 2014 nie zostanie: http://img600.imageshack.us/img600/3700/ni6a.jpg

Komentarz był edytowany przez autora: 19.02.2014 11:05

40


jethro ~jethro (Gość)17.02.2014 06:55

"MIchal" napisał(a):
Wyobraź sobie "dżetrulku", że jeżdżę tamtędy prawie codziennie. Zawsze uważam rondo za najlepsze rozwiązanie skrzyżowania.


tam gdzie ma to sens,np. Górna/Żelazna/Dmowskiego/AK.,a nie na wylotowej trasie z miasta.
Ile dziennie aut wyjeżdza z Granicznej?40-50?

20


qwertz ~qwertz (Gość)17.02.2014 02:17

dokladnie asfalt zamiast tych kostek ktore ulegaja zniszczeniu po max trzech zimach zacznie ktos w koncu myslec? latwiej odsniezac itp ogolnie wymina asfaltu tez duzo tansza od kostki a i podklad trwalszy i stabilniejszy od podsypki piaskowej pod kostka

20


mieszkaniec mieszkaniecranga16.02.2014 20:27

"jethro" napisał(a):
,kil


dla mnie osobiście ta obwodnica mogła by nie istnieć i mogliby skończyć na obecnym etapie, ale może rondo w tym miejscu teraz robią przy przebudowie Roosevelta, aby za X lat nie tamować ruchu prze budowie odcinka obwodnicy, który to będzie budowany na pewno (nie teraz ale będzie na pewno). Na tym raczej trudno oszczędzić, a musi być zrobione bo już jeździć, a nawet chodzić w tej części miasta nie można normalnie.
Oszczędność może być na niestawianiu nowej biblioteki lub nie ciągnięciu na siłę rury z ciepłą wodą z Bełchatowa, ale raczej nie na inwestycjach drogowych (a szczególnie przebudowie istniejących dróg). I przydało by się, aby takie Roosevelta robili w jednym etapie, a nie rozdrabniali się na kilka, gdzie potrzeba by było kilka osobnych przetargów i tym samym więcej czasu i pieniędzy zmarnowanych na planowanie każdego etapu, robienie kilku przetargów, obsługę urzędniczą każdego z nich.
A co do samej istoty ronda to jak najbardziej powinno być wszędzie tam, gdzie istnieje większy ruch. Na ronda Żeromskiego/Krakowskie Przedmieście/Przedborska/Śląska też każdy narzekał dopóki nie zostały oddane do użytku. A teraz i mniejsza szybkość pojazdów i ze wszystkich ulic można wyjechać w sensownym czasie.
Co do kosztów przebudowy 4,3 km na terenie miasta to te 20 mln zł to stanowczo przesadzone (chyba, że to cena po uwzględnieniu marży urzędniczej), jeżeli to ma być uczciwa cena to należało by ją obniżyć o 1/4 co najmniej. Czy ścieżka rowerowa musi być ze śliskiej kostki, nie może być z asfaltu gorszej jakości, np. takiego ze sprasowanej szlaki --- jeździło by się rowerem przyjemniej bo brak nierówności i rowków, a i na pewno by było tańsze niż ponad 4km kostki.

Komentarz był edytowany przez autora: 16.02.2014 20:43

10


MIchał MIchałranga16.02.2014 19:27

Wyobraź sobie "dżetrulku", że jeżdżę tamtędy prawie codziennie. Zawsze uważam rondo za najlepsze rozwiązanie skrzyżowania.

02


jethro ~jethro (Gość)16.02.2014 16:52

"mieszkaniec" napisał(a):
A czy przypadkiem w tym rejonie ma nie iść południowa obwodnica miasta (https://pl.wikipedia.org/wiki/Południowa_obwodnica_Piotrkowa_Trybunalskiego) - pewnie rondo ma być w tym miejscu po to by był wjazd i zjazd z obwodnicy. A zresztą przebudowa Rosevelta na tym odcinku może dopiero dojść do skutku za kilka lat.


nie ma na nic pieniędzy a Ty o obwodnicy piszesz,może za kilkanaście,kilkadziesiąt lat.

20


mieszkaniec mieszkaniecranga16.02.2014 14:07

"jethro" napisał(a):

A czy przypadkiem w tym rejonie ma nie iść południowa obwodnica miasta (https://pl.wikipedia.org/wiki/Południowa_obwodnica_Piotrkowa_Trybunalskiego) - pewnie rondo ma być w tym miejscu po to by był wjazd i zjazd z obwodnicy. A zresztą przebudowa Rosevelta na tym odcinku może dopiero dojść do skutku za kilka lat. Na Sulejowskiej/Miast partnerskich też jest rondo pomyślane o obwodnicy wschodniej (nie tylko tej części przy Bugaju, ale i też o tej w przyszłości co będzie szła do oczyszczalni).

11


mieszkaniec ul. Roosevelta ~mieszkaniec ul. Roosevelta (Gość)16.02.2014 13:46

Pamiętam, że radny Szymon Miazek zabiegał też o to

30


Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat