Miasto zaciąga kolejny kredyt

Czwartek, 11 lipca 201340
Długoterminowy kredyt w wysokości 19 mln złotych zostanie zaciągnięty zgodnie z zarządzeniem prezydenta Piotrkowa z 5 lipca tego roku.

Czy miastu potrzebne są kolejne miliony pożyczki? W zarządzeniu prezydenta można przeczytać, że tak. Pieniądze zostaną wykorzystane na pokrycie planowanego deficytu, z przeznaczeniem na realizację zadań inwestycyjnych. - Konkretnie na realizację inwestycji związanych z projektem „Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie Trybunalskim” - tłumaczy Jarosław Bąkowicz z Biura Prasowego Prezydenta Miasta.

Według założeń prezydenta kredyt ma zostać spłacony w latach 2014 - 2021. Z czego? - Z dochodów własnych gminy, nadwyżki budżetowej lub wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego – czytamy w zarządzeniu.

Jeżeli się to nie uda, na spłatę 19 mln zostanie zaciągnięty kolejny kredyt.

>>CZYTAJ TEŻ: Miasto zaciągnie 17 milionów kredytu<<


Zainteresował temat?

9

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (40)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

bla bla bla ~bla bla bla (Gość)12.07.2013 12:24

"na-uklady-nie-ma-rady" napisał(a):
Radomsko jest w o tyle lepszej sytuacji od Piotrkowa bo posiada tereny inwestycyjne uzbrojone, a Piotrków ich ma jak na lekarstwo, ale to zasługa niestety poprzedników obecnej władzy.


Przecież o tym piszę niżej.
Podatki są niższe w Radomsku, jak i inne obciążenia nałożone na mieszkańców i przedsiębiorców.
Patrz o czym piszę niżej o kwocie 50 mln zł, które powinno u nas się zainwestować w rozwój infrastruktury dla biznesu jako formie kredytu, który by się spłacał sam.
A u nas władza się tuczy jak świnia na rzeź opasła. Dlatego prezydent zadłużył miasto do poziomu "pętli na szyi i kula w łeb". Tego zadłużenia nikt nie spłaci bez zaciągania kolejnych kredytów lub wyprzedaży majątku miasta za bezcen by ratować dziurę w sakwie. Inna opcja do przerzucanie hulaszczego 7 lecia zabawa Pana Chojniaka na mieszkańców. Jednak My tego nie wytrzymamy dłużej i albo zaczną się ludzie jeszcze szybciej wyprowadzać 5-10km poza centrum miasta by ulżyć sobie w ciemiężeniu kosztami życia w tej "metropolii".
Wracając do wizji towarzyszy PRL to pod koniec XX wieku PTB miał liczyć około 120 tys. mieszkańców, a cofnął się do poziomu 60 tys. w weekend i 40-50 tys. w tygodniu.
To nie jest miasto to jest już satelita sypialniany nawet nie Łodzi, a już Warszawy.
Pamiętacie jak chyba 13-15 lat temu Radomsko biło się o fabrykę Toyoty czy tam Hondy. co wtedy Piotrków miał do zaoferowani NIC.
Dlatego, że każda kolejna władza się tuczyła jak świnia na koszt podatnika.
Natomiast ta obecna władza przerosła wszystkie poprzednie skvrwielstwem i chamstwem w sprawowaniu władzy, a raczej sprawowaniu rozdziału kasy pomiędzy dobrych (liżących literki) i złych (wizjonerów rozwoju miasta).
Jak to się mówi: "Najgorsi są świętojebliwi".
Czyż ta teza nie jest sednem tej władzy ?
PS: Co do rozwoju innych miast Wola Krzysztoporska też ładnie nawijać zaczyna mając tylko ziemię i dawne tereny po barwnikach.
Odwiedźcie naszą podstrefę eko - brud, syf, ubóstwo. Łatwiej szczura zobaczyć niż miejsca pracy i rozwój tej strefy.
Na mieście jedynie banki, apteki i punkty rozdające kasę na wysoki % mają się dobrze.
Wielkie uproszczenie ale niech kolejna elyta jak dojdzie do władzy używa tej właściwej głowy do działania, gdyż przyrost głupoty nie jest wskazany, jeśli chcemy iść do przodu.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga12.07.2013 12:04

"na-uklady-nie-ma-rady" napisał(a):
Radomsko jest w o tyle lepszej sytuacji od Piotrkowa bo posiada tereny inwestycyjne uzbrojone, a Piotrków ich ma jak na lekarstwo, ale to zasługa niestety poprzedników obecnej władzy.

Taaaa... Sukces ma wielu ojców. A co zrobił przez 6,5 roku prezydent Chojniak w temacie uzbrojonych terenów inwestycyjnych? Chyba tylko oddał za grosze działkę pod nowy kościół, potrzebny jak zającowi dzwonek.

00


ares1 ~ares1 (Gość)12.07.2013 11:47

"YARO" napisał(a):
Czyżby Miasto popadło w spiralę zadłużenia???


Już dawno!

00


na układy nie ma rady ~na układy nie ma rady (Gość)12.07.2013 11:00

"bla-bla-bla" napisał(a):
Dlaczego Radomsko w ostatnich 10 latach zrobiło duży skok w rozwoju, a Piotrków się cofną o 20 lat ?


Jeśli Radomsko zrobiło taki skok w rozwoju to skąd tam takie duże bezrobocie? A jakie to znowu podatki są takie niskie w Radomsku?
Radomsko jest w o tyle lepszej sytuacji od Piotrkowa bo posiada tereny inwestycyjne uzbrojone, a Piotrków ich ma jak na lekarstwo, ale to zasługa niestety poprzedników obecnej władzy.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga12.07.2013 10:23

"bla-bla-bla" napisał(a):
Niech teraz przydupasy Chomika powiedzą, że Wódz rządzi z głową ?

Z głową w chmurach. A ta głowa, jak widać, raczej pusta jest...

00


YARO ~YARO (Gość)12.07.2013 09:29

Cytuję:
Jeżeli się to nie uda, na spłatę 19 mln zostanie zaciągnięty kolejny kredyt.


Czyżby Miasto popadło w spiralę zadłużenia???

00


bla bla bla ~bla bla bla (Gość)12.07.2013 09:19

"na-uklady-nie-ma-rady" napisał(a):
Ciekawe czy po wyborach nowe władze jeśli takowe się pojawią zrobią cokolwiek bez kredytu? Jeśli ktoś myśli, że pojawi się Św. Mikołaj i podłoży coś pod poduszkę to gratuluję optymizmu, ale obudzi się z ręką w nocniku.
Nie dajmy się bajerować , w tym kraju bez kredytu tak naprawdę niewiele można.


Masz rację kredyt jest potrzebny do rozwoju, a nie pokrywania życia miasta/gminy.
Tutaj kredyt idzie na obsługę zadłużenia i pokrycie kosztów życia baranów.
Jeżeli miasto by zeszło drastycznie z wysokich kosztów życia dla biznesu, mieszkańców i wpompowaniu kredytu rzędu 50 mln w rozwój stref dla inwestorów to miasto miało by większy dochód niż teraz przy minimalnym (może 20 mln) zadłużeniu.
Każdy powie, że lepszy jest większy obrót (więcej miejsc pracy, więcej płaconych podatków, więcej inwestycji itd) niż większa marża, a mniejszy obrót (wysokie podatki i uwalanie przedsiębiorczości).
Ktoś jak jest idiotom tego nie rozumie, a abc ekonomi z klasy I szkoły podstawowej wystarcza by zastanowić się nad tym.
Piotrków Trybunalski jako miasto o najlepszym położeniu w kraju u zbiegu wielu ważnych dróg krajowych oraz pobliskich miast powinien być tą małą kopią Wrocławia, Poznania, Katowic, Gliwic itd., a u Nas Wódz myśli, że jak dowali ludziom tym lepiej.
Dlaczego Radomsko w ostatnich 10 latach zrobiło duży skok w rozwoju, a Piotrków się cofną o 20 lat ?
Inwestor pójdzie tam gdzie mu się opłaca inwestować. W Piotrkowie się nie opłaca.
Dlaczego duża firma z Warszawy ściąga cały towar do PTB jako bazy do rozsyłania w Polskę i świat ? Bo jej się to opłaca.
Popieram każdego kto uważa by tym jak najszybciej zajęła się Prokuratura wraz z CBA !!
Dawać referendum jak najszybciej.

00


bla bla bla ~bla bla bla (Gość)12.07.2013 09:08

Niech teraz przydupasy Chomika powiedzą, że Wódz rządzi z głową ?
Zabrakło informacji czy kredyt komercyjny czy znów z jakiegoś państwowego wiktu na koszt podatnika ?
Tak czy siak miasto utonęło i popłynęła z ściekami jako wymówką dobroduszności.
To teraz po wakacjach lub w sierpniu jakiś kler nakolannik dostanie bon towarowy na zdrowaśki Pańskie.
Niech ktoś powie, że referendum jest kosztowne (już tacy idioci o tym tutaj trąbili, że droga zabawa (pewnie w 50-100 tys. zł się zamknie całość).
Biorąc pod uwagę, że w ciągu 12 miesięcy Wódz zadłużył miasto na kwotę 86 mln zł (50mln kredyt komercyjny pod budynki publiczne - odkupi je prywatny inwestor poniżej wartości rynkowej, 17 mln na Trakt Wielu Bzdur, 19mln na zabawy z gó.nem) świadczy tylko o debilizmie władzy i traktowaniu mieszkańców jak śmieci.
Zadłużenie miasta do kwoty 150 mln przy dochodzie 200-220 mln zł chyba jest kretynizmem graniczącym z wiarą, że Pan pójdzie na wyświęcenia.
Nie bardzo też rozumiem z czego te dochody Skarbonka miasta chce brać skoro lecą na łeb na szyję. Sam odpływ podatków od firm małych i średnich oraz CIT jest druzgocący. Czym będziecie spłacać ? Wekslami in blanco na oddanie za pół darmo majątku miasta ? Podzielicie miasto na parcele i oddacie za darmo ?
Skvriwelstwo !

00


sklave sklaveranga12.07.2013 08:26

Panie Prezydencie, Panowie Rajcowie!!!
Odpowiedzcie łaskawie czy macie już gotowy plan spłaty zadłużenia?? Kiedy i czym planujecie spłacić długi, które zaciągnęliście by zaspokoić swoje zbyt wybujałe ambicje??? Na nasze dzieci, wnuki nałożyliście kontrybucję na całe ich życie, rodzą się i umrą niewolnikami.
A wszystko to w myśl hasła w PO żyje się lepiej.
A kiedy zostanie, wyprzedany już do końca cały majątek miasta, ten materialny to pozostanie jeszcze do sprzedania ostatni kapitał jaki miasto posiada, ten ludzki kapitał.
Kiedy prezydent zacznie go sprzedawać????
No i od kogo zacznie???
Proponuję wpierw brylantów wśród kapitału tego ludzkiego się pozbyć. No na ten przykład za docktora to niezła kasę można by było otrzymać, bo to brylant nad brylanty nawet Cullinan przy nim blask by stracił.
A takich pomniejszych brylancików w Piotrkowie to jest ci bez liku.
No i to może miasto uratować!!!!
Gęsi Rzym uratowały, Marian Piotrków uratuje!!!
http://sklave.manifo.com/smieszne-zdjeci

00


janusz do ~zły ~janusz do ~zły (Gość)12.07.2013 08:10

firmy te znikaja bo taki ustroj zaczal panowac w polsce ze wszystko bylo sprzedawane i niszczone:) ~na układy nie ma rady - WIESZ PANI Z PIO powiedziala ze prezydentem powinien zostac mlody z pieniedzmi HAHAHA:) wiec moze wlasne pieniadze bedzie dawal hehehe :)

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat