Budynek przy ul. Kasztanowej ma dwie kondygnacje, a zajmowana była tylko część jednej z nich. Pozostała część budynku ze względu na stan techniczny nie nadawała się do użytku, natomiast trzeba było ponosić koszty jej utrzymania, takie jak: ogrzewanie, ochrona, usuwanie awarii. Postanowiono więc zaadaptować niewykorzystane pomieszczenia.
Koszty sięgnęły prawie 370 tysięcy złotych (w tym inwentaryzacja stanu istniejącego oraz projekt adaptacji, nadzór inwestorski, roboty budowlane i instalacyjne). Część tych kosztów w wysokości (140 tysięcy złotych) poniesiono by również bez przenoszenia siedziby MZDiK z uwagi na konieczność wymiany w budynku instalacji elektrycznej, co było zalecane w obowiązkowych (wynikających z przepisów prawa budowlanego) przeglądach budynku oraz wykonanej oceny stanu instalacji elektrycznej. Dalsze użytkowanie instalacji groziło pożarem oraz porażeniem. Remont adaptacyjny trwał od końca października do końca grudnia 2011 roku.
Co z budynkiem, w którym jeszcze niedawno mieścił się Zarząd Dróg? Na razie nie wiadomo. W połowie marca podjęto jednak decyzję o wygaśnięciu trwałego zarządu MZDiK nad budynkiem.
JK