Kolejna stłuczka na feralnym skrzyżowaniu

Czwartek, 20 listopada 201450
Do kolejnego zdarzenia drogowego doszło dziś rano na skrzyżowaniu ulic Modrzewskiego i Źródlana w Piotrkowie. Mieszkańcy tej części miasta od dawna apelują o zmianę organizacji ruchu w tym miejscu.

Ładuję galerię...

- Naprawdę podziwiam ludzi, którzy podpisują się pod bezpieczeństwem tego skrzyżowania. Na dołączonym zdjęciu widać dokładnie, jak bardzo musiał się kierowca wychylić ze Źródlanej, żeby wyjechać w Modrzewskiego. Od poprzedniego wypadku mieliśmy trzy ostre hamowania i dziś parę minut po 8 rano kolejną kolizję. Dla nas jako dla mieszkańców jest to zbyt często. Ja nadal twierdzę, że nie jest i nie będzie bezpiecznie dopóki nic się nie zmieni. A czy warto czekać do wybudowania NS? - pyta piotrkowianka, która mieszka przy ul. Modrzewskiego.
 
Kilkanaście dni temu sprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniu rozpatrywała Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, jednak jej członkowie zdecydowali, że wprowadzanie jakichkolwiek zmian jest bezzasadne.

fot. mieszkanka miasta


Zainteresował temat?

7

1


Zobacz również

reklama

Komentarze (50)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Piotrkowianin Piotrkowianinranga01.12.2014 21:05

Jeszcze coś a propos oznakowania.
Kolejny objaw znakozy można zobaczyć na nowym łączniku Al. Sikorskiego i ul. Belzackiej między basenem a kortami.
Wygląda to tak:
http://iv.pl/images/33007592731410978972.jpg

Komentarz był edytowany przez autora: 01.12.2014 21:07

00


asdfg ~asdfg (Gość)22.11.2014 16:24

i co na to pierwszy policjant w piotrkowie pan Artur ??

10


R ~R (Gość)22.11.2014 15:48

22.11.2014 (sobota) godzina 11,30 kolejna stłuczka audi i skoda ile jeszcze, aby coś się zmieniło

10


Ptb-jordan ~Ptb-jordan (Gość)22.11.2014 14:18

Tyle jest nieuzywanych sygnalizacji w Piotrkowie, ktore tylko migaja 24/h to niech zdejma jedno i wstawia tam. A swoja droga mowia ze nie jest potrzebne niech tam pojezdza troche szczegolnie w zime jak na lustrze jest snieg. Zycze im powodzenia a nam zwyklym obywatela szczescia zeby sie z kims nie stuknac ;)

10


Ptb-kompan ~Ptb-kompan (Gość)22.11.2014 14:17

A Jelopu z EOP jezdza 20/h i hamuja z byle powodow .Do ciagnikow i w pole a nie w miasto... za wami to gorzej niz za L-kami bo kursanta ktos kontroluje a was nikt

20


Ptb-jordan ~Ptb-jordan (Gość)22.11.2014 14:14

Tyle jest nieuzywanych sygnalizacji w Piotrkowie, ktore tylko migaja 24/h to niech zdejma jedno i wstawia tam. A swoja droga mowia ze nie jest potrzebne niech tam pojezdza troche szczegolnie w zime jak na lustrze jest snieg. Zycze im powodzenia a nam zwyklym obywatela szczescia zeby sie z kims nie stuknac ;)

10


ocet krawczyński ~ocet krawczyński (Gość)22.11.2014 14:04

Myśle,że Pan Szczegielniak i Skrobek powinni udać się na zasłużoną emeryture,będą mieli więcej czasu na brylowanie w chojniakowej "telewizji" i Strefie FM.

20


cynik ~cynik (Gość)22.11.2014 13:35

Ja tam jestem prosty człowiek i niewiele widziałem. A w Piotrkowie ta komisja wie wszystko "najlepiej" Bo to jest k o m i s j a. Wy....nie jednego z jej zasiadających członków czy coś zmieni?...Chyba nie w tej,nowej kadencji.

20


Piotrkowianin Piotrkowianinranga22.11.2014 12:43

"znawca" napisał(a):
właściwe oznakowanie nie oznacza , że to eliminuje istniejące zagrożenia, jeżeli nie eliminuje,to należy zastanowić się nad pomysłami formułowanymi przez internautów

Niestety, w tej wysokiej "komisyji" zasiadają takie mądre głowy, które napieprzają znakami po mieście jak gnojem po polu.
Parę przykładów:
1. ul. Czeremchy - krótka uliczka o długości może z 40 metrów, łącząca ul. Sadową z Akacjową. Po skręcie z ul. Sadowej w ul. Czeremchy widzimy coś takiego:
http://iv.pl/images/34040698148586952212.jpg
Według tej wysokiej komisji brak tego znaku powodowałby znaczne zagrożenie w ruchu i wiele wypadków.
2. Północny wlot skrzyżowania ul. Kostromskiej i Modrzewskiego. Obok wiszącego nad jezdnią sygnalizatora umieszczono tablicę F-11 wskazującą dozwolone kierunki jazdy z pasa ruchu, nad którym znak został umieszczony. Sęk w tym, że jest tam tylko 1 pas ruchu, z którego można jechać prosto, w lewo lub w prawo, bo nie zabraniają tego żadne znaki:
http://iv.pl/images/17104419499791792765.jpg
Niestety, wybitni fachowcy z Miejskiej Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wiedzą lepiej:
http://iv.pl/images/57286537000544004862.jpg
3. 3. Na skrzyżowaniu ul. Zamenhofa z ul. Słowackiego brakowało po lewej stronie znaku B-20 "Stop", co było przyczyną wypadku z policyjnym motocyklem w kwietniu 2011 r.
http://iv.pl/images/78376710519502747337.jpg - 17.06.2011
Na początku lipca 2011 r. znak ten dostawiono:
http://iv.pl/images/82826035981986884755.jpg
Oczywiście za winną wypadku uznano kierującą volvo, a sprawę brakującego znaku dyplomatycznie przemilczano. Ktoś jednak takie, niezgodne z przepisami oznakowanie zaprojektował, a ktoś inny dopuścił do użytku.
Specjaliści od dróg z MZDiK-u nie znają chyba obowiązujących ich przepisów, jak Rozporządzenie Ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach: http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-220-2181

Cytuję:
Załącznik 1
Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych pionowych i warunki ich umieszczania na drogach
(...)
1.5. Umieszczanie znaków
1.5.1. Zasady ogólne
Znaki umieszcza się:
(...)
3) po lewej stronie jezdni:
(...)
b) jako powtórzenie znaków umieszczonych po prawej stronie na drogach dwujezdniowych, których jezdnie posiadają więcej niż jeden pas ruchu, przy czym jako obowiązkowe dotyczy to znaków kategorii A, B (z wyjątkiem znaków B-35 do B-38), G oraz znaków D-6, D-6a, D-6b,

Tymczasem na na ul. Żelaznej, która jest drogą dwujezdniową brakuje chyba z 10 znaków:
po lewej stronie jezdni powinny stać powtórzone znaki występujące po prawej stronie: A-7, A-10, A-11, A-12b, B-33, G-3. Po obu stronach przejazdu kolejowego brakuje tam znaków G-1a, G-1b, G-1c, G-1d, G-1e i G-1f:
http://iv.pl/images/75943834114074577114.jpg
http://iv.pl/images/62049333992625500409.jpg
http://iv.pl/images/72132058660305149954.jpg

Komentarz był edytowany przez autora: 22.11.2014 12:44

21


okok ~okok (Gość)22.11.2014 10:23

władze miasta, może na wniosek policji, która interweniuje tam często (ale kto by rozbujał naczelników ruchu drogowego, oni chyba nie znają sporego zakresu swoich obowiązków), mogłyby jednak przeanalizować organizację ruchu na tym skrzyżowaniu. Bezkolizyjność w tym wypadku wymaga niestety znacznej utraty prędkości.

20


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat