Wkrótce przejezdne więc będą wszystkie kierunki, które były dostępne przed przebudową - na Łódź, Warszawę i Katowice.
NIE ZBURZYLIŚMY WIADUKTU ŁÓDZKIEGO PRZEZ POMYŁKĘ!!!
Choć plotkę wielokrotnie dementowały media, jednak informacja, że wiadukt łódzki zburzono przez pomyłkę, nadal krąży po regionie. - Nie można wejść na obiekt i zburzyć go bez żadnych informacji, bez żadnych uzgodnień, bez zmiany organizacji ruchu, które przecież trwają. Dementuję raz jeszcze! Zgodnie z planem mieliśmy najpierw zamknąć węzeł łódzki, aby w tym czasie czynny mógł być rakowski. Po przebudowie węzła łódzkiego, wchodzimy na rakowski - mówi Cezary Maciąg, kierownik przebudowy drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Piotrków - Rawa Mazowiecka. - Polegać to będzie na tym, że rozbierzemy obiekt, a 100 metrów przed nim zbudujemy skrzyżowanie ze wszystkimi relacjami, działające na zasadzie sygnalizacji świetlnej. Podsumowując, będziemy przebudowywać obiekt, a skrzyżowanie drogi nr 8 z drogą wojewódzką nr 715 będzie miało sygnalizację świetlną. Nie musimy wprowadzać objazdów, poza tym uruchamiamy węzeł łódzki, demontujemy wszystkie objazdy, które były związane z realizacją tego obiektu, czyli wszystko doprowadzamy do stanu pierwotnego - puszczamy ruch na Łódź, Warszawę i Katowice.
Wśród plotek krążących po mieście (a tych związanych z przebudową węzłów jest wyjątkowo dużo) pojawiły się również te związane z zamknięciem ulicy Życzliwej. Tymczasem droga ta będzie funkcjonować nadal, ruch zostanie utrzymany. - Wyjazd z Życzliwej zawsze będzie utrzymany. Również po przebudowie ulica będzie podłączona pod węzeł rakowski - zapewnia wykonawca.
Przebudowę węzła łódzkiego rozpoczęto w październiku 2010 roku, czyli - licząc z okresem zimowym - remont trwał 11 miesięcy. Łatwo nie było. Pogoda pokrzyżowała trochę plany budowlańców. - Było to widać dokładnie, kiedy ktoś przejeżdżał trasą. Wszystkie nasypy, które zostały wybudowane, zostały rozmyte przez ulewy. Przecieki z jezdni spowodowały rozmycia skarp. Jako wykonawca musieliśmy to odbudować, poprawić, a to kosztuje - mówi Cezary Maciąg, kierownik budowy.
Inwestycja to nie tylko węzły. Na odcinku Piotrków - Rawa Mazowiecka ma znaleźć się 68 obiektów inżynieryjnych, do tego dochodzą przepusty. Na całym odcinku w sumie jest 14 węzłów, gdzie kierowcy będą mogli bezkolizyjnie połączyć się z drogą - już wtedy - S8. Pozostałe obiekty to bezkolizyjne przejazdy (górą) dla mieszkańców. Do tego 4 przejścia dla zwierząt dużych - największe obiekty na budowie.