Kampania nie będzie agresywna?

Tydzień Trybunalski Czwartek, 14 stycznia 201029
- Dzisiaj z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że jestem lepiej przygotowany do prezydentury aniżeli 3 lata temu – mówi radny Andrzej Czapla, potencjalny kandydat na prezydent Piotrkowa w zbliżających się wyborach. Robi się coraz goręcej. Ugrupowania polityczne lada moment ogłoszą, kogo wystawią w tegorocznych wyborach na prezydenta Piotrkowa.
Kampania nie będzie agresywna?

 Choć nikt jeszcze oficjalnie i w 100-procentach nie zagwarantował swego udziału w wyścigu, “Tydzień Trybunalski” już dziś prognozuje, że w ostatecznej rozgrywce będziemy mieli powtórkę z 2006 roku, czyli starcie Chojniak - Czapla.

Przypomnijmy, że wówczas Krzysztof Chojniak pokonał Andrzeja Czaplę różnicą 505 głosów. O tym, co zadecydowało o takim wyniku i czym różnić się będzie tegoroczna kampania wyborcza, rozmawiamy z radnym Platformy Obywatelskiej Andrzejem Czaplą.

 

Z porażki sprzed kilku lat wyciągnął wnioski i zapowiada zmianę strategii, jeśli chodzi o kampanię wyborczą. - Znajomi, przyjaciele, rodzina mówili: to zrobiłeś źle, tamto zrobiłeś źle, a można było inaczej. Z kolei, kiedy pytam inną osobę, to mówi, że to był bardzo dobry ruch. Opinie były często przeciwstawne. Z wniosków, do których sam doszedłem wynika, że rozmowa w studio Strefy FM, gdzie w sposób bardzo emocjonalny starałem się pokazać ujemne cechy kontrkandydata, wyszła w sposób zbyt konfrontacyjny. To sobie mogę wyrzucić, to nie było potrzebne, bo bardziej trzeba eksponować swoje dobre strony aniżeli krytykować przeciwnika. A przecież przeciwnik jaki jest, to mieszkańcy przecież widzą. Trzeba pokazywać swoje doświadczenie, swoje umiejętności - mówi Czapla.

 

Potencjalny kandydat na prezydenta podkreśla, że zarówno on, jak i Krzysztof Chojniak przez ostatnie 3 lata z pewnością nabrali doświadczenia i dziś są z pewnością lepiej przygotowani do pełnienia najważniejszej funkcji w mieście. Podczas prezydentury obecnego włodarza miasta radny Czapla dał się poznać jako osoba często krytykująca poczynania prezydenta. - Potrafię spojrzeć z dystansu na ten okres. Być może wtedy za bardzo przywiązywałem wagę do szczegółów. Myślę, że również prezydent Chojniak 3 lata temu nie miał tego doświadczenia. Wcześniej, jako wiceprezydent, poruszał się w obszarze spraw społecznych, oświaty, edukacji. Nie zajmował się inwestycjami, dlatego potem doszło do kilku wpadek, jak chociażby ten sławny murek lub to, że wydano ponad 1 mln na dokumentację biblioteki, a "zapomniano" złożyć wniosek o jej dofinansowanie zę środków unijnych. To jest przykład błędów, które prezydent popełnił, a wynikających właśnie z braku doświadczenia. Ja na miejscu pana prezydenta, kiedy zorientowałbym się, że ten murek ma wyglądać tak a nie inaczej, po prostu przerwałbym prace - mówi radny PO.

 

Czapla, mimo krytyki poczynań prezydenta Chojniaka zapewnia, że tegoroczna kampania wyborcza nie będzie agresywna, a raczej podkreślająca dobre strony zarówno swoje, jak i przeciwnika. Jednak po pytaniu zadanym radnemu PO o dobre strony prezydentury obecnego włodarza miasta Andrzej Czapla zawiesza głos...

 

więcej w najnowszym numerze (2)  "Tygodnia Trybunalskiego"

Aleksandra Stańczyk

 


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

Komentarze (29)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

belfer ~belfer (Gość)14.01.2010 16:29

"ornitolog" napisał(a):
A swoją drogom to ma pan wielkie parcie na prezia.


Naucz się pisać poprawnie.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga14.01.2010 16:24

"ornitolog" napisał(a):
Ten znowu o murku,to jest bardzo ładna budowla


Może i ładna, chociaż to kwestia gustu, ale nie za milion złociszy!!!

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga14.01.2010 16:23

"lex" napisał(a):
Wybierzmy Jendriuszę:), a później zobaczymy, co pierwsze sprzeda kolesiom


Chyba Ci się Andrzeje pomylili - stadion Piotrcovii sprzedał Pol.

00


ornitolog ~ornitolog (Gość)14.01.2010 15:58

Ten znowu o murku,to jest bardzo ładna budowla.Panie Czapla znowu będzie wstyd po kolejnej klęsce.A swoją drogom to ma pan wielkie parcie na prezia.

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga14.01.2010 15:06

"K." napisał(a):
Wydawana i dystrybuowana przez Urząd Miasta, a więc z pieniędzy podatników.


Przez ten sam urząd, który w toaletach dla petentów nie posiada mydła, że o ręcznikach papierowych nie wspomnę. To najdobitniej pokazuje, gdzie prezydent ma mieszkańców - oni są mu tylko potrzebni do głosowania.

00


PIOTRKOWIANIN ~PIOTRKOWIANIN (Gość)14.01.2010 14:41

WYBÓR POBOŻNEGO TO NIEPOROZUMIENIE

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga14.01.2010 14:38

Pewnie. Bo Chojniak nic nie sprzeda. On w ogóle nic nie zrobi - tak jak do tej pory. Przykład: nierozwiązany od lat temat komunikacji miejskiej. Miały być przetargi na obsługę linii, wspólny bilet dla wszystkich przewoźników, a co jest???!!!

Komentarz był edytowany przez autora: 14.01.2010 14:46

00


K. ~K. (Gość)14.01.2010 14:28

Wiesz, jak wygląda stronnicza broszurka? Znajdujesz ją kilka razy w roku w swojej skrzynce pocztowej. Nosi tytuł "Nasz Piotrków". Wydawana i dystrybuowana przez Urząd Miasta, a więc z pieniędzy podatników.

00


lex ~lex (Gość)14.01.2010 13:41

Stronniczość broszurki pt. Tydzień Trybunalski" jest powalająca. Wybierzmy Jendriuszę:), a później zobaczymy, co pierwsze sprzeda kolesiom (na wzór swoich partyjnych towarzyszy z całej Polski)
Tylko Chojniak!

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat