Właśnie taki zakres prac na ul. Roosevelta prezydent Krzysztof Chojniak zapowiedział w lutym tego roku. W związku z astronomiczną ofertą i fiaskiem przetargu na przebudowę całej drogi urzędnicy zdecydowali się na pośrednie rozwiązanie, które obejmie dwa fragmenty.
Pierwszy będzie wykonywany fragment od ul. Wroniej do granic miasta, ponieważ na ten odcinek posiadamy dokumentację techniczną. Z kolei odcinek od ronda Żołnierzy Wyklętych do ul. Towarowej będzie wykonany w formule "zaprojektuj i wybuduj". Prace obejmą wykonanie ciągu pieszo-rowerowego po stronie południowej, chodników po stronie północnej, nawierzchni jezdni i oczywiście to, co na co dzień nie jest widoczne, a wymaga kosztownych i długotrwałych prac, czyli praktycznie cała infrastruktura podziemna – wylicza prezydent Krzysztof Chojniak.
Na przebudowywanych odcinkach zostanie ustawione oświetlenie LED oraz ławki i kosze. Na odcinku od ul. Wroniej do ul. Granicznej znajdzie się także próg zwalniający.
Za modernizację będzie odpowiadać konsorcjum dwóch piotrkowskich firm: Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów „ERBEDIM” Sp. z o.o oraz Przedsiębiorstwa Robót Drogowo Mostowych Sp. z o.o. Na realizację prac będą mieli 24 miesiące od podpisania umowy.
Koszt inwestycji wyniesie blisko 22,5 mln złotych, a na wykonanie prac miasto pozyskało pieniądze z programu Polski Ład.