Focus: Otworzą Słowackiego, zamkną Kostromską

Strefa FM Piątek, 05 czerwca 2009, aktualizacja 05.06.2009 12:5058
Prawdopodobnie od poniedziałku będzie otwarty fragment ulicy Słowackiego przy skrzyżowaniu z Kostromską, który jest wyłączony z ruchu od blisko dwóch tygodni. Dla kierowców przejeżdżających przez ten rejon miasta nie mamy jednak dobrych wiadomości, bowiem tego samego dnia ma zostać zamknięty odcinek ulicy Kostromskiej od Belzackiej do Słowackiego.

- Na tym odcinku planujemy przebudowę istniejącej sieci wodociągowej i gazociągu, a także przebudowę geometrii skrzyżowania Kostromska-Słowackiego. Wykonamy też wszelkie roboty związane z budową sygnalizacji świetlnej - mówi Albin Chomicki, właściciel firmy, która wykonała projekt ruchu drogowego w rejonie budowanego centrum Focus Mall.

Prace na tym odcinku mają potrwać ok 10 dni. Po ich zakończeniu zostanie zamknięty kolejny fragment ulicy Słowackiego, tym razem od Kostromskiej do Zamenhoffa.


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

Komentarze (58)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Anna ~Anna (Gość)07.06.2009 14:32

re maddox... tu jest meritum... wypowiadasz sie a nie wiesz jak wyglada tu ruch aut w dzien roboczy... Wiec tak naprawde nie masz pojecia o czym mowisz:) a powiedz mi czemu starasz sie omijac te okolice w godzinach szczytu...:)))) czyzby korki?
Nadal nie podales przykladu centrum handlowego na 110 slepów, 75000 m2... w centrum miasta, ktore nie jest polozone przynajmniej przy DWUPASMOWEJ DRODZE... Nie ma takiego!!! Piotrkow bedzie pierwszym i to bedzie porazka... dla mieszkancow miasta.
przyjmuje dla zaokraglenia dzinnie 7000 aut ktore dojezdzaja do Focusa. ( nie jest to do konca odzwiercedlenie bo w Marine nie ma kina) Bledem jest tez to ze nie bierzesz pod uwage ze we wroclawiu jest wiecej niz ta jedna duza galeria handlowa. Ta natomiast bedzie obslugiwac okoliczne miejscowosci... bełchatow, tomaszow, sulejow i inne. Biorac pod uwage ze ma min dzinnie obsluzyc 15 tys klienotw, to wszyscy pelnoletni mieszkancy Piotrkowa musieliby tam byac 2 razy w tygodniu!! beda ludzie przyjezdzac z roznych miast takie jest zalozene, tymczasem jedna trzypasmowa droga i dojazd przez kostromska to bedzie KATASTROFA!!! inne od Łódziej to jednopasmowe typowo miejskie drogi.
Wracajac do natezenia ruchu... 7000aut, galeria jest czynna 11 godzin dziennie. to daje ponad 600 aut na godzine.
tylko, ze ludzie robia zakupy glownie po pracy... wiec do godziny 16 bedize to przypuszczam 400 aut a po godz 16 ok 840 aut na godzine!!! (licze szybko wiec zaokraglam).
Nie sposob bedzie przejechac przez miasto bez stania w korkach i to ogromnych. nie zwrociles rowniez uwagi na dostawy... takie ogromne centrum to tiry towaru codzinnie... tiry 40 ton i samochody dostawcze!!! fakt ze staraja sie to robic w godzinach porannych... ale drogi rozjezdza, koleiny sie porobia w expresowym tempie, a drogi trzeba bedize naprawiac...
Wiec powtarzam jeszcze raz centrum o takim natezeniu klientow nie powinno byc ustuowana przy tak waskich ulicach, tylko przy trasie!!! te zjazdy, to sa potrzebne obecnie, jak przybedzie 850 aut/h to nie beda mialy zadnego wplywu na rozladowanie korkow.
Rowniez twoje zdanie zeby sie z lamentami wstrzymac.... jakie to charakterystyczne dla bezmyslej wladzy... ktora tak wszystko robi w naszym kraju... niech sie martwia po fakcie... Ja natomiast uwazam ze nalezy przemylesc wzystko zanim sie podjemie decyzje o budowie molocha ktora bedzie miec wplyw na 80 tys ludzi w piotrkowie.

00


PiP ~PiP (Gość)07.06.2009 13:03

"koszmar" napisał(a):
Nie mają obwodnicy a istnieją w centrach dużych miast: manufaktura w Łodzi i Galeria Krakowska w Krakowie wszechwiedząca Anno. Kolejna twoja kompromitacja.


można wymieniać i wymieniać :D
np. Warszawa - Złote tarasy (ścisłe centrum miasta).
Poznań - Stary Browar (ścisłe centrum).
I jakoś ludzie żyją.
Fakt, że parking płatny, ale w przypadku SB - idziesz do almy kupujesz batona i masz zniżkę :D

00


koszmar ~koszmar (Gość)07.06.2009 12:53

Nie mają obwodnicy a istnieją w centrach dużych miast: manufaktura w Łodzi i Galeria Krakowska w Krakowie wszechwiedząca Anno. Kolejna twoja kompromitacja.

00


Piotrkowianin ~Piotrkowianin (Gość)07.06.2009 10:47

"" napisał(a):
A co do korków pod galeria, tp pożyjemy zobaczymy, nie ma co się martwić na zapas.


Czyżby to pan prezydent pisał?
Pewnie nie ma co się martwić - jeszcze rok i "wypad z baru" do jakiejś miejskiej spółeczki. Niech się martwią następcy...

00


kr ~kr (Gość)07.06.2009 10:46

Na innym wątku ludzie twierdzą że focus nie będzie miał klientów, na tym że tych klientów będzie tak dużo że będą gigantyczne korki. :-))
Oczywiście na początku będą korki ludzie będą przyjeżdżać z ciekawości np, natomiast później wszystko się rozładuje/ustabilizuje.
Z drugiej strony dobrze że robią te zjazdy, bo niestety to zawsze był problem na tym skrzyżowaniu nawet bez focusa.
Ja też poczekałbym z krakaniem jak będzie :-)).
pozdrawiam

00


ja ~ja (Gość)07.06.2009 07:31

"" napisał(a):
Nie wiem jak jest dokładnie w planach, ale powinny być jeszcze zlikwidowane bezpośrednie wyjazdy spod Merkurego i będzie gitara.


A co z mieszkańcami bloków spod Merkurego? Dostaną helikoptery, aby wydostać się z domu i do domu? Dla mnie idiotyzmem jest obecne instalowanie sygnalizacji świetlnej tuż przy wyjeździe z bloku.

"" napisał(a):
Handel jak najbardziej w mieście a nie na obrzeża, czemu ? Bo więcej ludzi sobie przyjdzie na pieszo a nie będzie zatykać drogi dojazdowe. No ale ludziom się nigdy nie dopasuje. Tak samo lamenty że parkingi będą zapchane.


Pomieszkaj sobie przy Merkurym szczególnie w okresie różnorakich świąt lub w soboty, to zobaczysz jak ludzie korzystają z komunikacji miejskiej, aby odwiedzić Merkurego. A nie ma porównania Merkury z Focus Mall. Więc nie gadaj farmazonów, jak się nie znasz. Po 13 listopada niektórzy oprzytomnieją, ale będzie za późno.

00


maddox ~maddox (Gość)07.06.2009 02:16

"Anna" napisał(a):
Jezli powiedzenie do kogos dziecko jest obraza...


Jest sugerowaniem rozmówcy niedojrzałości. Jak by nie patrzeć nie jest to argument merytoryczny tylko ad personam.

"Anna" napisał(a):
Jak cytujesz dwie rozne wypowiedzi madralo wyrwane z kontekstu to nie dziwne ze nie maja sensu. Te dwa zdnia o zjazdach sa z dwoch roznych wyypowiedzi.


Primo: "mądralo" ? Ja się zastanawiam czy Ty koleżanko umiesz się powstrzymać od wycieczek osobistych choćby w jednym zdaniu które tutaj wypowiadasz ?
Secundo: To nie są dwie różne wypowiedzi, zacytuję jeszcze raz dokładnie to co napisałaś:

"Anna" napisał(a):
Co do wzmozonego ruchu, zadne zjazdy ci nie pomoga, tylko usprawnia ruch, a korki BEDA i tlok.


Jeśli to są dla Ciebie dwa zdania.. no cóż.

"Anna" napisał(a):
Zeby to wyliczyc trzeba znac matematyke Panie inzynierze.


Ręce opadają jak się dyskutuje z taką osobą :/
Faktycznie 2 tys. samochodów to za mało. Gdzieś wygrzebałem że centrum Marina we Wrocławiu z 90 sklepami ma odwiedziny rzędu 100 tys. w tygodniu co daje około 14 tys. dziennie można przyjąć, że w Piotrkowie będzie to 15 tysięcy bo sklepów będzie więcej, ale gdzie Wrocław a gdzie Piotrków jeśli chodzi o ilość mieszkańców.
Załóżmy że 90% klientów przyjeżdża samochodami to daje 13,5 tys klientów zmotoryzowanych. Zakładając że średnio w samochodzie będą dwie osoby (mimo wszystko na zakupy się chodzi raczej z kimś zwłaszcza jak się jedzie "na zakupy do innego miasta") to daje jakieś 6,8 tys. samochodów dziennie dodatkowo. Trzeba wziąć pod uwagę też to, że w chwili obecnej korkuje się głównie ulica Słowackiego od Kostromskiej w kierunku AK, natomiast przyjezdni goście będą docierać do FM również z dwóch innych kierunków tj. z zachodu od kawałka trasy NS oraz z północy od ulicy Kostromskiej. Moim zdaniemi mimo iż ruch w tych okolicach się zwiększy to nastąpi jego równomierniejsze rozłożenie na wszystkie ulice w okolicy co nie spowoduje gigantycznego zwiększenia się korków.
Oczywiście zgadzam się z Piotrkowianinem, że choćby dobudowanie fragmentu trasy NS do Modrzewskiego mogłoby tutaj pomóc to jednak z lamentami bym się wstrzymał.
Faktem jest również to, że nie wiem jak dokładnie kształtuje się ruch w tamtych okolicach w godzinach szczytu bo na codzień nie mieszkam w PT, a jak już bywam to omijam to miejsce w godzinach szczytu. Przydałyby się dane liczbowe pokazujące jakie są przepływy pojazdów na wszystkich ulicach dookoła FM. Ogólnie po prostu uważam, że z lamentami trzeba się wstrzymać o ile nie ma się dokładnych danych na temat ruchu na tych ulicach bo "na oko" to chłop w szpitalu umarł.

00


Anna ~Anna (Gość)06.06.2009 22:45

do Maddoks...
Jezli powiedzenie do kogos dziecko jest obraza... po porstu napisalam to patrzac na Twoj tok rozumowania... jak u dziecka:) nie uwazam zeby to bylo prostackieczy wulgarne.
ad 2. jezeli 10tys klientow to minim, a do a 20tys to max, coz, tak jak pisalam mozna sie spodziewac spokojnie 10tys pojazdow. dzis wiekszosc podjezadza autem, tymbardziej ze adresatem tego centrum sa ludzie z okolicznycgh miejscowosci, gdyby mialo sie utrzymywac z piotrkowian to by zbudowali cos troche wiekzego od merkurego. moje 10 tys aut sie samo broni, moge zejsc do 7 tys. ale uwazam ze to za malo. mozna zerknąć na fakt ile aut podjezdza do ECHO codzienie. Malo tego te 10tys do 20 tys to klienci ktorzy robia zakupy. sa to centra gdzie nie ma sal kinowych. Wiec dolicz jeszcze ten fakt jak rowniez to ze DUZO ludzi przyjezdza na wycieczki do centrów handlowych, ot tak na spacer. 10tys aut, przekonasz sie wiosna przyszlego roku.
ad3.jak cytujesz dwie rozne wypowiedzi madralo wyrwane z kontekstu to nie dziwne ze nie maja sensu. Te dwa zdnia o zjazdach sa z dwoch roznych wyypowiedzi. Chcesz polemizowac? zachowuj sie uczciwie, nalezelo o tym wspomniec. POWTATRZAM. co z tego ze zrobia pas do skretu? widziles gdzies centrum handlowe ze 110 slepami, ktore nie lezy przynajmniej przy dwupasmowej drodze????? ja nie znam takiego przykladu.
ad4. statystyka. Smama to przerobilam statystycznie. biorac pod uwage ilosc aut obecnie i czas jaki sie spedza w korkach, i moje zalozenia co do wzmozenia sie ruchu aut po otwarciu galerii.... przy zalozeniu ze nie bedzie nowych drog niz sa dzis... a nie bedzie:) coz moje wyliczenia sa jednoznaczne. Bezidze scisk niemilosierny. Zeby to wyliczyc trzeba znac matematyke Panie inzynierze. Jak powidzialam moge sie zalozyc, wtedy sie okaze czy moje wyliczenia sa dobre.
Ps. dobrze ze juz o tych 2 tys aut nie wspominasz... bo przeciez to byl smiech na sali. Szybko sie uczysz to jest pocieszajace.

00


koszmar ~koszmar (Gość)06.06.2009 21:23

Z Anną mamy spokój, nie dorosła do poziomu prowadzonej dyskusji i sama postanowiła sie oddalić tam gdzie jej miejsce, czyli do kuchni. A co do korków pod galeria, tp pożyjemy zobaczymy, nie ma co się martwić na zapas. Zresztą w Piotrkowie wszędzie jest blisko i na zakupy preferując zdrowy i ekologiczny styl życia zawsze można się przejść pieszo. Rzyczę wszystkim udanych zakupów, tobie Anno też :)

00


Piotrkowianin ~Piotrkowianin (Gość)06.06.2009 21:04

Maddoksie, niestety nie masz racji. Już teraz (nie mówię o obecnym okresie przebudowy, tylko o ostatnim roku) korki w tym rejonie potrafią sięgać skrzyżowania ul. Słowackiego i Wyspiańskiego (to przy "Misterze" jakby ktoś nie wiedział). Ulice Słowackiego i Kostromska są za wąskie, żeby przyjąć tak duży ruch, a dojdzie to tego jeszcze 100 czy 200 samochodów mieszkańców budowanych bloków przy ul. Modrzewskiego, którzy raczej nie będą korzystać z naszej "wspaniałej" komunikacji miejskiej.
Korki, które powstaną, będą w dużej mierze efektem krótkowzrocznej polityki naszych władz, które nie potrafiły na czas wybudować odcinka obowdnicy zachodniej od ul. Słowackiego chociażby do ul. Modrzewskiego, bo o połączeni z ul. Wojska Polskiego, czy Łódzką możemy przez kilka ładnych lat zapomnieć.
Ale co można wymagać od ekipy, która nia potrafi zgodnie z przepisami ustawić znaków drogowych.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat