Dynamiczna informacja pasażerska "wjechała" do Piotrkowa

Poniedziałek, 09 stycznia 202334
Pracownicy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta poinformowali o wdrożeniu w MZK Piotrków Trybunalski systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, działającego w oparciu o serwis internetowy KiedyPrzyjedzie.pl. Dzięki niemu pasażerowie komunikacji miejskiej w Piotrkowie uzyskali dostęp do informacji o czasach rzeczywistych odjazdów autobusów z dowolnego przystanku w sieci komunikacyjnej.
fot.: UM w Piotrkowie Trybunalskim fot.: UM w Piotrkowie Trybunalskim

Z serwisu można obecnie korzystać na kilka sposobów:

  • odwiedzając stronę internetową piotrkow.kiedyprzyjedzie.pl. W oknie wyszukiwania należy wpisać nazwę żądanego przystanku, jego numer lub też - po powiększeniu obszaru mapy - wskazać interesujący nas przystanek. Ikonka widniejąca w kolumnie "odjazd" oznacza, że mamy do czynienia z prognozą, uwzględniającą potencjalne opóźnienia związane z aktualną sytuacją drogową. Uaktualnianie prezentowanych prognoz odjazdów autobusów dla wybranego przystanku odbywa się automatycznie co 15 sekund. W drugiej zakładce można z kolei znaleźć teoretyczny rozkład jazdy w rozbiciu na poszczególne linie, na dowolnie wybrany dzień;
  • korzystając z mobilnej wersji strony, z uproszczonym interfejsem, ułatwiającej dostęp do serwisu przy pomocy telefonów komórkowych oraz innych urządzeń przenośnych (wersja mobilna uruchamia się domyślnie po otwarciu strony w telefonie). Po wprowadzeniu nazwy lub numeru przystanku ukazuje się tabela prognoz odjazdów oraz zakładka z teoretycznymi rozkładami jazdy;
  • instalując na telefonie aplikacje mobilne, dostępne dla telefonów komórkowych z systemem operacyjnym AndroidiOS oraz Windows Phone.

 

mat.: KiedyPrzyjedzie.pl

 

Wdrożenie systemu ułatwi pracę także przewoźnikowi, który od teraz posiada wiedzę o bieżącym położeniu wszystkich autobusów wraz z informacją o odchyleniu w stosunku do rozkładu jazdy. Dane o realizowanych kursach pozwolą na jeszcze lepsze dostosowanie oferty przewozowej do potrzeb mieszkańców i znacznie poprawią punktualność - mówią przedstawiciele ZDiUM.

Serwis kiedyPrzyjedzie.pl funkcjonuje w około 100 polskich miastach. Korzystają z niego m.in. pasażerowie komunikacji miejskiej w Bielsku Białej, Opolu, Jaworznie, Grudziądzu czy Koszalinie.


Zainteresował temat?

7

2


Zobacz również

Komentarze (34)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

leśne dziadki do bra ~leśne dziadki do bra (Gość)10.01.2023 11:06

Dlaczego linia 6 i linia 0, jadące koło Hali mają rozkład co 5 minut jedna po drugiej, a potem ponad 30 min nie jedzie żadna. W sobotę i niedzielę to samo, a przerwa prawie godzinna, czyżby zarząd w MZK biorący takie wynagrodzenia, nie był w stanie chodziaż mądrego rozkładu rozpisać

30


Pasendżer Paluch ~Pasendżer Paluch (Gość)23.01.2023 16:53

Ta informacja jest trochę mało dynamiczna. Dziś zauważyłem, że dwa nowe autobusy nie podają swojej pozycji, nie wiem jak pozostałe nówki. W aplikacji wyświetlał się tylko komunikat "brak połączenia z pojazdem, informacja o czasie podana wg. rozkładu" (albo jakoś bardzo podobnie). Ciekawe czy problem dotyczy wszystkich nowych autobusów czy tylko pojedynczych. Taka ci nowoczesność.

30


Internetowiec ~Internetowiec (Gość)10.01.2023 17:45

W przypadku Piotrkowa strony www z informacjami o autobusach powinny się nazywać CzyWOgolePrzyjedzie.pl lub IleSieSpozni.pl

60


bilety ~bilety (Gość)10.01.2023 13:38

Zainwestujcie w biletomaty lepiej. Będzie mniej opóźnień. Aplikacja nie będzie potrzebna.

80


Zenobiusz ~Zenobiusz (Gość)09.01.2023 18:43

Super. Chętnie się dowiem dlaczego moja MZK-a, na krótkiej trasie ma regularnie ok 7-10 minut opóźnienia. Dziś nawet 12 minut. Swoją drogą w niektórych miastach jest to rozwiązane jeszcze wygodniej bo czasy można sprawdzać w aplikacji mobileMPK. Aplikacja ta działa też w Piotrkowie, więc byłoby lepiej zintegrować to razem dla wygody.

71


Pasażerka ~Pasażerka (Gość)09.01.2023 12:28

Jeszcze niech się wezmą za kierowców którzy rozmawiają przez telefon podczas jazdy.

142


Zalesicka street ~Zalesicka street (Gość)09.01.2023 20:11

Super. Może i to fajne rozwiązanie. Tyle, że dla mnie osobiście może być cały tabor ekologiczny, złote przystanki i aplikacja łącząca się telepatycznie z kierowcą... tylko że rozkład jazdy ni w ząb mi nie pasuje... ani do pracy, ani na zakupy, ani do Kościoła, ani na prywatne wyjścia. Może inni są zadowoleni, a tylko ja się czepiam...

60


Jozef ~Jozef (Gość)09.01.2023 19:55

Jeżeli jest coś dynamicznego w piotrkowskich MZK to tylko podwyżki cen biletów

81


go?ć_gość ~go?ć_gość (Gość)09.01.2023 19:47

I pytanie dlaczego kierowcy nie chcą otworzyć drzwi przednich?

80


dekkers ~dekkers (Gość)09.01.2023 11:46

Ja mam pytanie: dlaczego wszystkie linie mzk przejeżdżają przez dworzec?

133


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat