Z próbą dokończenia prac modernizacyjnych Urząd Miasta boryka się już od lutego. Wówczas - całkowicie niespodziewanie - wykonawca zszedł z robót i zostawił "rozgrzebaną" inwestycję. Urzędnicy weszli na drogę sądową z tym wykonawcą, zrobili inwentaryzację zakończonych już prac i przygotowali postępowanie przetargowe na dokończenie tych robót.
Organizacja przetargu oraz wyłonienie wykonawcy zajęło trochę czasu, ale w końcu się udało. Na początku listopada ukazała się informacja o wyłonieniu firmy, która dokończy remont. Koszt tych robót wyniesie ponad 5 milionów złotych.
Do wykonania są jeszcze m.in. roboty przy konstrukcji dachu, prace instalacyjne, wykonanie izolacji cieplne i instalacji centralnego ogrzewania oraz tynkowanie i prace wykończeniowe.
Prace mają potrwać do czerwca 2023 roku.
Na szczęście zakres wykonanych już robót pozwolił na uczęszczanie uczniów do budynku szkoły. Więcej o tym pisaliśmy we wrześniu w tekście:
Wszyscy uczniowie II LO uczą się już w swojej szkole.