Czy klienci znają swoje prawa?

Strefa FM Środa, 04 sierpnia 20105
Czy wiemy, kiedy złożyć reklamację i kiedy mamy do niej prawo? Jak się okazuje – nie zawsze.

Miejski rzecznik praw konsumenta Bartłomiej Krasiński twierdzi, że najczęściej zgłaszają się do niego osoby mające problem z uzasadnieniem złożonej przez siebie reklamacji.

 

Zdaniem rzecznika większość problemów wynika z niewiedzy zarówno przedsiębiorców jak i klientów. - Jeżeli coś nam się zepsuje, nie działa, to idziemy zareklamować dany towar. Często zdarza się jednak, że są problemy z wyegzekwowaniem należnych nam praw.

 

Jak podaje rzecznik - konsumenci mają dwie możliwości dochodzenia swoich praw. Po pierwsze jest to odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową - jest to odpowiedzialność ustawowa. Drugim uprawnieniem, często mylonym z poprzednim, jest gwarancja. Pamiętać jednak należy, że gwarancja jest uprawnieniem dodatkowym i dobrowolnym, więc nie zawsze występuje.

 

POLECAMY


Zainteresował temat?

0

0


Komentarze (5)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

maddox ~maddox (Gość)05.08.2010 09:59

"broda" napisał(a):
A mnie się wydaje, że najczęściej występującym uprawnieniem jest właśnie gwarancja i to najczęściej nam się właśnie wciska. A o odpowiedzialności ustawowej sprzedawcy mało kto wie.


Oczywiście, "marketingowo" to działa bo producent aby wyróżnić się na rynku daje "gwarancję", co nie znaczy że jest to obowiązek. Możemy więc trafić na produkt bez gwarancji, który jednak zawsze możemy zareklamować z tytułu niezgodności towaru z umową. Działa to tak, że jeśli np. kupujemy latarkę, i nie mamy na nią formalnej gwarancji producenta (dokumenty gwarancyjne) a po tygodniu normalnego używania przestanie ona działać (a ma sprawne baterie) to produkt taki nie spełnia swojego zadania, które jest określone niejako domyślnie w momencie kupna, a więc jest niezgodne z umową. Taką latarkę możemy zanieść do sklepu i reklamować własnie z tytułu niezgodności towaru z umową.
Umowa kupna-sprzedaży to nie tylko dokument, o czym wiele ludzi zapomina. Umowa słowna ma taką samą wartość, a w przypadku kupna towaru w sklepie, taka własnie umowa jest zawierana. Ja kupuję latarkę która ma świecić za co daję sprzedawcy pieniądze - taka umowa jest jak napisałem, zawierana automatycznie w momencie sprzedaży. Ważne jest jedynie, aby posiadać jakiś dowód zakupu (paragon, faktura itp.).

00


Bleki Blekiranga05.08.2010 09:43

Made in China

00


klet ~klet (Gość)05.08.2010 09:40

Nie polecam kupowania butów w sklepie CCC w C.H Echo - oszuści łącznie z sprzedawcami oraz ich rzeczoznawcą odnośnie reklamacji.
Sprzedają obuwie jednorazowe, które po dwóch założeniach traci skórę, a ich mędrca od reklamacji twierdzi, że da się to naprawić - szkoda, że jego nie da się już naprawić.
Uwaga jak kupujecie coś w CCC to przy reklamacji zaznaczajcie wszystkie 3 możliwe opcje reklamacji. Bo sprzedawcy robią klienta w jajo tak by nic im firma nie oddała !!!!!!!!
Nie polecam tego sklepu. Zero profesjonalizmu przy obsłudze klienta, a o chamstwie przy reklamacji nie będę dłużej pisać.

00


asd ~asd (Gość)04.08.2010 22:04

Taaa a widziałeś kiedyś gwarancje na buty??? Hehehe

00


broda ~broda (Gość)04.08.2010 18:38

Cytuję:
Pamiętać jednak należy, że gwarancja jest uprawnieniem dodatkowym i dobrowolnym, więc nie zawsze występuje.


A mnie się wydaje, że najczęściej występującym uprawnieniem jest właśnie gwarancja i to najczęściej nam się właśnie wciska. A o odpowiedzialności ustawowej sprzedawcy mało kto wie.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat