Czy S12 będzie przebiegać przez Piotrków?

Strefa FM Poniedziałek, 06 lutego 201236
S12 przez Piotrków? Piotrkowski wariant przebiegu drogi S12 znalazł się w grupie trzech wybranych, których analiza jest konieczna, aby wydać decyzję środowiskową.
fot. J. Kaczmarekfot. J. Kaczmarek

Decyzja przesądzi o ostatecznym przebiegu inwestycji drogowej. - Do  Pracowni Planowania Przestrzennego wpłynął wniosek o wydanie opinii dotyczącej wpływu drogi na tereny akustycznie chronione. To dla nas dość optymistyczna wiadomość, ponieważ decyzja wydana do przełomu marca/kwietnia jest tą, która przesądzi o ostatecznym przebiegu drogi S12. Który z trzech wariantów wybierze wnioskodawca, nie wiadomo - mówi Paweł Czajka, dyrektor Pracowni Planowania Przestrzennego w Piotrkowie.


W początkowej  fazie planowanej inwestycji zaproponowanych zostało osiem wariantów przebiegu drogi ekspresowej S12 na odcinku Piotrków - Opoczno.

 

(Strefa FM)


Zainteresował temat?

1

0


Zobacz również

Komentarze (36)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Tytus ~Tytus (Gość)07.02.2012 23:59

Cytuję:

Piotrkowianin
13 godzin temu, 10:22
Stety, a nie niestety. Czy Ty naprawdę nie rozumiesz, że wprowadzanie tej drogi do miasta nie dałoby nic poza hałasem i spalinami?


Przede wszystkim wprowadzenie S12 w pasie do tego przeznaczonym w Studium Rozwoju Miasta Piotrkowa Tryb. daje możliwość połączenia ulicy Krakowskie Przedmieście z Żelazną, a co za tym idzie aktywizuje tereny przemysłowe na południu Piotrkowa. Przy wariancie pomarańczowym nikt już tej obwodnicy nie wybuduje.
Za pieniądze centralne budowana jest droga ponad torami kolejowymi, co zmniejsza koszty budowy samej obwodnicy południowej Piotrkowa.
Dlaczego według Ciebie Miasto ma za własne środki budować południową obwodnicę, jeżeli może wykorzystać pieniądze centralne?
Po trzecie podatki od zakładów przemysłowych lokalizowanych na terenach Miasta a nie Gmin sąsiednich.
W wariancie pomarańczowym tylko gminy sąsiednie zyskają.
W wariancie pomarańczowym, ale również niebieskim (bez węzła na Żelaznej ) problemem jest dalej wprowadzenie ruchu samochodów ciężarowych jadących z kierunku południowo – wschodniego na tereny przemysłowe.
Oczywiście wszystkie samochody mogą jechać przez węzeł Bełchatowski i ulicę Żelazną, ale to raczej nie jest idealne rozwiązanie.

Cytuję:

Piotrkowianin
Przecież to co tam jest, to jakieś głupoty - po co zdublowana droga na zachód od ul. Roosevelta? Autor tej mapki: http://piotrkow.pl/content/zdjecia/mapa_d.jpg nie miał pojęcia co robi.


Widzę że sam jesteś mało wyedukowany w kwestii planowania dróg i ich przebiegów. Zgodnie ze Studium Rozwoju Miasta
http://www.ppp.piotrkow.pl/pliki/studium/rysunek-studium-XIV-2011-297.jpg
zaprojektowanym przez osoby uprawnione do wykonywania takich czynności ( dr inż. arch. D.Mirowska- Walas ) jest możliwe wykonanie węzła S12 z południową obwodnicą Piotrkowa.
Chyba że Piotrkowianin ma tytuł wyższy od projektanta, to rozumiem.

Cytuję:

Piotrkowianin
Kolejne przekłamanie: na ul. Rakowskiej na północ od ul. Miast Partnerskich nic się nie buduje, nie budowano i budować nie będzie, co błędnie sugeruje mapka.


Skąd to wszystko wiesz? To że się nie buduje to błędy polityki tego Prezydenta i tej władzy.
[/cytat]
Piotrkowianin
Również przedłużenie ul. Miast Partnerskich na południe od ronda Bugaj jest niemożliwe z powodu totalnego "skopania" ww. ronda - tam po prostu nie ma miejsca na dodatkowy wlot bez kompleksowej przebudowy ronda i dochodzących do niego 3 ulic.
[cytat]
Kwestia przebudowy ronda. Jeżeli ktoś źle zaprojektował rondo, albo jak śmiem twierdzić źle zostały sformułowane przez UM w Piotrkowie wytyczne i kierunki ruchu do tego ronda, nie przesądza to kwestii obwodnicy wschodniej.

02


ares1 ~ares1 (Gość)07.02.2012 13:49

"klet" napisał(a):
Czy trzeba kilkunastu osobom z UM zafundować edukację w szkole podstawowej ponownie by myślenie uruchomić ?


Raczej zacząć od przedszkola :)))

10


szczepan ~szczepan (Gość)07.02.2012 13:47

Cytuję:
Deklasując np. Łódź.

Buhahaha....

01


klet ~klet (Gość)07.02.2012 13:36

"Piotrkowianin" napisał(a):
Stety, a nie niestety. Czy Ty naprawdę nie rozumiesz, że wprowadzanie tej drogi do miasta nie dałoby nic poza hałasem i spalinami?


Jeden wartościowy rozmówca w tym temacie i widzący logicznie sens całości tematu.
Pełna zgodność poglądów.

Nie wiem w czym znowu problem. Rok temu obalono inne koncepcje i wybrano Pomarańcz.
Droga wokół miasta to potencjał.
Problem jaki się jawi to stado debili w UM, którzy nie potrafią tych już istniejących potencjałów wykorzystać właściwie by rozwinąć miasto do rangi tych najważniejszych. Deklasując np. Łódź.
Radomsko potrafi korzystać na przebiegu trasy Gierkówki z czasem tej zwanej nowej A1.
Czy trzeba kilkunastu osobom z UM zafundować edukację w szkole podstawowej ponownie by myślenie uruchomić ?
TYLKO POMARAŃCZ

20


szczepan ~szczepan (Gość)07.02.2012 13:15

No nie zupełnie. Wprowadzenie jej do miasta wiązałoby się przede wszystkim ze wzrostem wartości przyległych terenów i to znacznym. Zyskało by miasto i właściciele gruntów. Piotrków ciągle narzeka na brak terenów inwestycyjnych jak nie będzie drogi to od strony PD miasta do końca świata będzie wiatr hulał i nic więcej. Kto jak kto ale Ty powinieneś wiedzieć, że przy drodze o tej klasie nie ma mowy o jakimkolwiek mieszaniu się ruchu lokalnego z tranzytem, choćby na konieczność zachowania odległości między skrzyżowaniami, więc to żaden argument. Jeśli by ta 12 powstała w takim przebiegu jak w Suikzp to ta wschodnia obwodnica łączyła by 8 i 12 i dobrze.

02


Piotrkowianin Piotrkowianinranga07.02.2012 10:22

"Tytus" napisał(a):
Wariant pomarańczowy niestety wygra, czyli S12 poza terenami Miasta.

Stety, a nie niestety. Czy Ty naprawdę nie rozumiesz, że wprowadzanie tej drogi do miasta nie dałoby nic poza hałasem i spalinami?

"szczepan" napisał(a):
W ogóle każde inne rozwiązanie niż przez Piotrków jest ogromną stratą dla miasta.

Niestety, nie masz racji. Według mnie jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ pozwoli na wyrzucenie ruchu tranzytowego poza miasto i oddzielenie go od ruchu lokalnego.

"szczepan" napisał(a):
W Suikzp jest jeszcze taka mini obwodnica wschodnia, która też mogłaby się z tą ekspresówką łączyć ale jakoś cicho o tym w magistracie....

Przecież to co tam jest, to jakieś głupoty - po co zdublowana droga na zachód od ul. Roosevelta? Autor tej mapki: http://piotrkow.pl/content/zdjecia/mapa_d.jpg nie miał pojęcia co robi. Kolejne przekłamanie: na ul. Rakowskiej na północ od ul. Miast Partnerskich nic się nie buduje, nie budowano i budować nie będzie, co błędnie sugeruje mapka. Również przedłużenie ul. Miast Partnerskich na południe od ronda Bugaj jest niemożliwe z powodu totalnego "skopania" ww. ronda - tam po prostu nie ma miejsca na dodatkowy wlot bez kompleksowej przebudowy ronda i dochodzących do niego 3 ulic. Zapomniałeś też chyba, że ta przedłużenie ul. Miast Partnerskich na południe ma być drogą dla ruchu lokalnego, a nie tranzytu. Nieudacznik Pobożny, który przez ponad 5 lat swoich rządów zbudował jedynie 300 metrów obwodnicy i to nawet nie na całym odcinku 2-jezdniowej chciał upiec kolejną pieczeń, ale mu się to nie udało.
http://www.piotrkow.pl/nasze-miasto/aktualnosci/2006-08-30-obwodnica-miasta---stan-prac

Cytuję:
Plany
W latach 2007-2013 planuje się przedłużenie obwodnicy zachodniej od ulicy Dmowskiego do ulicy Roosevelta i dalej do Krakowskiego Przedmieścia co ma spowodować poprawę komunikacji i aktywizację przemysłowej części Piotrkowa. W tym etapie rozważa się możliwość przedłużenia obwodnicy również w kierunku przeciwnym, tj. od ulicy Słowackiego do ulicy Wojska Polskiego. Koszt tej inwestycji szacuje się na 20 mln Euro. Obwodnica ta stanie się w przyszłości drogą alternatywną dla przebiegających w pobliżu miasta autostrad. W prezentacji wzięli udział udział parlamentarzyści ziemi piotrkowskiej, były premier Marek Pol oraz radni Rady Miasta.

Komentarz był edytowany przez autora: 07.02.2012 10:36

20


syn ~syn (Gość)07.02.2012 09:06


Aktualne dwa warianty przedstawione do aceptacji, które uwzględniają opinie mieszkańców znajdują się na stronie http://www.arcadis.pl/radom/index.php?spid=3&prid=1 . Wariant W6 S12 oraz W7 S12 omijają Piotrków po stronie południowej (kolor szary i czerwony).

20


gajowy ~gajowy (Gość)06.02.2012 20:35

wszystkie te warianty to sobie można wsadzić między bajki
współczuje osobom którym rozpieprza działki itd.

01


szczepan ~szczepan (Gość)06.02.2012 20:19

Cytuję:
Wariant niebieski jest zupełnie bez sensu.

zgadzam się w 100%. Pomijając fakt, że w gm. Sulejów poprowadzono go częściowo po dolinie rzeczki, która tam płynie to zaraz PRZY granicy z Piotrkowem, więc będziemy sobie na nią patrzeć. W ogóle każde inne rozwiązanie niż przez Piotrków jest ogromną stratą dla miasta. W Suikzp jest jeszcze taka mini obwodnica wschodnia, która też mogłaby się z tą ekspresówką łączyć ale jakoś cicho o tym w magistracie....

01


Tytus ~Tytus (Gość)06.02.2012 19:43

Wariant niebieski jest zupełnie bez sensu. Władza Miasta nie potrafiła dogadać się z GDDKiA i zamiast węzła na ulicy Roosevelta jest tylko na Krakowskim Przedmieściu. Zatem niby co ma taki wariant dać Miastu?? Jak połączyć S12 z południową obwodnicą??
W zasadzie tylko wariant zielony i pomarańczowy jest akceptowalny.
Szkoda że nie udało się połączyć budowy S12 z południową obwodnicą Miasta, a przynajmniej samego przejazdu nad torami kolejowymi.
Wariant pomarańczowy niestety wygra, czyli S12 poza terenami Miasta.

02


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat