Chcą ukarania redaktor Elżbiety Jarszak

Środa, 14 sierpnia 201385
Piotrkowska Inicjatywa Obywatelska oczekuje przeprosin od szefowej piotrkowskiej telewizji. Żąda nie tylko przeprosin, ale również wpłacenia 2 tysięcy zł na rzecz Domu Dziecka w Piotrkowie.
Chcą ukarania redaktor Elżbiety Jarszak

PIO twierdzi, że redaktor Elżbieta Jarszak w wywiadzie telewizyjnym pomówiła mieszkańców Piotrkowa. Sprawa trafiła do sądu. Sędzia wniosek PIO jednak odrzucił. Dlaczego?

Przedstawiciel PIO Marcin Pampuch sprawę skierował do sądu (w trybie wyborczym, czyli przyspieszonym) w poniedziałek 12 sierpnia. Mieszkańcy Piotrkowa zostali według niego pomówieni przez szefową telewizji w prowadzonym przez nią wywiadzie. - To pomówienie dotyczyło nazwania inicjatorów referendum oszustami. Ja nie zgadzam się z taką opinią. Nie doszło do żadnego oszustwa ze strony PIO – mówi Pampuch.

„Czy to nie jest dziwne, że na tych listach są osoby, które nie żyją, nie są mieszkańcami Piotrkowa, są osoby, które kilkakrotnie się podpisują. Że są nie te PESEL-e, że jest tak dużo tych niedociągnięć, tej nieprawdy, która została tam wykazana, że możemy powiedzieć, że to po prostu jest oszustwo?” - takie pytanie padło z ust redaktor Elżbiety Jarszak w rozmowie z dyrektor piotrkowskiej Delegatury Krajowego Biura Wyborczego Teresą Sęderecką.

Sprawa rozstrzygnąć miała się we wtorek 13 sierpnia. Elżbietę Jarszak w sądzie reprezentował mecenas Michał Król (ten sam, który w sądzie bronił kilka lat temu Mariana Błaszczyńskiego; ten sam, który zajmuje się obsługą prawną zadania, jakim jest „Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie”). Mecenas już na samym początku wtorkowego postępowania wniósł o odrzucenie wniosku Piotrkowskiej Inicjatywy Obywatelskiej, jako powód podając brak „zdolności sądowej” PIO. - Pan Marcin Pampuch wystąpił dziś jako pełnomocnik Piotrkowskiej Inicjatywy Obywatelskiej, natomiast PIO nie jest osobą fizyczną, nie jest osobą prawną. Ten wniosek powinien zostać przez sąd odrzucony, ewentualnie powinien zostać złożony nowy wniosek przez osobę fizyczną lub grupę osób fizycznych – mówił Michał Król.

Sędzia Paweł Lasoń zdecydował odroczyć sprawę do godz. 10.00 następnego dnia.
- Nie zgadzam się z argumentacją mecenasa Króla. Inicjatorem wniosku jest grupa inicjatywna pod nazwą PIO. Ustawa o prawie wyborczym dopuszcza, aby taka grupa przyjęła jakąś nazwę, nieformalną, nigdzie niezarejestrowaną. W razie potrzeby złożymy drugi wniosek – komentował Marcin Pampuch.

- Cały ten wniosek to totalna bzdura. To jest gra polityczna, w którą usiłuje się w Piotrkowie Trybunalskim wciągnąć dziennikarzy. To wszystko. Nie mam zastrzeżeń do mojego materiału telewizyjnego – tak sprawę komentowała Elżbieta Jarszak, szefowa piotrkowskiej TV.

W środę (14 sierpnia) sędzie zdecydował o odrzuceniu wniosku złożonego przez PIO. Dlaczego? - Sąd odmawia merytorycznego rozważenia tego zagadnienia z tego względu, że stroną postępowania może być – co do zasady – każdy zainteresowany, ale oznacza to każdego, kto ma zdolność prawną, czyli byt prawny taki, jak osoba fizyczna bądź osoba prawna. Stroną nie może być grupa, która nie jest wyposażona w taki przymiot. Członkowie Piotrkowskiej Inicjatywy obywatelskiej mogliby być stroną, ale sąd musiałby znać ich z imienia i nazwiska. Stroną postępowania powinny być osoby, które mogą występować pod nazwą Piotrkowska Inicjatywa Obywatelska. Stroną nie może być sam twór określany jako PIO - stworzony na potrzeby zorganizowania referendum - wyjaśniał dziś sędzia. - Bardzo łatwo porównać to do spółki cywilnej. Żadna spółka cywilna nie ma zdolności sądowej. Jako spółka cywilna nikt nie może przyjść do sądu i domagać się jakichś roszczeń. Tych roszczeń domagać się mogą za to wspólnicy tejże spółki i oni znani z imienia i nazwiska (działając jako wspólnicy spółki cywilnej) występują przed sądem.

Marcin Pampuch już dziś zapowiedział złożenie kolejnego wniosku. - Sąd nie rozpatrywał sprawy merytorycznie. Nasz wniosek został oddalony z przyczyn formalnych. Złożę wniosek jeszcze raz, tym razem nie jako Piotrkowska Inicjatywa Obywatelska, ale jako Marcin Pampuch, czyli osoba, która czuje się pomówiona informacjami, które pojawiły się w „Informacjach Piotrkowskich” - mówił Pampuch, który dodał, że nowy wniosek zostanie złożony prawdopodobnie po długim weekendzie.

- Jak się idzie do sądu, to trzeba się przygotować – skomentowała sytuację Elżbieta Jarszak. - Trzeba wiedzieć, po co się do tego sądu idzie, jakie ma się zarzuty, kto je kieruje i do kogo. Z uzasadnienia, które dzisiaj usłyszeliśmy na sali nie wiadomo kto i o co mnie oskarża, i... o co chodzi w tej sprawie. Choć chyba chodzi o to, aby zrobić dużo szumu, co jak na razie Marcinowi Pampuchowi się udaje. Zobaczymy, co będzie dalej.

Aleksandra Stańczyk


Zainteresował temat?

15

14


Zobacz również

reklama

Komentarze (85)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

inspektor ~inspektor (Gość)16.08.2013 13:38

"Pe-te" napisał(a):
Prawdziwy dziennikarz musi byc bezstronny a przede wszystkim powienien informować a nie z góry oceniać.


Zgadzam się z Tobą, media powinny być niezależne, powinny informować... Proponuję posłuchać sobie lokalnego radia, tam pracują osoby które można nazywać DZIENNIKARZAMI? Portal e-piotrków według Ciebie jest niezależny?

10


Pe te ~Pe te (Gość)16.08.2013 11:48

Pani Elżbieta nie powinna nazywać się dziennikarzem.. Prawdziwy dziennikarz musi byc bezstronny a przede wszystkim powienien informować a nie z góry oceniać. telewizja to silna forma przekazu wcale nie dziwię się panu Marcinowi że skierował sprawę do sądu oraz że ją nagłośnił.
Osobiście uważam też że powinno zmienić szefową piotrkowskiej telewizji lub stworzyć nową bo to co jest woła o pomstę do nieba.

20


Tak jest ~Tak jest (Gość)16.08.2013 10:07

"Iwona" napisał(a):
Referendum do jeden wielki przekręt


Bo co masz do stracenia?

01


Iwona ~Iwona (Gość)16.08.2013 09:34

Referendum do jeden wielki przekręt, a jedyną w tej chwili panią redaktor z piotrkowskich mediów która powinna przepraszać i płacić odszkodowania jest pani T

00


Stary układ ~Stary układ (Gość)16.08.2013 08:33

"Jowita" napisał(a):
Tylko dlaczego Wy tak tego referendum się boicie?


Jak to dlaczego?Bo układziki się pokończą!

10


Imię Imięranga15.08.2013 23:40

"Onserwator.." napisał(a):
~Onserwator.. (Gość)
6 godzin temu, 17:58
"kibic" napisał(a):
Człowieku, coś chyba ci się pomyliło: http://piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl/artykul/1649221,prezes-concordii-skazany-na-kare-wiezienia,id,t.html


Słuszna spostrzeżenie, warto jeszcze sprawdzić nazwisko rozpoczynające się na R. z nazwiskami członków zarządu niezależnego piotrkowskiego radia i epiotrkow.pl.
http://www.epiotrkow.pl/news/Beda-bronic-piotrkowskiej-Concordii,9421

10


ADA ~ADA (Gość)15.08.2013 23:06

"Jowita" napisał(a):
To jest paskudna manipulacja ze strony Pani Jarszak opłacanej przez prezydenta miasta K. Chojniaka. Pomyślmy - jaki wpływ na pomyłki mieszkańców składających dobrowolnie podpisy mieli wolontariusze PIO? Nie mieliśmy żadnego, nie legitymowaliśmy ludzi, którzy do nas podchodzili. W dobrej wierze przyjmowaliśmy wszystkie listy z podpisami od wszystkich.
Natomiast z pewnością, co okazało się po analizie list przez Komisarza, który jest do tego uprawniony, teraz wiemy, że otrzymywaliśmy także listy od osób z fałszywymi danymi. Przypuszczamy, że te listy przynosili obrońcy Chojniaka, którzy w ten haniebny, oszukańczy sposób chcieli powstrzymać inicjatywę referendalną. Tylko dlaczego Wy tak tego referendum się boicie? Dlaczego nie chcecie dopuścić do oceny urzędującego prezydenta?
cytat

AKURAT!!! UCZCIWIE ZBIERALIŚCIE PODPISY??? WIDZIAŁAM TO POD BIEDRONKĄ NA KOSTROMSKIEJ,MACIE DZIWNE POJĘCIE O UCZCIWOŚCI!

00


liczydlo ~liczydlo (Gość)15.08.2013 22:41

"Jowita" napisał(a):
Natomiast z pewnością, co okazało się po analizie list przez Komisarza, który jest do tego uprawniony, teraz wiemy, że otrzymywaliśmy także listy od osób z fałszywymi danymi.


No, skoro teraz wiadomo ile podpisów na listach było ważnych dlaczego PIO nie mówi o tym głośno ile faktycznie osób jest za referendum? Wzięło mnie na przemyślenia, Ile osób świadomie podpisało się za odwołaniem Prezydenta a ile za "stop podwyżkom"? hmm..

00


lol ~lol (Gość)15.08.2013 22:31

"sklave" napisał(a):


Pan Larcki to ma wene...

00


pączek ~pączek (Gość)15.08.2013 22:28

"mol" napisał(a):
Przepis na naleśnik
Składniki:
2-jajka
1-1,5 szklanki mleka
1-1,5 szklanki mąki
odrobina soli
3 łyżki oleju
jeżeli ciasto będzie zbyt gęste, to możemy dodać wody
Przygotowanie
Jest to chyba najbardziej popularny sposób. Na patelnie dajemy trochę masła i kładziemy nasze naleśniki. Wbrew pozorom nie trzeba kłaść ich w ten sam sposób w jaki je smażyliśmy. Należy sobie zdać sprawę z tego, że my ich nie smażymy, a chcemy tylko żeby stały się ciepłe, dlatego szybszym i łatwiejszym sposobem jest złożyć je w tzw. kopertę (składamy na pół, a następnie połówkę jeszcze raz na pół) dzięki temu zrobimy to sprawniej, a dodatkowo możemy użyć mniejszej patelni albo odsmażyć ich kilka na raz (oszczędność czasu).


WOLE KLUSKI NA PARZE:)ZWANE PAROWAŃCAMI...

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat