Spotkanie to odbyło się w ubiegły piątek w hotelu Mercure, a wzięło w nim udział ok. 25 przedsiębiorców. - Zaskoczyła nas ogromna kreatywność przedsiębiorców – powiedziała Jolanta Kopeć, kierownik Biura Partnerstwa i Funduszy piotrkowskiego magistratu. - Intencja była taka, aby dowiedzieć się, co przedsiębiorcy w ramach prowadzonej działalności, będą mogli zaproponować. W obchody chce się włączyć Strefa FM, która będzie obchodzić swoje 25-lecie, a więc zagospodaruje któryś z dni uroczystości 800-lecia.
Sieci handlowe chcą promować 800-lecie miasta w swoich sklepach, np. poprzez dodawanie tej informacji do swoich ofert handlowych czy poprzez rozdawanie klientom toreb z nadrukiem „Piotrków 800”. Firma Polanik chce zorganizować wioskę olimpijską, by promować ideę uprawiania lekkiej atletyki. Poza tym firma chce dołączyć do wszystkich towarów, które wysyła w świat ulotki o historii Piotrkowa. - Polanik będzie też, za pośrednictwem swoich listów mailingowych, których wysyła kilkaset dziennie, przypominać swoim klientom, z jakiego miasta pochodzą towary, które otrzymują - mówi J. Kopeć.
Cooper Standard chce zorganizować akademię umiejętności dla absolwentów piotrkowskich szkół, którzy podejmą studia na uczelniach z zapewnieniem stażu właśnie w swojej akademii.
Swoją propozycję ma też Browar Olbracht. Firma chce wypuścić serię piw z napisem „Piotrków 800”.
To nie wszystko. Piotrkowscy developerzy złożyli deklarację wyremontowania mieszkania (lub mieszkań) na Starym Mieście, ma to być zachętą dla młodych ludzi do pozostania w Piotrkowie.
- Nie spodziewaliśmy się tego. Okazało się, że przedsiębiorcy nie oczekują zaangażowania finansowego ze strony miasta, wprost przeciwnie, sami są gotowi wyasygnować na swoje pomysły konkretne kwoty. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego spotkania.
Za miesiąc ma się odbyć kolejne, podczas którego urzędnicy i przedsiębiorcy ustalą konkrety, które wpisane zostaną w kalendarz miejskich imprez.