Autobusy nr 2, 4, 9 i 10 jadące w kierunku ul. Wolborskiej i Rakowskiej kursować będą niezmienioną trasą. Natomiast w kierunku centrum ominą osiedle Wyzwolenia. Od przystanku Wolborska/Geodezyjna emzetki pojadą objazdem: ul. Geodezyjną, Jerozolimską, Wojska Polskiego, Curie-Skłodowskiej do ronda Sulejowskiego i dalej bez zmian.
Linia 0 w kierunku ul. Rolniczej od ul. Wyzwolenia kursować będzie objazdem: ul. Wolborską, Geodezyjną, Jerozolimską i dalej bez zmian, natomiast w kierunku osiedla Słowackiego - ul. Jerozolimską, Wojska Polskiego, Curie-Skłodowskiej do ronda Sulejowskiego i dalej bez zmian.
Linia 1 w kierunku Szczekanicy od ul. Wyzwolenia kursować będzie objazdem: ul. Wyzwolenia, Geodezyjną, Jerozolimską do ul. Wojska Polskiego i dalej bez zmian, natomiast w kierunku lotniska autobusy od przystanku Wojska Polskiego/Zamurowa pojadą ul. Wojska Polskiego, Curie-Skłodowskiej do ronda Sulejowskiego i dalej bez zmian.
Przy ul. Curie-Skłodowskiej, po stronie placu pofranciszkańskiego, usytuowane zostaną dwa przystanki tymczasowe. Jak informuje magistrat, utrudnienia potrwają prawdopodobnie do 25 października.
Przebudowa skrzyżowania polegać będzie na budowie ronda. Miasto wyda na tę inwestycję 3 mln 399 tys. zł. Zakres prac obejmie odcinek ulicy Wolborskiej od skrzyżowania z Litewską do skrzyżowania z Geodezyjną oraz odcinki Wierzejskiej, Wyzwolenia oraz Rzemieślniczej w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowania.
Inwestycja zakłada budowę kanalizacji deszczowej, rozbudowę istniejącego oświetlenia ulicznego, przebudowę zjazdów i ogrodzeń przyległych do terenu objętego opracowaniem, położenie nowej nawierzchni. W ramach inwestycji na remontowanych odcinkach ulic pojawią się nowe chodniki.
Zakresem projektu objęto także przebudowę kolidujących z inwestycją odcinków podziemnej linii energoelektrycznej średniego i niskiego napięcia, podziemnej linii teletechnicznej, sieci gazowniczej oraz napowietrznej linii energoelektrycznej. Inwestycja będzie realizowana w II etapach. Pierwszy etap ma zakończyć się do 15 grudnia i obejmie prace ziemne. Zadania II etapu polegające na ułożeniu nowych chodników oraz położeniu nowej nawierzchni jezdni zakończą się w lipcu 2011 roku.