28 sierpnia 2024 roku piotrkowscy policjanci przyjęli zawiadomienie o oszustwie. Jak wynikało ze zgłoszenia, kobieta wystawiła przedmiot do sprzedaży na jednym z portali sprzedażowych. Po kilku dniach otrzymała wiadomość od osoby zainteresowanej kupnem, za pośrednictwem jednego z komunikatorów.
Osoba chcąca kupić przedmiot oświadczyła, że zajmie się przekazaniem płatności, a także zamówi firmę kurierską, aby ta odebrała towar. Podczas rozmowy wypytała sprzedającą również o wszystkie jej dane. Po chwili pokrzywdzona otrzymała maila od rzekomej firmy kurierskiej, w którym widniała informacja, aby ta zalogowała się na swoje konto bankowe. Kobieta zrobiła wszystko zgodnie z instrukcjami, wpisując na swoim koncie dane do logowania. Piotrkowianka jednak nie zalogowała się do swojego banku, ponieważ strona się „zawiesiła”. Kobieta nie kontynuowała dalszego sprawdzania konta, jednak już po chwili otrzymała telefon od mężczyzny, który podał się za pracownika banku.
Rzekomy pracownik zweryfikował dane kobiety, po czym oświadczył, że potrzebuje kod weryfikacyjny do jej konta, który kobieta otrzymała na swój telefon. Nic nie podejrzewająca piotrkowianka wykonywała wszystkie polecenia pracownika banku.
Następnie mężczyzna oświadczył, że przekazuje sprawę do działu bezpieczeństwa, a w słuchawce słychać było głos drugiego mężczyzny. Zwodząc kobietę o ruchach na koncie i próbach wyłudzenia kredytu, kobieta postępowała według instrukcji. Pod koniec rozmowy rzekomy pracownik oświadczył, że wszystko już jest zabezpieczone, ale aby zalogować się do konta należy poczekać kilka godzin, by zabezpieczenia zadziałały. Kobieta otrzymała również wiadomość tekstową potwierdzającą, że procedura zabezpieczeń została zakończona. Dla pewności kobieta jednak postanowiła zadzwonić na infolinię, aby potwierdzić, czy wszystko jest w porządku. Wówczas usłyszała, że utraciła gotówkę, a także na jej konto zostały zaciągnięte wysokie kredyty.
Policjanci apelują aby zachować ostrożność, a także nie przekazywać swoich danych przez telefon. Pamiętajmy, że oszuści wykorzystują różne sposoby, aby wzbogacić się czyimś kosztem. W obecnych czasach, przy wykorzystaniu tak wszechstronnej cyfryzacji, jest to z jednej strony wielkie udogodnienie, jednak pamiętajmy, że oszuści również modyfikują swoje metody, podszywają się pod infolinię instytucji czy banku, czym powodują, że wierzymy we wszystko co słyszymy w słuchawce. Zachowajmy ostrożność, a w przypadku kiedy mamy jakiekolwiek połączenie, rozłączmy się i sami skontaktujmy się z infolinią banku, bądź udajmy się do jego placówki.