Jak wiadomo w Polsce urzędów jest bardzo dużo i stale tworzone są nowe, co ma związek z coraz większą biurokratyzacją, a także licznymi projektami i funduszami europejskimi. Zatem można domniemywać, że pracy dla urzędników nie zabraknie. Poza tym ciągle otwiera tu swoje podwoje wiele firm zagranicznych, w których specjalista ds. administracji także może znaleźć zatrudnienie.
Specjalista ds. administracji – co robi?
Czym tak naprawdę zajmuje się taka osoba? Otóż są to przede wszystkim prace związane z gromadzeniem i obiegiem dokumentacji oraz informacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną w danej jednostce (urzędzie czy prywatnym podmiocie), a także informacji ekonomicznych i statystycznych. Jest to zatem głównie praca z dokumentami. Specjalista ds. administracji przygotowuje również różne sprawozdania i protokoły z posiedzeń i zebrań. Poza tym opracowuje projekty aktów prawa administracyjnego, prowadzi postępowania kończące się wydaniem decyzji administracyjnej oraz przygotowuje projekty umów. Do jej obowiązków należy również organizowanie zebrań, konferencji i innych spotkań, prowadzi także dokumentację księgową podstawową, zarządza budżetem, nadzoruje innych pracowników itp. Niekiedy wykonuje zadania z zakresu prawa administracyjnego, ekonomii i finansów oraz księgowości.
Praca urzędnicza wymaga bycia zorganizowanym, dbania o porządek w papierach, systematyczności, dobrej organizacji pracy własnej.
Technik administracji – gdzie można pracować po ukończeniu kierunku?
Jeśli ktoś posiada tytuł technika administracji, to może podjąć pracę w wielu miejscach, m.in. w: administracji państwowej i samorządowej (wszelkie urzędy), firmach konsultingowych, fundacjach, może także zajmować się doradztwem w zakresie obsługi jednostek administracyjnych.
A jakie stanowiska może obejmować? Może pracować jako pracownik biurowy, inspektor ds. rejestracji, konsultant ds. wsparcia klienta, pracownik biura i magazynu, pracownik administracyjny.
Więcej na temat możliwości podjęcia pracy po ukończeniu tego kierunku na stronie: https://zak.edu.pl/aktualnosci/9117-technik-administracji-----jakie-sa-perspektywy-rozwoju-po-ukonczeniu-tego-kierunku-.
Technik administracji – szkoła policealna
Aby uzyskać zawód technika administracji, należy ukończyć dwuletnią szkołę policealną. Zajęcia odbywają się w trybie zaocznym. Naukę kończy egzamin zewnętrzny, organizowany w szkole. Po jego zdaniu otrzymuje się tytuł technika administracji i zdobywa kwalifikację zawodową: Obsługa klienta w jednostkach administracji (EKA.01). Poza tym absolwent otrzymuje 2 certyfikaty: Przygotowywanie dokumentacji stosunku pracy oraz Prawa i obowiązki stron postępowania administracyjnego. Potwierdzeniem wykształcenia jest świadectwo zgodne z wytycznymi MEN oraz certyfikat szkoły. Więcej na temat kierunku można znaleźć na stronie szkoły: https://zak.edu.pl/oferta-edukacyjna/szkoly-policealne/technik-administracji.
Technik administracji - jakie to wykształcenie?
Wiele osób zastanawia się nad tym jaki poziom wykształcenia osiąga się po ukończeniu szkoły policealnej, w tym także na kierunku technika administracji. Otóż jest to wykształcenie średnie, a po zdaniu egzaminu końcowego otrzymuje się także tytuł technika.