We wrześniu 1922 roku rozporządzeniem Ministra Kolei Żelaznych ustalono opłatę za przejechanie jednego kilometra drugą klasą kolejki na 24 marki polskie. Kolejna podwyżka nastąpiła już za dwa miesiące. Od 22 listopada za przejechanie jednego kilometra należało już zapłacić 45 marek.
Znaczne podwyżki taryfy przejazdowej następowały, jedna po drugiej, aż do 29 kwietnia 1924 roku, kiedy to marka polska (waluta obowiązująca od 9 grudnia 1916 roku na okupowanych przez Cesarstwo Niemieckie terenach Królestwa Polskiego, a następnie w Rzeczypospolitej Polskiej) została zastąpiona przez polskiego złotego.
Kolej piotrkowsko-sulejowska powstała na początku XX wieku, a za jej początek uznaje się datę 5 października 1902 roku. Wtedy to na trasie Piotrków – Przygłów przejechał pierwszy pociąg. Prowadził go Karol Wyczałkowski, były maszynista kolei Warszawsko – Wiedeńskiej i kolejki wilanowskiej. 16 listopada tego samego roku odbył się pierwszy przejazd na trasie Piotrków – Sulejów.
Piotrkowska Kolej Wąskotorowa w XX wieku, przewoziła pasażerów i towary na trasie Piotrków Trybunalski - Sulejów. To był bardzo popularny środek transportu, który wciąż jeszcze wielu wspomina z nostalgią. W 2008 roku, po kolejnych rozbiórkach, zachowała się tylko stacja Piotrków Wąskotorowy oraz kilkadziesiąt metrów toru szlakowego.
Za umowną datę końca kolei piotrkowsko - sulejowskiej uznaje się datę 28 września 2008 roku. Tego dnia Towarzystwo Przyjaciół Kolejki Wąskotorowej, podjęło decyzję o samorozwiązaniu.