Otwarta została wschodnia część węzła Kamieńsk, a dzięki tymczasowemu połączeniu jezdni lewej A1 z drogą wojewódzką nr 484 od strony zachodniej, zostanie zlikwidowane tymczasowe rondo.
Cała betonowa jezdnia wschodnia, jak deklaruje wykonawca, ma być gotowa do końca wakacji. Oznacza to, że do przekazania pozostało tylko siedem kilometrów nowej betonowej jezdni między Wolą Krzysztoporską i Parzniewicami. Tym samym stara jezdnia tzw. „gierkówki” przejdzie bezpowrotnie do historii, a kierowcy na całym, 81-kilometrowym odcinku budowanej A1 od Tuszyna do początku obwodnicy Częstochowy będą mieli do dyspozycji nową betonową nawierzchnię.
Przypomnieć jednak trzeba, że do jesieni na odcinku Piotrków Trybunalski - Kamieńsk będzie obowiązywał układ ruchu 1+1, czyli jeden pas ruchu w kierunku Łodzi oraz jeden w kierunku Katowic. Na początku października wprowadzony zostanie układ 2+2 - po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.
Obecnie na wszystkich pozostałych odcinkach budowanej na terenie województwa łódzkiego autostrady A1, czyli Tuszyn - Piotrków Trybunalski, Kamieńsk - Radomsko i Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego, a także na odcinku w woj. śląskim, kierowcy korzystają już z betonowej jezdni. Łączna jej długość na obecną chwilę to niemal 56 kilometrów, a od najbliższego piątku będzie to blisko 58 kilometrów.
Na odcinku od Radomska do granicy województw łódzkiego i śląskiego ułożono już całą nawierzchnię betonową na drugiej jezdni. Trwają prace przy układaniu betonu na kolejnym odcinku, od granicy województw do początku obwodnicy Częstochowy.