Przedstawiciele PKP PLK potwierdzili nam, że prowadzone są rozmowy na temat wybudowania tunelu pod główną piotrkowską ulicą
Budowa tunelu drogowego/wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Słowackiego w Piotrkowie Trybunalskim zostanie zrealizowana w ramach projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III". Inwestycję przeprowadzą władze samorządowe wspólnie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. Trwają rozmowy z miastem, które określą szczegóły współpracy. Zgodnie z wstępnymi ustaleniami Urząd Miasta wyłoni wykonawcę oraz określi dokładne terminy realizacji inwestycji. PLK będą uczestniczyły w opracowaniu dokumentacji projektowej oraz nadzorowały prace prowadzone pod linią kolejową.
Tunel drogowy pod dwiema ważnymi liniami kolejowymi: nr 1 Warszawa – Katowice oraz nr 24 Piotrków Trybunalski – Bełchatów zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Będzie sprawniejszy system komunikacji w Piotrkowie Trybunalskim. Prace zostaną wykonane do końca 2022 roku.
Celem projektu "Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III" jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa, zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. PLK realizują zadanie we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i zarządcami dróg. W woj. łódzkim, bezkolizyjne skrzyżowania w ramach projektu planowane są także w Skierniewicach, Łowiczu, Bedoniu i Gałkówku - powiedział
Karol Jakubowski z z
espołu prasowego
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Z naszych informacji wynika, że budowa tunelu mogłaby jednak spowodować wiele negatywnych konsekwencji, ponadto miasto musiałoby też dołożyć sporo do tej inwestycji. Wygląda więc na to, że do porozumienia nie dojdzie.
Pomysł usprawnienia ruchu na ul. Słowackiego w Piotrkowie był już dwukrotnie rozpatrywany, jednak nic z tego nie wyszło. W 1895 roku pojawił się pomysł wybudowania w tym miejscu wiaduktu. Niestety z nieznanych przyczyn nie doszło do wykonania. Również w Sprawozdaniu Samorządu Miejskiego Miasta za lata 1925-1933 znajduje się projekt budowy podziemnego przejścia i przejazdu. Okazało się jednak, że rury wodociągowo-kanalizacyjne zainstalowane wg projektu zostały zbyt płytko usytuowane na obszarze ulicy Słowackiego. Budowa tunelu związana byłaby więc z ich wydobyciem i całkowitym przeprojektowaniem wodnej instalacji.
Pisaliśmy też o tym tutaj.
PKP zamierzał przeznaczyć na tę inwestycje 12 milionów złotych. Koszt realizacji inwestycji byłby jednak znacznie wyższy.
Więcej o sprawie w kolejnym "Tygodniu Trybunalskim" - 20 marca w kioskach!