Oto fragment maila naszego czytelnika:
Gmina ustaliła opłatę za odbiór śmieci od jednego domku na poziomie 160 złotych za segregowane i 200 za mieszane (dotychczasowy koszt wywozu śmieci na jeden domek za cały sezon na ośrodku Hutnik to 29 zł). Według informacji uzyskanych od przedstawicieli Rady Miasta Sulejowa na otwartym posiedzeniu 8.04.2016 roku stawka miała zostać obniżona po wyłonieniu firmy odbierającej odpady, a właściciele domków mieli zostać powiadomieni o tym listownie (tak zapewniała pani Jankowska – z-ca burmistrza), niestety do dziś nic nam o tym nie wiadomo. Zostaliśmy poinformowani, że śmieci będą odbierane co najmniej raz w tygodniu lub na telefoniczne zgłoszenie. Tymczasem, jak wyjeżdżaliśmy z działek w niedzielę 29.05.2016 kontenery wstawione przez gminę pękały w szwach, byliśmy pewni, że w poniedziałek zostaną opróżnione, niestety w piątek 3.06.2016 przywitał nas przy bramie straszny smród gnijących i porozrzucanych przez zwierzęta (psy, kuny , szczury) i wiatr śmieci. Do tej pory każdy z właścicieli domków na naszym ośrodku po weekendzie zabierał swoje śmieci do domu i nie było takich problemów ani zagrożenia epidemiologicznego. W załączniku zamieszczam zdjęcia stanu śmietników na dzień 3.06.2016, gdzie kilkadziesiąt osób przyjechało odpocząć na weekend.
Skontaktowaliśmy się z Urzędem Miejskim w Sulejowie. Władze zapowiadają, że ceny zostaną obniżone, jeśli podczas czerwcowej sesji, radni podejmą taką decyzję. Z kolei brak wywozu śmieci to problem firmy, która wygrała przetarg na odbiór odpadów. Urzędnicy podkreślają, że sprawa jest przedmiotem analizy.