Zadzwoniła do nas jedna ze słuchaczek, która podejrzewa, że wczoraj ofiarą oszustów mogła paść jej koleżanka, mieszkająca przy ulicy Słowackiego w Piotrkowie.
- Wczoraj, około 16.00 do mojej znajomej dotarła para: mężczyzna i kobieta. Kobieta przedstawiła się jako kierownik weryfikacji z elektrowni. U jednej sąsiadki prosiła o umowę, a u mojej znajomej o fakturę. Jeśli panie były podejrzliwe, kobieta wyjaśniała, że towarzyszy jej nowy pracownik, który dopiero się uczy. Kiedy moja znajoma powiedziała, że zadzwoni do elektrowni i zapyta czy ktoś został wysłany do mieszkań, wtedy ci państwo bardzo szybko wyszli - mówiła kobieta.
Tymczasem PGE ostrzega przed fałszywymi inkasentami. Ich celem jest wyłudzenie pieniędzy za energię elektryczną. Polska Grupa Energetyczna radzi na co zwrócić uwagę, by nie dać się oszukać.
- Metoda oszustów jest prosta. Inkasent pyta ofiarę, dlaczego nie zapłaciła jeszcze za energię. Jeśli trafi na osobę zalegającą z płatnością, żąda uregulowania długu obiecując za to wystawienie pokwitowania. To ewidentna próba wyłudzenia pieniędzy, ponieważ nasi pracownicy nie odwiedzają klientów w domach w celu pobrania pieniędzy - wyjaśnia Agnieszka Szczekala, rzecznik prasowy PGE Obrót S.A.
Wszelkie formalności związane z opłatami za energię elektryczną, w tym dotyczące zaległości, dokonywane są w Biurach Obsługi Klienta PGE. W Piotrkowie takie biuro mieści sie przy ul Armii Krajowej 22c. Informacje można uzyskać także pod numerem telefonu: 422 222 222.