łódzkie: Drogi krajowe są bezpieczniejsze

Dziennik Łódzki Wtorek, 31 marca 20097
Kierowcy w regionie łódzkim jeżdżą coraz bezpieczniej - wynika z danych statystycznych, opracowanych wspólnie przez policję i łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dane porównują zdarzenia drogowe z lat 2006, 2007 i 2008. W ubiegłym roku na drogach krajowych regionu łódzkiego zginęło 155 osób, trzy lata wcześniej 180.

- Zginęło o 25 osób mniej. To tak, jakbyśmy uratowali jedną klasę w szkole - przekonuje Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiej GDDKiA.
Zdaniem Zalewskiego, poprawa bezpieczeństwa to między innymi efekt działań na drogach krajowych. Od połowy 2007 roku GDDKiA prowadzi program "Drogi zaufania". Najpierw objęta nim była krajowa ósemka, najniebezpieczniejsza polska trasa, potem pozostałe drogi jednocyfrowe, a więc w regionie łódzkim jedynka i dwójka. W tym roku program obejmuje także pozostałe drogi krajowe w województwie. - Budujemy azyle dla pieszych, zatoczki autobusowe, chodniki, prawoskręty, stawiamy także maszty pod fotoradary - wylicza Maciej Zalewski. - Kierowcy narzekają na te ostatnie, ale jednak ginie coraz mniej ludzi.
W 2008 roku w województwie łódzkim na drogach krajowych poza terenem zabudowanym, a więc tam, gdzie kierowcy najchętniej przyciskają pedał gazu, doszło do 650 wypadków. Rok wcześniej było ich o 75 więcej.


Niestety, nie spada liczba wypadków w miastach. W 2007 doszło do 284 takich zdarzeń, w zeszłym roku statystyki odnotowują jeden wypadek więcej. Taka sama sytuacja dotyczy liczby ofiar wypadków w terenie zabudowanym. W 2007 r., jak i w 2008 r., w wypadkach w terenie zabudowanym zginęło odpowiednio 36 i 37 osób. Dane nie obejmują statystyk z dróg w miastach powiatach: Łodzi, Piotrkowie i Skierniewicach. Poprawę widać natomiast poza terenem zabudowanym. W 2007 roku na drogach krajowych w województwie łódzkim zginęły 142 osoby, rok później 118 osób. Spadek śmiertelności w tej kategorii wypadków to prawie 17 procent.


Program GDDKiA "Drogi zaufania" cały czas jest kontynuowany. Powstają kolejne azyle dla pieszych, czyli specjalne wysepki, zlokalizowane w osi jezdni, umożliwiające dotarcie pieszym najpierw do połowy jezdni, a dopiero potem pokonanie drugiej części pasa ruchu. Ostatnio cztery takie azyle powstały na krajowej 14 w Pabianicach. Budowane są także tzw. bramy wjazdowe do miast, czyli wysepki, zmuszające kierowców wjeżdżających na teren zabudowany do wolniejszej jazdy. Takie konstrukcje są już w miejscowości letniskowej Kolumna.


Adam Kuźmicki  POLSKA Dziennik Łódzki


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (7)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

zx ~zx (Gość)03.04.2009 22:38

Przejeżdżając przez przejazd kolejowy w miejscowości Baby w kierunku Wolborza już ciężko przejechać ,jeszcze trochę czasu i samochody będą zawieszać się na podwoziu też nic nie robi się.Ani drogowcy ani Wielmożni Kolejarze w szczególności Toromistrz p.Marek Smyczek ,który jest odpowiedzialny za utrzymanie tego odcinka ruchu kolejowego.Woli wsiąść do swojego wieloletniego cacka i zająć się innymi sprawami niż powierzonymi do wykonania.W kartach pracy jak zwykle bywa na kolei wszystko musi się zgadzać a pracę wykona sie w pózniejszym terminie albo zapomni się,ale wynagrodzenie podejmuje się wzorowo w terminie.

00


Piotrkowianin ~Piotrkowianin (Gość)02.04.2009 09:47

Droga powiatowa 3313E ma przebieg:
Róża - Mierzączka Duża - Dłutów - Górki Duże - Kruszów - Kalska Wola, czyli tak jak napisałeś.
Nie należy ona do województwa, tylko do powiatów.
Nie wiem jak w Łodzi i Pabianicach, ale w Piotrkowie Trybunalskim jest taki twór o nazwie Powiatowy Zarząd Dróg. W ubiegłym roku jego budżet wynosił bodajże 3,1 mln zł, z czego 2,6 mln zł poszło na utrzymanie Zarządu - pensje dla urzędasów, paliwo do samochodów, itp., a tylko 0,5 mln zł na utrzymanie dróg. Trudno więc się dziwić, że drogi są takie jakie są.

00


 zx ~ zx (Gość)01.04.2009 22:06

A propos nie otą drogę mi chodzi co napisałeś ;piotrkowianin; chodzi jeśli już to Kruszów przez Górki Duże do Dłutowa.

00


zx ~zx (Gość)01.04.2009 21:59

Do piotrkowianin czy droga o której napisałem nie należy do naszego WOJEWÓDZTWA ,może nie należy naprawiać jej ,jak sądzisz. wytłumacz mi po co płacę podatki i nie tylko ja.Na mapę spojrzeć a jechać drogą dziurawą jak ser Szwajcarski to dwie odrębne sprawy.Z poważaniem długo długo letni kierowca zx .

00


Piotrkowianin ~Piotrkowianin (Gość)31.03.2009 16:34

zx: Droga, o której piszesz nie jest drogą krajową tylko powiatową 3313E (Róża - Kalska Wola), więc uwagi odnośnie stanu drogi możesz słać do Starostwa Powiatowego w Pabianicach i Łodzi.

00


zx ~zx (Gość)31.03.2009 14:45

Niechaj te Ćwoki przejadą drogą od Tuszyna w kierunku Dłutowa poprzez Górki duże . Jestem pod dużym wrażeniem jak wytłumaczą te wyboiste na 30 cm głębokości dziury. Jadąc tą drogą 30 stką slalomem również zrywa się zawieszenie. Tak można gospodarzyć w kraju UNIJ EUROPEJSKIEJ ,która nazywa się POLSKA.

00


Piotrkowianin ~Piotrkowianin (Gość)31.03.2009 09:45

Szkoda tylko, że większość z tych przebudów wykonywanych jest bez sensu, jak np. zatoka przystankowa w Korytniucy przy DK12:
http://img218.imageshack.us/img218/2263/korytnicaprzystanek1ww1.jpg
Zwróćcie uwagę na chodnik:
http://img218.imageshack.us/img218/3775/korytnicaprzystanek2oa8.jpg
Ile by kosztowało położenie dodatkowych 10 m^2 chodnika z kostki między przystankiem a przejściem dla pieszych? 500 zł? A tu GDDKiA takie gównianie oszczędności robi, pokazując ludziom, gdzie ich ma.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat