A jeśli nasz majątek pójdzie w obce ręce?

Tydzień Trybunalski Niedziela, 11 maja 201411
Miasto chce wydzierżawić miejskie ciepłownie na 30 lat. Nie jest przesądzone, że dzierżawcą będzie - jak dotychczas - nasz piotrkowski MZGK, bo miasto chce wyłonić operatora w drodze konkursu. - A co jeśli nasz majątek pójdzie w obce ręce? - pytają radni.
fot. asfot. as

Podczas ostatniej sesji Rady Miasta radni podjęli uchwałę w sprawie „wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres do 30 lat i odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości stanowiących własność miasta położonych przy ul. Orlej – ciepłownia C-1 i przy ul. Rolniczej – ciepłownia C-2”.


Podjęcie tej uchwały ma być pierwszym krokiem do zmian w ciepłownictwie.

 

Przypomnijmy, że już w 2012 roku Rada Miasta zobowiązała prezydenta do rozpoczęcia i zlecenia prac zmierzających w kierunku restrukturyzacji systemu produkcji i dystrybucji ciepła w Piotrkowie. Aby to zrealizować miasto zleciło analizę restrukturyzacji systemu ciepłowniczego, a prezydent podjął decyzję co do kierunku tych zmian. Pierwszym krokiem ku temu ma być właśnie uchwała podjęta podczas ostatniej sesji.


- Restrukturyzacja ma być tak przeprowadzona, aby majątek systemu ciepłowniczego pozostał własnością miasta. Uzupełnieniem modelu będzie powołanie przez miasto spółki infrastrukturalnej wyposażonej w majątek w postaci miejskiej sieci ciepłowniczej i źródeł ciepła, której celem będzie prowadzenie inwestycji odtworzeniowych, modernizacyjnych i rozwojowych we własnych środkach trwałych - uzasadnia miasto swoją decyzje.


- Uchwała dotyczy spółki operatorskiej, która nie będzie wyłoniona w oparciu o przetarg zgodnie z ustawą o nieruchomościach, ale musi być zachowany tryb konkurencyjny w oparciu o opracowany i zatwierdzony regulamin wyłaniania operatora ze względu na konieczność zawarcia określonych warunków w umowie na realizację usługi produkcji i dystrybucji ciepła - wyjaśnia Jarosław Bąkowicz, kierownik Biura Prasowego Urzędu Miasta. - Spółka operatorska powinna dzierżawić majątek, a nie być jego właścicielem. Właścicielem tego majątku może być ewentualnie 100% spółka miasta (np. spółka infrastrukturalna) w ten sposób miasto nie traci majątku ani kontroli nad nim.


Przed podjęciem uchwały podczas sesji rozwinęła się dyskusja, a swoje wątpliwości zgłaszał radny Krzysztof Kozłowski (pracownik MZGK), który pytał m.in. dlaczego dzierżawa ma być aż tak długa. - Aby operator mógł podejmować jakiekolwiek działania, a potrzeby są duże, trzeba wydzierżawić te nieruchomości na zdecydowanie dłuższy czas - mówił wiceprezydent miasta Adam Karzewnik.


Nie jest jednak powiedziane, że to właśnie spółka MZGK (obecny operator majątku) wygra konkurs i podpisze umowę dzierżawy na 30 lat. - Mam wątpliwości. Jakie są gwarancje? Przecież do tego konkursu może przystąpić każdy oferent, który da lepszą ofertę, będzie lepszy w negocjacjach, da miastu lepsze warunki. To jest niebezpieczeństwo dla naszej spółki - mówił Kozłowski.


Wg wiceprezydenta wariant długoletniej dzierżawy będzie najkorzystniejszy, zarówno dla odbiorców ciepła, jak i gminy. Zapewniał też, że wybór operatora będzie transparentny, a kwestie związane z gwarancjami zatrudniania dla pracowników MZGK zostaną zawarte w umowie z firmą, która wygra konkurs.


- Ryzyko jest bardzo duże i nie ma żadnych gwarancji dla naszych pracowników, bo przecież jeżeli dzierżawa jest na 30 lat, to przyjdzie potężna firma, której będzie się to po prostu opłacać i wygra ten konkurs bez specjalnego wysiłku. Skoro podjęto już decyzję o powołaniu spółki infrastrukturalnej, w 100% miejskiej, to należałoby wydzierżawić ciepłownie na 3 lata i wówczas podmiot, który wygra konkurs w ciągu tych lat pokaże, jak zamierza realizować nasze zamierzenia. Dopiero po tych 3 latach można rozmawiać o umowie długoletniej. Tymczasem teraz nasz majątek może pójść na bardzo długo w obce ręce - proponował radny Kozłowski.


Adam Karzewnik przyznał, że teoretycznie konkurs może wygrać każdy - PGE, Dalkia, Energetyka Cieplna Opolszczyzny, czyli główni gracze na rynku ciepłowniczym w Polsce. - Ale chyba nie wyobraża pan sobie, że do obsługi naszego systemu przyjedzie ktoś z Warszawy czy Poznania? W poprzednich przetargach na dzierżawę (na 2 – 3 lata) żadna z tych firm się nie zgłosiła – mówił wiceprezydent.


Większość radnych uchwałę o ciepłownictwie poparła (17 radnych było za, 3 wstrzymało się od głosu), a to oznacza, że Rada zaakceptowała zmiany, których przeprowadzenie zaplanowały władze miasta.

as


Zainteresował temat?

3

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (11)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Piotrkowianin Piotrkowianinranga26.05.2014 10:11

W MZGK wprowadzają jakąś nową, świecką tradycję?
Zamiast, jak to było do tej pory, w wakacje, robią okresowy przegląd urządzeń w dniach 26.05-6.06, w związku z czym przez 2 tygodnie mieszkańcy bloków w Piotrkowie Trybunalskim zostają pozbawieni ciepłej wody. Jak przez 2 tygodnie myć dzieci chodzące do szkoły i przedszkola w zimnej wodzie? Do 2012 roku remonty takie przeprowadzano zawsze w wakacje, przeważnie na początku lipca, co było mniej uciążliwe dla mieszkańców. Kto podjął decyzję o zmianie terminu tych remontów i dlaczego nie liczy się z utrudnieniami dla mieszkańców?

10


luzik luzikranga13.05.2014 19:03

"KNP" napisał(a):
chodzi o to by świnki nieporadne pozbyły się jakiejkolwiek już odpowiedzialności (...), a pobierały tylko kasę.


Masz rację. Z tym, że kasę brać będą podwójnie, bo przecież na operatora wybiorą sobie taką firmę, która zaoferuje im najwyższe prowizje pod stołem.

30


redbed ~redbed (Gość)13.05.2014 10:25

"mieszkaniec" napisał(a):


Dla mnie popieranie hołoty, która od 25 lat niszczy ten kraj - ta sama hołota jest głupstwem.
Niby liberałowie, a dokonali socjalistycznej Nacjonalizacji prywatnego kapitału Polaków z OFE.
Z imienia i nazwiska znane są osoby, które od początku 1990 roku dokonywały PPP w Polsce. Rocznie sprzedawano majątek wart 8-10 mld zł co na tamte czasy wystarczało na spłatę ponoć tak wielkiego długu Gierka.
Pytam się gdzie Polacy na tym skorzystali, w którym momencie ?
Skorzystała garstka ludzi tj. banda złodziei, która zrabowała wspólny majątek na swoje konta.
Dlaczego podpisując umowę na 40 lat pracy nagle rudzielec zmienia mi umowę bez mojej zgody i mam pracować 100 lat, a klika ubeków, milicjantów, pseudo leni jak policja, straż graniczna, wojsko ludowe, sędziowie itd. ma obowiązek pracować 15-20 lat. To jest sprawiedliwość ?
Kilku śmiesznych ludzi z TK będzie mówić o lepszym zdrowiu narodu więc można pracować tyle, że to 95% narodu ma pracować do śmierci, a klika leżeć.
Pokolenie, którym Bolek obiecywał Japonię i 100mln dostało nauczkę. Pokolenie, którym Kaczyńskie i Tuski wraz z Millerem, Pawlakie, Kszaklewskim itd. zafundowali los taniej siły roboczej jest stracone. Dlatego pokolenie młode to dzisiejsze 12-16-18 letnie powinno uczyć się na błędach i odstawić w niepamięć tych złodziei, oszustów.
Ludzie tylko w Polsce, Białorusi i Korei Pn są strefy ekonomiczne. Zrobili z Was/Nas niewolników brukseli.
Nawet czerwony Gadzinowski Hąk Kąg przyznał, że chińczycy zarabiają więcej niż Polacy - gdzie jesteście, że godzicie się za pracę za pół miski ryżu.

30


mieszkaniec mieszkaniecranga12.05.2014 15:06

"Al-Bundy" napisał(a):
Zakładanie, że nie warto popierać ludzi, którzy mają rację, tylko dlatego, żeby zwiększyć wpływy "popularniejszych" to najprostsza droga do tego, by ten kraj do reszty zatonął w gównie. Życzę owocnych przemyśleń i mądrych decyzji.

a czy ja coś zakładam, powiedziałem że oddam na niego głos bo inaczej gada niż cała dotychczasowa szumowina i moim zdaniem gada całkiem z sensem. Oczywiście nie ze wszystkim się zgadzam co Korwin mówi, ale popieram to co ma do zaoferowania KNP.
~KNP - wiem, że chodzi o "uwalenie" Unii a nie Europy i to popieram, KNP chce powrotu do pierwotnej postaci tego tworu czyli do Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej (swobodny przepływ towarów, usług i osób).
Gadasz głupoty po części (jak każdy) - skąd np. wytrzasnąłeś, że 14 miesięcy po objęciu stanowiska rozliczy istniejący system i będą liczne aresztowania? Nikt za to nie beknie przez długi czas, a szkoda bardzo, nikt ich nie ruszy dopóki zdecydowaną większość parlamentów będą stanowili socjaliści. Powiem Ci też, że nigdy nie głosowałem i na SLD i na PO i na PSL bo zawsze uważałem, że są najgorszym możliwym wyborem. Zdarzyło się na PiS ale to też błąd (Korwin w przedostatnich wyborach poparł Lecha przecież i co wyszło - praktycznie nic dobrego, bo czerwoni skutecznie zatuszowali wszystkie pozytywne aspekty jego i PiSu władzy, a przecież było ich więcej w ciągu niecałej kadencji niż obecnie - kto nie patrzy na propagandę ten wie o co chodzi).
Program wyborczy KNP to tylko hasła i słowa, jak wszędzie indziej, no ale jak jest okazja teraz to można dać im szansę - powiedziałem jak coś zrobią to na pewno na tym nie stracą, a jeżeli pójdą tylko za kasą i wpływami - no cóż partia będzie skończona.

30


KNP ~KNP (Gość)12.05.2014 13:56

"mieszkaniec" napisał(a):
Jak Pan Korwin weźmie zrobi porządek w mieście siedząc na stołku w europarlamencie?


UE o niczym nie decyduje i przebywanie tam jest tak potrzebne jak dziura w moście dopiero gdy powstanie prokuratura UE wtedy przebywanie tam nabierze wymiaru. JKM idzie po kasę unijną z pensji by inwestować w rozwój KNP i rozwalenie PE.
Nie chodzi o rozwalenie Europy, walczy o Europę. Polska jest krajem europejskim nie unijnym.
Głupot nie opowiadam, ale każdy ma swój rozum co prawda jeden lepszy drudzy gorszy. Skoro poparcie oscyluje w granicach 30% to połowa tej wartości jest właściwą miarą poparcie.
Czy JE Donald T. sprawuje władzę w Unii, PTB ? Tak pośrednio przez swoich pachołków oraz jako pachołek Berlina.
Czy TW Bolek spełnił obietnice jakie dał Polakom po 89r ? Spełnij jedynie w swojej rodzinie oraz dał Polsce drugą Japonię pod względem długości czasu pracy. Dziwnym jest, że wśród najbogatszych politykierów znajduje się mało znany Jarosław W. syn TW Bolek.
Czy syn Donalda T. za wyniesienie informacji państwowych ze spółki skarbu państwa poniósł karę ?
Czy PO, PIS, czerwoni SLD i PSL mają jakiś program ?
Programem ich jest Taniec z Celebrytami nimi obstawili listy, a że naród ogłupiały patrzy na facjaty i kolorowe migacze.
Głos oddany na towarzystwo obecne przy korycie od początku niby wolnej Polski jest głosem rzuconym na straty.
Jasne, że wszelkiej maści urzędasy i pasożyty żyjące z państwowego wiktu wesprą Donalda T. bo podatnik musi żywić pasożyty.
Obiecywał wiele Donald T. i g.wno zrealizował. W zamian klice oddał władze i doi Polskę, wygnał 6 mln Polaków do pracy na zachód, a sam żyje jak pączek w maśle za niemieckie marki.
Sikorski następny pluje w twarz podatnikowi i po pizze borowiki wysyła.
Spójrz na siedziby partii korytnych wielkie bogate belwedery, a KNP w starej opłakanej kamienicznej izbie się mieści.
---------------
http://www.nowaprawicajkm.pl/info/program-wyborczy/program-wyborczy-do-pe-2014
---------------
http://nowaprawicajkm.pl/info/program-wyborczy/program-wyborczy-knp
---------------


---------------

--------------

10


Al Bundy ~Al Bundy (Gość)12.05.2014 13:45

"mieszkaniec" napisał(a):
Jak Pan Korwin weźmie zrobi porządek w mieście siedząc na stołku w europarlamencie?


Wejście do PE jest mu potrzebne głównie dlatego, by jego poglądy i opinie stały się bardziej "słyszalne" - pozwoli mu to przebić się później w wyborach krajowych. To przebicie się w wyborach to dopiero pierwszy krok do zmieniania Polski, ale jak mówi chińskie przysłowie "nawet najdłuższa podróż rozpoczyna się od pierwszego kroku". Jeśli nie wejdzie, to nikt nie będzie miał prawa oskarżać go o populizm czy o to, że nic nie robi. A dziś o to jest oskarżany, mimo tego, że przecież żadnego wpływu na wprowadzane ustawy nie ma...
A wpływ na ceny prądu, gazu, ropy czy węgla (a co za tym idzie ciepła i ciepłej wody w mieszkaniach) ma i będzie miała (i to coraz większy!) walka z tzw. "globalnym ociepleniem", czy też "zmianami klimatycznymi". JKM jest jedynym polskim politykiem, który od lat konsekwentnie podkreśla, że cała ta walka to jeden wielki szwindel mający na celu regresję gospodarki (w konsekwencji wzrost zubożenia społeczeństwa) i rozkradanie publicznych pieniędzy przez polityków i banksterów. I to, między innymi, chce poruszać w PE. Głupotę ograniczeń nakładanych na gospodarkę również chce tam piętnować. I wywrócenie do góry nogami wartości, na których kiedyś wyrosła silna i postępowa Europa. Więcej na tym etapie zrobić nie będzie mógł, ale bez zmiany świadomości ludzi w dupokracji żadnych pozytywnych zmian nie należy oczekiwać. Tu masz coś związanego bezpośrednio z tym tematem:
http://www.czasdebaty.pl/odpowiedzi-2014/news-odpowiedzi-kandydatow-na-pytanie-dnia-z-9-maja,nId,1422843
Politykom, którzy chcą jedynie złagodzenia czy opóźnienia restrykcji pozostaje jedynie pogratulować głupoty. Polscy politycy odpowiedzialni za podpisanie protokołu z Kioto powinni wylądować w pierdlu za sabotaż polskiej gospodarki.

"mieszkaniec" napisał(a):
Głupot niech waćpan nie opowiada tymbarskiej, że krul pewnie będzie miał nie więcej niż 5% poparcia.


Zakładanie, że nie warto popierać ludzi, którzy mają rację, tylko dlatego, żeby zwiększyć wpływy "popularniejszych" to najprostsza droga do tego, by ten kraj do reszty zatonął w gównie. Życzę owocnych przemyśleń i mądrych decyzji.

20


mieszkaniec mieszkaniecranga12.05.2014 12:36

A gdzie unia, a gdzie Piotrków. Jak Pan Korwin weźmie zrobi porządek w mieście siedząc na stołku w europarlamencie? Jakoś tego nie widzę, że za

Cytuję:
za 14 msc wszyscy złodzieje trafią do pierdla w PT szykują się poważne aresztowania i nasz piotrkowski hotel na Wroniej może się szybko przepełnić osobnikami pełniącymi władzę po 89r.

. Głupot niech waćpan nie opowiada tymbarskiej, że krul pewnie będzie miał nie więcej niż 5% poparcia. Osobiście możliwe że na jego partii oddam głos, ale tylko dlatego, że ma całkiem inne podejście do tematu niż to barachło co obecnie jest przy korycie. Jak spełni przynajmniej cześć swoich obietnic to mam mój głos w wyborach krajowych, a jeżeli zaprzepaści szansę to jak mam na niego oddać głos kiedykolwiek. Iść na wybory i owszem trzeba koniecznie (a nie jak niektórzy nie id bo i tak to nic ie zmieni), ale przy tym oddać głos na inną zupełnie partie niż te u władzy, albo chociaż głos nieważny, aby się liczył do frekwencji.

20


KNP ~KNP (Gość)12.05.2014 07:57

"dEBIL" napisał(a):
Wszystkie zmiany prowadzą do jednego - PODWYŻEK ,pensji dla prezesów i cen dla odbiorców


Prawda ale wszystkie zmiany prowadzą do jednego, a mianowicie do pozbywania się obciążeń dla budżetu miasta.
Szukają 'frajerskiej' firmy, która wyłoży kupę kasy na czynsz - taka się znajdzie od ręki. Koszta dzierżawy wrzuci w opłaty jakie ponoszą mieszkańcy, a ceny jak mówisz pójdą w górę bo miastu nie będzie zależało na mieszkańcach tylko na wynegocjowanej kwocie dzierżawy.
Reasumując chodzi o to by świnki nieporadne pozbyły się jakiejkolwiek już odpowiedzialności za sprawowanie gospodarności, a pobierały tylko kasę.
Szukanie kasy na spłatę 200mln zł długu trwa w najlepsze.
Wydaje mnie się, że już nie ma nawet co zastawiać bo oczyszczalni nie zastawią bo to za pseudo unijne pieniążki.
25 maja br głosuj na KNP, a za 14 mc wszyscy złodzieje trafią do pierdla w PTB szykują się poważne aresztowania i nasz piotrkowski hotel na Wroniej może się szybko przepełnić osobnikami pełniącymi władzę po 89r.

30


dEBI-L ~dEBI-L (Gość)11.05.2014 20:50

Wszystkie zmiany prowadzą do jednego - PODWYŻEK ,pensji dla prezesów i cen dla odbiorców

40


Radny ~Radny (Gość)11.05.2014 20:44

Pan radny Kozłowski jest więcej na zwolnieniach niż w pracy.

31


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat