Nowa wiata na PKP jeszcze w tym roku

Tydzień Trybunalski Sobota, 02 czerwca 201211
Niebawem zakończy się remont dworca PKP w Piotrkowie. To jednak nie koniec zmian na terenie naszego dworca. Polskie Linie Kolejowe zapowiadają bowiem, że jeszcze w tym roku wyremontowana zostanie zabytkowa wiata.
fot. Jarek Mizerafot. Jarek Mizera

- Modernizacja dworca realizowana jest przy współudziale dwóch firm: Polskich Linii Kolejowych i “Dworców” (PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe). Projekt przygotowany zostanie przez “Dworce”. Kiedy dostaniemy go do akceptacji, przystąpimy do realizacji inwestycji. Na obecnym etapie projekty mamy już przygotowane, trzeba jednak uzyskać jeszcze odstępstwo ze względu na to, że teraz buduje się już wyższe perony, a w Piotrkowie chcemy zachować stary gabaryt - informuje nas Marek Olkiewicz, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi. - Jeżeli tylko dostaniemy zgodę, Centrum Realizacji Inwestycji przystępuje do ogłoszenia przetargu i realizacji.

 

Czy jeszcze w tym roku wiata doczeka się remontu? - Myślę, że tak - odpowiada Olkiewicz. - Zajmuje się tym Centrum Realizacji Inwestycji, my nie zajmujemy się budową i modernizacją. Jednak jako Polskie Linie Kolejowe zrobimy wszystko, aby w Piotrkowie jeszcze w tym roku wszystko razem funkcjonowało - dworzec i wiata.

 

ZLK informuje jednocześnie, że przygotowywany jest duży projekt modernizacji linii nr 1 - od Koluszek do samej Częstochowy. W założeniach jest już opracowywana rewitalizacja tej linii, rewitalizacja peronów (aby dostosować je do standardów unijnych), likwidacja toru nr 3, modernizacja toru nr 5, wymiana napędów rozjazdowych w Piotrkowie w głowicy od strony północnej. - Przygotowujemy się do tego. To bardzo duże wyzwanie. Do tego dochodzi też modernizacja przejazdów kolejowych i reorganizacja ruchu całej stacji Piotrków. Jesteśmy na etapie przygotowywania projektów i jeżeli wszystkie służby wypowiedzą się na ten temat, zaczniemy przygotowania do przetargów. W 2012 roku trzeba przygotować wszystkie formalności. Realizacja nastąpiłaby w 2013 roku - dodaje Olkiewicz. Właśnie w związku z tym projektem planowane jest zamknięcie przejazdu kolejowego w centrum Piotrkowa, jednak kiedy dokładnie to nastąpi, tego jeszcze nie wiadomo.

 

W przyszłości PKP planuje również wybudowanie w Piotrkowie przejścia podziemnego pomiędzy peronami.

 

as


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

Komentarze (11)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

trelemorele ~trelemorele (Gość)08.06.2012 10:04

Poszę nie drażnic lwa bo lew to ja -o jakim przejściu podziemnym mówimy?Prosze Państwa najpierw zróbcie kładkę bo naprawde ktos sobie noge złamie

00


Bleki Blekiranga04.06.2012 01:06

Cytuję:
~oglądacz (Gość)9 godzin temu, 15:41
A do tego ZLK musi jeszcze dostać zgodę (kogo?), aby w Piotrkowie można zbudować niższe perony.

- to do wagonu po drabinie trzeba będzie wchodzić, eh

00


oglądacz ~oglądacz (Gość)03.06.2012 15:41

Cytuję: "W przyszłości PKP planuje również wybudowanie w Piotrkowie przejścia podziemnego pomiędzy peronami."
Ja to słyszę już od lat pięćdziesiątych ub. wieku, kiedy to powróciła w Planie 6-letnim, stara koncepcja budowy linii Opoczno - Wieluń i całkowitej modernizacji piotrkowskiego dworca. Trzeba chyba tu wprowadzić kategorie przyszłości: I.Przyszłość, II.Daleka przyszłość, III.Bardzo daleka przyszłość, IV.Nieskończoność.
A tak przy okazji to proszę popatrzeć - ile instytucji jest zaangażowanych do realizacji tego wiekopomnego zadania (podaję tylko skróty nazw) - PKP,PLK,ZLK,CRI. A do tego ZLK musi jeszcze dostać zgodę (kogo?), aby w Piotrkowie można zbudować niższe perony. Patrząc więc historycznie, należy przewidzieć tu III kategorię.

00


parowus i pocionk ~parowus i pocionk (Gość)02.06.2012 22:27

Cytuję:
Pociąg z Piotrkowa Tryb. do Zakopanego (370km) jedzie 10h (średnia 37km/h) i nie ma bezpośredniego połączenia.


Cytuję:
remont budynku głównego-2 lata, remont wiaty -6 miesięcy, potem będzie remont peronów a następnie budowa przejścia podziemnego, wymiana torów oraz budowa wiaty na peronie nr 2. Myślę ze powinni się zmieścić w okresie 5 lat i wtedy będzie można normalnie korzystać z dworca PKP w Piotrkowie.


Żeby Was trochę "dobić" polecam zapoznać się z tym:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_tybeta%C5%84ska
Warto zapamiętać koszt i czas realizacji tej inwestycji, aby porównać z naszymi realiami. O warunkach geograficznych nie wspomnę, bo budowa kolei na wysokości dwa razy większej niż szczyty Tatr u nas i tak nie wchodzi w rachubę...

00


Piotr Piotrranga02.06.2012 11:46

W sieciowym rozkładzie:
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//SRJP/Zmienione%20tabele%20SRJP%202011%20-%202012/tabela%20102%20z%2031.05.-zam.%20od%201-28.06.pdf
są specialne IC EURO 2012
Pierwsze od wielu lat pociągi wyższej kategorii niż pośpieszne. Daty by pasowały.

00


Bleki Blekiranga02.06.2012 11:29

ciekawe czy będą jechać przez Piotrków kibice rosyjscy z meczu we Wrocławiu na mecz w Warszawie (z Polską) - pomiędzy 8 a 12 czerwca???
- to pytanie hipotetyczne oczywiście

00


marcin.666 ~marcin.666 (Gość)02.06.2012 10:43

remont budynku głównego-2 lata, remont wiaty -6 miesięcy, potem będzie remont peronów a następnie budowa przejścia podziemnego, wymiana torów oraz budowa wiaty na peronie nr 2. Myślę ze powinni się zmieścić w okresie 5 lat i wtedy będzie można normalnie korzystać z dworca PKP w Piotrkowie.

00


Piotr Piotrranga02.06.2012 10:28

Numer toru zależy od tego op której stronie szlaku się znajduje. Tory główne to nr 1 i 2. Dodatkowe po prawej (linia jest z Warszawy do Katowic) to będą kolejno 3, 5 jak w Piotrkowie a jakby dobudować następny to byłby nr 7 czyli kolejne nieparzyste. W Piotrkowie toru nr 4 nie ma bo musiałby być na obecnym peronie pierwszym jako kolejny parzysty.

00


#FFF ~#FFF (Gość)02.06.2012 10:23

PKP nie przynosi zysku. Moje podatki są przeznaczane na dofinansowanie PKP. Pociąg z Piotrkowa Tryb. do Zakopanego (370km) jedzie 10h (średnia 37km/h) i nie ma bezpośredniego połączenia. Po co ta firma jeszcze istnieje?

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga02.06.2012 09:09

Cytuję:
likwidacja toru nr 3, modernizacja toru nr 5

Ale tam są tylko 4 tory:
- nr 1 i 3 przy peronie 2.,
- nr 2 przy peronie 1.
Czwarty tor to ten poza peronami przy dawnym posterunku kolejowym policji. On ma numer 5? A co z torem nr 4? Czyżby to kolejny przykład bałaganu na kolei?

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat