- Modernizacja dworca realizowana jest przy współudziale dwóch firm: Polskich Linii Kolejowych i “Dworców” (PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe). Projekt przygotowany zostanie przez “Dworce”. Kiedy dostaniemy go do akceptacji, przystąpimy do realizacji inwestycji. Na obecnym etapie projekty mamy już przygotowane, trzeba jednak uzyskać jeszcze odstępstwo ze względu na to, że teraz buduje się już wyższe perony, a w Piotrkowie chcemy zachować stary gabaryt - informuje nas Marek Olkiewicz, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi. - Jeżeli tylko dostaniemy zgodę, Centrum Realizacji Inwestycji przystępuje do ogłoszenia przetargu i realizacji.
Czy jeszcze w tym roku wiata doczeka się remontu? - Myślę, że tak - odpowiada Olkiewicz. - Zajmuje się tym Centrum Realizacji Inwestycji, my nie zajmujemy się budową i modernizacją. Jednak jako Polskie Linie Kolejowe zrobimy wszystko, aby w Piotrkowie jeszcze w tym roku wszystko razem funkcjonowało - dworzec i wiata.
ZLK informuje jednocześnie, że przygotowywany jest duży projekt modernizacji linii nr 1 - od Koluszek do samej Częstochowy. W założeniach jest już opracowywana rewitalizacja tej linii, rewitalizacja peronów (aby dostosować je do standardów unijnych), likwidacja toru nr 3, modernizacja toru nr 5, wymiana napędów rozjazdowych w Piotrkowie w głowicy od strony północnej. - Przygotowujemy się do tego. To bardzo duże wyzwanie. Do tego dochodzi też modernizacja przejazdów kolejowych i reorganizacja ruchu całej stacji Piotrków. Jesteśmy na etapie przygotowywania projektów i jeżeli wszystkie służby wypowiedzą się na ten temat, zaczniemy przygotowania do przetargów. W 2012 roku trzeba przygotować wszystkie formalności. Realizacja nastąpiłaby w 2013 roku - dodaje Olkiewicz. Właśnie w związku z tym projektem planowane jest zamknięcie przejazdu kolejowego w centrum Piotrkowa, jednak kiedy dokładnie to nastąpi, tego jeszcze nie wiadomo.
W przyszłości PKP planuje również wybudowanie w Piotrkowie przejścia podziemnego pomiędzy peronami.
as