Mieszkańcy narzekają na zanieczyszczone place zabaw. - W koszach pełno śmieci, a piasek w piaskownicach niewymieniony. - Czystość na miejskich placach zabaw utrzymywana jest na bieżąco, a piasek wymieniany dwa razy w roku – uspokaja jednak piotrkowski magistrat.
Po upływie niespełna miesiąca, kiedy to piotrkowscy radni podjęli decyzje o sposobie naliczania i wysokości stawek za wywóz śmieci trzeba uchwały podjąć ponownie.
Wiadomo już, ile w Gminie Wola Krzysztoporska trzeba będzie płacić za śmieci. To jedna z pierwszych gmin w województwie, gdzie znane są już wyniki przetargu na wybór firmy obsługującej zbiórkę odpadów i gdzie ustalono już ostateczną wysokość stawek dla mieszkańców.
1 stycznia 2012 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Regulacje całkowicie zmieniają dotychczasowy system gospodarowania odpadami komunalnymi. Nowy system, który zacznie funkcjonować od 1 lipca 2013 roku. Wszystkie zmiany dotyczą jednak tylko odpadów powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych.
Od kilkunastu dni, tuż za tablicą „Piotrków wita” (przy wjeździe od strony Sulejowa), na pasie zieleni zalega masa śmieci. Dlaczego nie zostały sprzątnięte i kto za to odpowiada?
- Stawki za odbiór śmieci uchwalone przez radnych są optymalne - uważa przewodniczący piotrkowskiej Rady Miasta Marian Błaszczyński.
Uczniowie z Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tuszynie w roku szkolnym 2012/13 po raz drugi już przystąpili do ogólnopolskiego konkursu ekologicznego “Drugie życie elektrośmieci”.
150 tysięcy złotych kary za niesprzątanie miasta – tyle w sumie (według urzędników za niedopełnienie warunków umowy) musiała zapłacić miastu firma Roka. Śniegu i śmieci w mieście nie brakuje, tymczasem następca Roki – ZiOM – otrzymał dotąd tylko 5 tysięcy złotych kary. By zmotywować firmę, urzędnicy mogą na nią nakładać finansowe kary. Okazuje się, że z takiej formy korzystano wyjątkowo często tylko wtedy, kiedy miasto sprzątała Roka. Czy to wynik niekompetencji firmy, czy urzędniczej złośliwości?
Od 7 do 8,50 zł od osoby za posegregowane i 12 zł miesięcznie od osoby za odbiór śmieci nieposegregowanych. Tyle będą płacić piotrkowianie od lipca. Podczas sesji radni zagłosowali „za” przyjęciem uchwały. Siedmiu radnych było „przeciw”, 13 „za". Jedna osoba wstrzymała się od głosu.
Od 1 lipca 2013 roku za odbiór śmieci odpowiedzialny będzie samorząd. - Do tego czasu mieszkańcy, aby za odbiór odpadów nie płacili podwójnie, powinni rozwiązać umowę z firmą obecnie odbierającą śmieci – informuje Urząd Miasta w Piotrkowie.