Przeczytaj: "Dwunastka" do modernizacji. Co z uczniami?
Dopiero po piątym przetargu, czyli po niespełna dwóch latach, wyłoniono wykonawcę kompleksowej modernizacji Szkoły Podstawowej nr 12. Jednak i przy tym postepowaniu nie obyło się bez przeszkód. Na sesji Rady Miasta, jaka odbyła się 26.09.2022 roku dołożono 1,8 mln zł, tak by piąty przetarg zakończył się sukcesem.
Mimo, że mamy wybraną firmę, postępowanie przetargowe nadal jest w toku, ponieważ Urząd Miasta nie podpisał jeszcze umowy z wykonawcą. Do 11 października pozostałe firmy biorące udział w przetargu mogą wnieść odwołanie od jego rozstrzygnięcia. Jeśli tak się stanie, procedura zakończenia postępowania znacząco się wydłuży. Z kolei, jeśli nie będzie odwołań, Urząd Miasta będzie mógł podjąć dalsze kroki zmierzające do podpisania umowy. Termin związania ofertą upływa 15 października. Dopiero po podpisaniu umowy z wykonawcą będzie ustalony szczegółowy harmonogram prac - informują piotrkowscy urzędnicy.
Ze względu na wcześniejszy brak chętnych do wykonania prac w SP nr 12 i II LO (na modernizację obu placówek miasto otrzymało dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego) konieczne było przeprowadzenie negocjacji z instytucją dotującą, aby ta wyraziła zgodę na wydłużenie terminu realizacji projektu. Ostatecznie termin wydłużono do czerwca 2023 r.
Z przeprowadzonych postępowań przetargowych wynika, że koszt prac w SP nr 12 i II LO na przestrzeni dwóch lat wzrósł z niespełna 11 mln zł do kwoty ogółem 18,3 mln zł. Miasto wystąpi do WFOŚiGW o dodatkowe dofinansowanie w kwocie ok. 8,5 mln zł: 2,5 mln zł - dotacja i 6 mln zł - pożyczka - czytamy w komunikacie.
Zgodnie z zapisami przetargu modernizacja SP nr 12 ma zakończyć się w czerwcu 2023 roku, choć placówka ma być już gotowa na przeprowadzenie egzaminu końcowego dla ośmioklasistów.
Zakres planowanych do wykonania prac jest bardzo szeroki. Budynek został oddany do użytku w 1984 roku i budowany był w zupełnie innej technologii i przy użyciu materiałów odbiegających jakością od dzisiejszych. Odbija się to na komforcie nauki i pracy oraz kosztach utrzymania placówki. Stąd decyzja o kapitalnym remoncie. Mając na uwadze powyższe, nie jest możliwe przeprowadzenie kompleksowej inwestycji przy równoległym prowadzeniu zajęć lekcyjnych - mówią pracownicy Urzędu Miasta.
Po podpisaniu umowy z wykonawcą, ustalony zostanie harmonogram prowadzonych prac i organizacji nauki dla dzieci. Urzędnicy wspólnie z dyrekcją placówki i organami szkoły zapewniają, że dołożą wszelkich starań, aby inwestycja przebiegła bardzo sprawnie i jak najmniej kolizyjnie.
Dyrekcja placówki będzie na bieżąco informowała rodziców dzieci (opiekunów prawnych) o wszystkich ustaleniach dotyczących organizacji nauki dla dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 12 - napisano w podsumowaniu.
Pełną treść komunikatu znajdziecie na stronie internetowej Urzędu Miasta w Piotrkowie Trybunalskim.