Karta będzie wydawana bezpłatnie na okres dwóch lat. Otrzymać będzie mógł ją każdy pełnoletni mieszkaniec, który w swoim zeznaniu podatkowym jako miejsce zamieszkania zadeklarował Piotrków Trybunalski lub korzysta ze świadczeń piotrkowskiego MOPR.
Wnioski o wydanie Piotrkowskiej Karty Mieszkańca (PKM) będzie można składać elektronicznie za pośrednictwem strony piotrkow.pl lub w tradycyjnej papierowej formie w Urzędzie Miasta przy ul. Szkolnej 28.
Karty będą wydawane w trzech miejscach:
- Urzędzie Miasta przy ul. Szkolnej 28, tel. 44 732 18 00;
- Ośrodku Sportu i Rekreacji przy ul. Belzackiej 108/110, tel. 44 732 70 86;
- Mediatece 800-lecia przy ul. Curie-Skłodowskiej 3, tel. tel. 44 681 40 60.
Osoby składające wniosek elektronicznie będą musiały dołączyć do niego wszelkie wymagane w uchwale dokumenty wraz z załączeniem zdjęcia w pliku graficznym. Po wysłaniu wniosku na skrzynkę pocztową przyjdzie wiadomość e-mail potwierdzająca złożenie dokumentu wraz z informacją o kolejnych krokach wydania karty. Natomiast osoby, które chcą złożyć wniosek osobiście muszą wcześniej umówić wizytę w Urzędzie i przynieść ze sobą potrzebne dokumenty. W przypadku braku zdjęcia zostanie ono wykonane na miejscu.
PKM będzie miała formę plastikowej karty zbliżeniowej. Na jej podstawie będzie można uzyskać szereg zniżek w miejskich jednostkach kultury i sportu. Zniżki będą obowiązywać od 2 listopada.