Większy ruch pojazdów ciężarowych zauważyli sami mieszkańcy miasta. Zwrócili uwagę na sznur tirów, który nierzadko ciągnie się wzdłuż ulicy Wolborskiej i na notoryczne wymuszanie pierwszeństwa przejazdu m.in. na rondzie Sulejowskim. Piotrkowianie uważają, że na drogach jest bardziej niebezpiecznie. - Na Sulejowskiej czy Jerozolimskiej lecą jeden za drugim, nie mówiąc o zatrzymaniu się na pasach. Dopóki nie uruchomią wiaduktu na Wojska Polskiego, to tak będzie się działo dalej - mówi jeden z mieszkańców Piotrkowa.
Policja przeprowadza kontrole, tylko czy to pomoże w rozwiązaniu problemu? - Podjęliśmy działania wspólnie z prezydentem miasta i realizujemy czynności kontrolno-prewencyjne. Od czerwca do początku lipca przeprowadziliśmy cztery takie akcje, które miały na celu sprawdzenie czy wszystkie samochody ciężarowe wjeżdżają do Piotrkowa legalnie. Na 39 skontrolowanych pojazdów, 9 przejeżdżało nielegalnie - mówił na antenie Strefy FM Piotrków mł. insp Krzysztof Mikułowski, komendant miejski policji w Piotrkowie Trybunalskim.
Jednym z efektów nadmiernego ruchu tirów są zniszczenia na rondzie Sulejowskim w Piotrkowie. Jeden z wjazdów na ten obiekt drogowy ma zniszczoną nawierzchnię i pojawiły się tam nierówności. - Chcemy wystąpić do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, aby problem wzięła na siebie. Bardzo źle wygląda ulica Rakowska, którą również biegnie droga krajowa, jest tak zniszczona, że ledwo da się tamtędy jeździć. GDDKiA deklaruje, że może odpowiadać wyłącznie za drogi, którymi będzie dowozić materiały na budowę, a pozostałe drogi ich nie interesują. Wiem, że kilka samorządów przygotowało uchwały, które pozwoliły wyasygnować pieniądze na naprawy i również Piotrków podejmie podobne działania - mówi Adam Karzewnik, wiceprezydent Piotrkowa.
Problem ten sygnalizował już kilka miesięcy temu poseł Grzegorz Lorek. - Miasto musi dokumentować wszystkie zniszczenia. Zwróćmy uwagę na przedłużenie ul. Rakowskiej do S8, która jest już poważnie rozjeżdżona. Oprócz zniszczeń na rondzie Sulejowskim, mamy jeszcze dwa ronda na ul. Śląskiej, rondo na Twardosławickiej. Mamy obietnicę, że GDDKiA wyremontuje odcinek ul. Rakowskiej i pomoże miastu w takim stopniu, by polepszyć stan tych dróg. Trzymam Dyrekcję za słowo i będę pilnować, by te zapowiedzi stały się faktem - mówi poseł Prawa i Sprawiedliwości.
A co na to sama Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad? - W warunkach kontraktu, wykonawca ma zinwentaryzować drogi, ma wyznaczyć te, które będą mu służyć do transportu materiałów, musi uzgodnić z zarządcami dróg sposób, w jaki zostaną zrekompensowane powstałe szkody - tłumaczyli przedstawiciele GDDKiA podczas spotkania w Sejmie w sprawie budowy drogi S12.