Czy jest się czego obawiać?
Solidna i profesjonalna firma sprzątająca nie musi się obawiać wizytacji, bo planowe działania wykonywane zgodnie z ustaleniami i harmonogramem zapewniają dobry wygląd sprzątanych obiektów na co dzień. Ogólny wizerunek firmy jest bardzo ważny, dlatego warto zwrócić uwagę na szczegóły. Przyda się mieć wydrukowany zakres czynności i wspólnie z kierownikiem firmy sprzątającej upewnić się, czy punkt po punkcie harmonogram jest realizowany. W razie zastrzeżeń zawsze można poprosić firmę porządkową o kosmetyczne poprawki.
Audyt wewnętrzny
Kiedy o planowanej wizytacji dowiadujemy się z wyprzedzeniem, warto skorzystać z możliwości przeprowadzenia audytu wewnętrznego usługi w wykonaniu naszej firmy sprzątającej. Pozwoli to wskazać ewentualne braki czy niedociągnięcia i szybko je poprawić.
W ten sposób zleceniodawca przekona się, na co należy zwracać większą uwagę i czego wymagać od firmy porządkowej. Być może ustalony zakres obowiązków jest zbyt ogólny i należałoby go uszczelnić.
Nie bójmy się zapytać profesjonalistów, jaki mają pomysł na usprawnienia - każde dodatkowe działanie przybliży nas do uzyskania oczekiwanych efektów.
Na co zwrócić uwagę?
Dobry plan to podstawa - działania chaotyczne wprowadzą dodatkowo nerwową atmosferę, która może stać się naszym wrogiem. Zleceniodawca oczekuje utrzymania czystości na wysokim poziomie na co dzień, ale w sytuacji odwiedzin zarządu firmy bądź innych ważnych gości może się wydawać, że “codzienny” poziom czystości to za mało.
Jeśli firma sprzątająca biura lub hale magazynowe dostanie odpowiednio wcześniej informację o wizycie ważnych dla firmy osób, przed którymi należy zrobić jak najlepsze wrażenie, można pokusić się o wdrożenie usług dodatkowych: mycia okien i przeszkleń, prania wykładzin czy odświeżania zaplamionych mebli tapicerowanych, a także odkurzania wiszących lamp nad biurkami czy w open space’ach.
Firma porządkowa może także wpłynąć na wizerunek firmy zleceniodawcy, wykonując tzw. prace na cito. W przypadku wnętrza magazynów, można np. przeprowadzić porządki pod regałami, doczyścić posadzkę z plam po olejach i kołach wózków widłowych czy odkurzyć elementy na wysokości.
Dobrze jest zwrócić szczególną uwagę na posprzątanie terenu przed budynkiem, halami, biurowcem np. z ptasich odchodów. Często także miejsca, w których wydzielone są palarnie, są zaniedbane, zaśmiecone, odstraszające niedopałkami - warto zająć się również nimi.
Nie można też zapominać o obszarach tzw. punktów zbiorczych, gromadzących ludzi podczas sytuacji awaryjnych i alarmów pożarowych. Jest za nie odpowiedzialny pracownik BHP w danym przedsiębiorstwie, natomiast firma porządkowa może pomóc wykosić trawę w takich miejscach lub w inny - zgodny z procedurami sposób - przygotować tę przestrzeń, aby była bezpieczna i widoczna. W tym miejscu warto też wspomnieć o wyjściach ewakuacyjnych - nie mogą być one zastawione i muszą być odpowiednio oznaczone. W przypadku ewentualnego pożaru znaki informacyjne powinny znajdować się na odpowiedniej wysokości od podłogi.
Zadbane miejsca parkingowe nie powinny przysługiwać tylko gościom - pracownicy również docenią czysty parking. Firmy porządkowe mają odpowiednie urządzenia do czyszczenia kostki, asfaltu, aby zlikwidować plamy po olejach czy zwykłym brudzie. Warto wspomnieć, że mycie elewacji warto zaplanować dwa razy w roku. Natomiast tereny zielone, jeśli są systematycznie pielęgnowane, w przypadku nagłej wizytacji będą wymagały jedynie kosmetyki.
Strach ma wielkie oczy
Każda wizytacja, zapowiedziana czy nie, podaje w wątpliwość, czy wszystko w firmie prosperuje jak należy. Taka sytuacja wiąże się ze zrozumiałym stresem, ponieważ zawsze chcemy pokazać się z jak najlepszej strony. Jeśli jednak będziemy wierni przestrzeganiu procedur i będziemy korzystać z usług profesjonalnej firmy sprzątającej, zdecydowanie nie mamy się czego obawiać.