W tym roku wcześniej odwiedzaliśmy groby

Strefa FM Niedziela, 31 października 201027
Ładna pogoda i korzystny układ w kalendarzu spowodowały, że w tym roku na cmentarze udaliśmy się wcześniej. Już w sobotę w Piotrkowie można było spotkać tysiące osób odwiedzających groby bliskich. Dziś ruch również jest duży, choć z dojazdem – szczególnie w godzinach rannych – nie było problemu.
Fot.A.WolskiFot.A.Wolski

Odwiedzamy groby, ale również je sprzątamy tak, aby 1 listopada już tylko pójść i w skupieniu pomodlić się w miejscu, gdzie „są” nasi bliscy.

 

 

Dużym problemem są spadające liście. Wiadomo jesień. W tym roku na szczęście jest to ZŁOTA POLSKA JESIEŃ. Aura sprzyja ostatnim pracom porządkowym.

 

 

Tradycyjnie ulica Cmentarna w Piotrkowie stanowi swoisty pasaż, gdzie można kupić wszystko, co potrzebne w okresie Wszystkich Świętych: kwiaty, znicze, wkłady, wiązanki i …zapałki.

 

 

Każdy może również  wspomóc akcję renowacji zabytkowych nagrobków. W tym roku kwesta trwa bowiem aż trzy dni.

 

 


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

reklama

Komentarze (27)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

zulu gula ~zulu gula (Gość)01.11.2010 09:23

te ,marianna,niedobrze się robi od tych twoich wypocin,albo pisz z sensem,albo nie pisz wcale.

00


Doker ~Doker (Gość)01.11.2010 09:03

"Piotrkowianin" napisał(a):
Nie byłoby problemu, gdyby na tych ulicach wprowadzić zakaz ruchu z wyjątkiem autobusów MZK. Niestety, rządzący naszym miastem ludzie o małych móżdżkach nie mogą pojąć tej prostej prawdy.


Całkowicie się z Tobą zgadzam. Będąc wczoraj i dziś na cmentarzu tak właśnie myślałem, dlaczego ptasie mózgi nie zamkną dla ruchu ul. Partyzantów i nie puszczą tamtędy autobusów MZK? Rolę listopadowego "deptaka" ze zniczami, popcornem, krówkami czy balonami niech pełnią tylko i wyłącznie Aleje Cmentarne. Ruchem na skrzyżowaniu przed cmentarzem niech kieruje policja, przepuszczając wyłącznie autobusy. Zrobić specjalne linie co kilka minut w stronę cmentarzy, niech będzie jak w cywilizowanym świecie. Może trudno to sobie wyobrazić widząc panujący od wielu lat burdel ale naprawdę można to zmienić. Ten co tak zapewnia, że "można lepiej bo kocha Piotrków" już mógł się wykazać a nie zrobił nic. On i jego świta podjadą pod sam cmentarz a o innych nie myślą.

20


Piotrkowianin Piotrkowianinranga01.11.2010 08:51

"Doker" napisał(a):
Wiadomo jak jest z parkowaniem przy cmentarzu, każdy chce podjechać najbliżej ale pewne granice jednak powinny być.

Nie byłoby problemu, gdyby na tych ulicach wprowadzić zakaz ruchu z wyjątkiem autobusów MZK. Niestety, rządzący naszym miastem ludzie o małych móżdżkach nie mogą pojąć tej prostej prawdy.

20


marianna ~marianna (Gość)01.11.2010 03:06

"marianna" napisał(a):
A nie razi cię (także powinno, podtrzymuję), jak się te tysiące ludzi, jak owce, pozwalają posłusznie strzyc podcmentarnianym cwaniakom z każdej złotówki aż przez pięć jednego dni Dnia Zmarłych? To po czwarte.


ERRATA
Sorry bardzo, ale mi się szyk wyrazów w zdaniu przestawił, więc piszę teraz to zdanie poprawnie, bo pewnie nie każdy by to zdanie zrozumiał, chociaż jak czytam, to tutaj same magistry zadomowione są. No i dopiero tak poprawnie zbudowane zdanie zionie jak należy zawartym w nim jadem.
"A nie razi cię (także powinno, podtrzymuję), jak się te tysiące ludzi, jak owce, pozwalają posłusznie strzyc podcmentarnianym cwaniakom z każdej złotówki aż przez pięć dni jednego Dnia Zmarłych? To po czwarte."
Sorry, bardzo. Ale tak to jest jak się po nocy ze szwagrem zalewa czystą cmentarnianego robaka.

00


marianna ~marianna (Gość)01.11.2010 02:20

"Doker" napisał(a):
Gwoli prawdy to pan Mazur także spoziera z dużego banera na ul.Partyzantów, akurat w miejscu, gdzie w te dni przelewa się potok ludzi.


Gwoli prawdy, można.
SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH

Fajno, ale z którego niby miejsca miałby spozierać? Gdzieś z podmiejskich łąk, po których nawet jeden człowiek nie idzie? Ani pies z kulawą nogą? To po pierwsze.
A spoziera sobie, przez pięć dni ma doskonały widok, na przelewający się potok ludzi i zapamiętuje sobie twarze tych, którzy wyglądają na takich, co to mogą pójść i palnąć głupstwo, oddając za 3 tygodnie swój na wagę złota głos na kandydata Chojniaka albo kandydata Dziemdziorę, a przed tymi nieszczęściami, chroń nas, Panie!
Niewykluczone, że może wzrokiem ich hipnotyzuje, żeby zakodowali sobie, czego w niedzielę wyborczą na karcie do głosowania nie robić. To po drugie.
A co tak razi twoją delikatną tkankę wrażliwości w tym jednym zwisającym sobie bannerze, w dodatku raz na 4 lata powiewającym? Garnitur nie pod kolor krawatu czy może na odwrót? To po trzecie.
A nie razi cię, choć powinno, te setki kupczących tam pod miejscami spoczywania pobielałych kości handlarzy, a to zniczami, a to wieńcami i kwiatami, a to jodłą i świerkiem ukradzionym z państwowego lasu, a to chorągieweczkami, a to białym albo żółtym piaskiem ukradzionym nie ze swego podwórka, a to balonami-maszkarami na druciku jak w noc sylwestrową, a to całe odpustowe stragany z piłeczkami na gumce, piszczałkami, precelkami na sznurku, zabawkami-potworkami na czele z przyklejającymi się oślizłymi jaszczurkami i włochatymi pająkami oraz pistoletami na korki? A także - dobry Panie, przed cmentarzem(sic!) - z diabełkami(!) czarnego koloru, jak go ściśniesz, to czerwony język wywala... Nie razi? A gościu z butlą propan-butan kręcący watę na patyku? A smród ciągnący się od budy z pieczonymi kurczakami i kiełbasą, polaną - do wyboru: keczapem, keczupem, ketchupem albo inną musztardą do frytek? Nie razi cię to wszystko? Bo powinno. To po trzecie.
A nie razi cię (także powinno, podtrzymuję), jak się te tysiące ludzi, jak owce, pozwalają posłusznie strzyc podcmentarnianym cwaniakom z każdej złotówki aż przez pięć jednego dni Dnia Zmarłych? To po czwarte.
A czy nazwiesz normalnym to, że piotrkowianie, co tam, piotrkowianie, Polacy w ogóle, wydadzą przez te kilka dni obłędu, jak co roku zresztą, ciężkie miliony złotych na coś, co się po prostu wypali (znicze i benzyna do aut) oraz najzwyklej zgnije (wieńce i kwiaty)? Że tony smrodu uniosą się w atmosferę, a drugie tony zalegną wysypiska śmieci? Miliony, które biednym, źle ubranym i niedożywionym dzieciakom raczej warto było rozdać! To po piąte.
Że dziesięć razy więcej ludzi zginie niż w każdy weekend ginie (całkiem niepotrzebnie jakieś 70 procent wg statystyk zachodnich), że setki odniosą obrażenia, niektórzy kalekami na trwałe zostaną, rodziny osierocą, bo się wszyscy naraz umówili zgodnych chórem, że teraz sobie - jak jeden mąż - mobilizacja narodu i hajda, wyjeżdżamy na drogi, które normalnie jednej trzeciej tych pojazdów pomieścić nie są w stanie! To po szóste.
No i jeszcze to nie mające wstydu żebranie pod bramami. Jedni wyciągają rękę po datki na seminarium duchowne, inni zaś nagabują o ofiarę na odrestaurowanie zabytkowych nagrobków, przy czym w tej drugie grupie - o zgrozo - pewnie kandydaci na radnych wystają na zmianę, bo w tyłek zimnym podwiewa. Kościół nie wie co z majątkiem zrobić, a o grosz się upomina. Zamki i pałace rzeczywiście w ruinę się obracają, a tu ze złotówek ludzi trzeba skubać, bo się nagrobek przechylił. A jedni i drudzy opatrzyli to sprytnie słowem-wytrychem "kwesta". W obu przypadkach - no jakżeby inaczej - kwesta na cel zbożny! To po siódme.
Mazura więc, dopóki nie uporasz się we własnym sumieniu z powyższymi zagwozdkami natury etyczno-moralnej, światopoglądowo-egzystencjalnej, filozoficzno-psychologicznej i Bóg wie jakimi jeszcze, zostaw brachu, w spokoju. Powisi banner i przestanie. Wielkie halo!

Komentarz był edytowany przez autora: 01.11.2010 02:24

00


Mac ~Mac (Gość)31.10.2010 23:14

"jan" napisał(a):
. Pełny był też parking przy cmentarzu. Jeśli ulica jest zamknięta, to taki parking na logikę powinien świecić pustkami.

Zapewne te auta parkują tam przed zamknieciem dróg tj ok 5 rano

"krzysiek" napisał(a):
NIE!!! dla plakatów wyborczych w okolicach cmentarzy!!!!
STOP CHOJNIAKOWI szkoda qrwamac ze jeszcze sie Matol na nagrobkach pod postacia choragiewek nie porozstawial


Plakaty obrobione w photoshopie-to widać ;-)
Wg mnie na ulicy partyzantów od lelewela do spacerowej powinien być zakaz parkowania *z wyjątkiem parkingów). Wystarczy że jest większy pogrzeb i już trudno się minąć na tej wąskiej ulicy. A przecież są parkingi przy partyzantów i przy cmentarnej - dlaczego tam ludzie aut nie stawiają tylko pod samym cmentarzem zeby pupe wysadzic i od razu na miejscu być.
A ludzie tez nie myślą na cmentarnej - chodzą sobie za kwiatkami nie patrzą że samochody jadą 0 tylko jak te święte krowy wchodzą na jezdnie i mają wszystko gdzieś - tak jest w dzień powszedni...

Komentarz był edytowany przez autora: 31.10.2010 23:16

00


Doker ~Doker (Gość)31.10.2010 22:59

"krzysiek" napisał(a):

Popieram w całej rozciągłości.To niedopuszczalne co robi Chojniak.Plakaty wyborcze tuż przy cmentarzach to brak szacunku dla zmarłych i wszystkich odwiedzających groby. Na Partyzantów plakaty tego jegomościa pojawiają się co 50 metrów, chyba żeby twarzy nie zapomnieć.


Gwoli prawdy to pan Mazur także spoziera z dużego banera na ul.Partyzantów, akurat w miejscu, gdzie w te dni przelewa się potok ludzi. To są bardzo niskie zagrania, ktokolwiek by ich nie podejmował. A co powiecie na baner pana Chojniaka rozpostarty między drzewkami tuż przed Lidlem? Można to tak?

00


krzysiek ~krzysiek (Gość)31.10.2010 21:17

"anigav" napisał(a):
"MARKPIO" napisał(a):
NIE!!! dla plakatów wyborczych w okolicach cmentarzy!!!!
STOP CHOJNIAKOWI szkoda qrwamac ze jeszcze sie Matol na nagrobkach pod postacia choragiewek nie porozstawial


Popieram w całej rozciągłości.To niedopuszczalne co robi Chojniak.Plakaty wyborcze tuż przy cmentarzach to brak szacunku dla zmarłych i wszystkich odwiedzających groby. Na Partyzantów plakaty tego jegomościa pojawiają się co 50 metrów, chyba żeby twarzy nie zapomnieć.Brakowało czystej agitacji przy grobach. Ale....???Wszystko możliwe.Przecież Święto Zmarłych dopiero jutro.Może poplecznicy pobożnego jak hieny cmentarne opanują piotrkowskie cmentarze i będą wręczać przy grobach ulotki "wielkiego" katolika. A fe a fe.

00


jan ~jan (Gość)31.10.2010 20:33

Pytanie do Straży Miejskiej: Jak to jest, że jak co roku ul. Partyzantów jest podobno zamknięta od Lelewela do Spacerowej, a na całej jej długości stało dzisiaj mnóstwo samochodów. Pełny był też parking przy cmentarzu. Jeśli ulica jest zamknięta, to taki parking na logikę powinien świecić pustkami. Podobno wpuszczają tylko handlujących zniczami i inwalidów, ale jakoś mi się nie chce wierzyć, że samochody, które tam dzisiaj stały należały do jednych, albo do drugich. Może po prostu, jak wszędzie, przy cmentarzu też są "równiejsi"?... No, Panowie Strażnicy, jak to jest z tym parkowaniem przy cmentarzu?

00


MARKPIO ~MARKPIO (Gość)31.10.2010 16:27

"Doker" napisał(a):
Zaświadczenie o niepełnosprawności za szybą usprawiedliwia taki debilizm?


Polska -to obecnie kraj milionów samochodów. To też Państwo ,gdzie "załatwić " sobie jakieś tam zaświadczenie ,takie czy inne,nie przysparza zbyt wielu trudności.
Dopóty nie będzie przejrzystości,pełnego wglądu obywatelskiego do tego typu "ulg"- nie można mówić ,,,że coś tam,komuś ,coś się należy.
Jestem za całkowitym zniesieniem wszelkiego rodzaju ulg,równania "równiejszych" z tymi "równiejszymi",.....potakiwania "mądrych" głów nad potrzebami/nie wątpliwowymi!/ osób pokrzywdzonych przez los.Jestem za minimalizacją opieki dla tych co takiej opieki nie potrzebują!!! Im nie ryby dawać,ale wędki,,,,niech łowią!
Pieniądze ,unijne jak i państwowe dysponować mądrze,,,tym co się chce!!! A takich jest wielu!!

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat