Urząd chce rozwiać podatkowe wątpliwości

UM Piotrków Trybunalski Środa, 07 października 20201
Masz pytania, co do klasyfikacji gruntu, od którego nalicza się podatek od nieruchomości? Zgłoś się do Urzędu Miasta. Wszelkie uwagi zostaną sprawdzone, a ewentualne wątpliwości rozwiane.
fot. pixabay fot. pixabay

Od lutego 2017 r. do grudnia 2019 firma zewnętrzna przeprowadzała w Piotrkowie aktualizację ewidencji gruntów i budynków, czyli spisu, który m.in. jest podstawą do naliczania wysokości podatku od gruntów oraz budynków. Konieczność przeprowadzenia aktualizacji wynikała z wymogów prawa i miała na celu dostosowanie ewidencji do nowych przepisów. Wiele zmian wprowadzonych zostało również w związku z zaniechaniem obowiązku zgłaszania zmian do urzędu o gruntach oraz budynkach przez właścicieli nieruchomości.

- Po zakończeniu prac przez firmę, każdy mieszkaniec miał możliwość zapoznania się ze zaktualizowaną ewidencją i – w przypadku wątpliwości – mógł zgłosić swoje uwagi – tłumaczy Krzysztof Studziżur, geodeta miasta, zaznaczając, że Urząd prowadził wówczas szeroko zakrojoną akcję informacyjną, zachęcając do zapoznania się z nową ewidencją gruntów.

 

Na podstawie zaktualizowanych danych od początku 2020 magistrat wysyła informacje podatkowe w celu zaktualizowania podstaw dla wymiaru podatku od gruntów oraz budynków. U niektórych piotrkowian pojawiają się wątpliwości co do rodzaju i wysokości naliczonego podatku. - Dlatego - mimo że każdy z podatników miał już możliwość zapoznania się z danymi dotyczącymi swojej nieruchomości - Urząd Miasta wychodzi naprzeciw potrzebom mieszkańców i po raz kolejny daje możliwość wniesienia ewentualnego zapytania co do przyczyny oraz podstawy wprowadzonych zmian – wyjaśniają urzędnicy.


- Każda wątpliwość zgłoszona przez właściciela nieruchomości zostanie szczegółowo zbadana, a następnie Urząd udzieli wyjaśnień. W przypadku, kiedy z przekazanych informacji wynikać będzie, że prace wykonane zostały nieprawidłowo, wystąpimy do firmy odpowiedzialnej za przeprowadzenie aktualizacji, która w ramach gwarancji będzie musiała naprawić swój błąd – wyjaśnia Krzysztof Studziżur. Wówczas wymiar podatku zostanie wyliczony na nowo.
Według obowiązujących przepisów właściciel nieruchomości zobowiązany jest do zgłaszania zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków w ciągu 30 dni. W związku z tym wszystkie zmiany, które zaistniały po zakończeniu prac geodezyjnych wymagają odrębnego zgłoszenia i dostarczenia dokumentów, które je potwierdzają.


Wszelkie pytania dotyczące zaktualizowanej ewidencji gruntów i budynków można zgłaszać zarówno pisemnie, jak i telefonicznie na adres Urzędu Miasta, Referat Geodezji, Kartografii i Katastru, ul. Szkolna 28, tel. 732-18-05 lub 732-18-11.


Jeszcze w tym tygodniu na stronie piotrkow.pl pojawią się „Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi” dotyczące aktualizacji ewidencji gruntów i klasyfikacji podatków. Urzędnicy zachęcają do śledzenia strony i zapoznania się z materiałami.

 

POLECAMY


Zainteresował temat?

1

3


Komentarze (1)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

podatnik ~podatnik (Gość)07.10.2020 10:32

farsa zakłamaniem pogania, jakie wyjaśnienia, firma pomierzyła i poszła dalej, żadnych wyjaśnień w stronę klienta, ciekawe kiedy poprawią ulicę bo jej połowa nie idzie w tym miejscu co potrzeba a podatki od razu naliczają

41


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat