Ułatwienia dla jednych, utrudnienia dla drugich, czyli co może zmienić wprowadzenie nowych przepisów?

Kraj Piątek, 03 stycznia 202057
Premier Mateusz Morawiecki pod koniec ubiegłego roku zapowiedział wprowadzenie pierwszeństwa dla pieszych jeszcze przed wejściem na pasy, ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym do 50 km/h również w nocy i możliwość odebrania prawa jazdy przy przekroczeniu prędkości o ponad 50 km/h poza terenem zabudowanym.
fot. pixabay fot. pixabay

Zwłaszcza ten pierwszy pomysł spotkał się z negatywnymi reakcjami. Przede wszystkim ze strony kierowców, którzy uważają że teraz „to pieszy będzie regulował ruch uliczny".

 

Jedna z aktywnych słuchaczek audycji Magiel (Radio Strefa FM) powiedziała:  „Kiedyś to pieszy, wchodząc na pasy, najpierw patrzył w lewo, potem w prawo, następnie znów w lewo i ewentualnie szedł dalej. Niedługo może być tak, że to kierowca będzie musiał się przed każdym przejściem zatrzymać, popatrzeć czy nie nadchodzi człowiek i ewentualnie jechać dalej".

 

- Komu łatwiej jest się zatrzymać: prowadzącemu kilkutonowy pojazd, czy 70-80-kilogramowemu człowiekowi? Auto jadące z dozwoloną – podkreślam – dozwoloną prędkością do zatrzymania potrzebuje 30 metrów, a człowiek? Może jednego – mówił w radiowym Maglu były naczelnik piotrkowskiej drogówki Artur Szczegielniak. – Jestem za poprawą bezpieczeństwa, ale może należałoby też zwrócić uwagę tym pieszym, którzy na przejście wchodzą wpatrzeni w ekran telefonu, ze słuchawkami na uszach i w kapturach?

 

Polska znajduje się dzisiaj na niemal samym końcu w UE, jeśli chodzi o bezpieczeństwo na drogach. Ginie na nich ok. 3 tysięcy ludzi rocznie. Czy wprowadzenie nowych przepisów, co ma nastąpić w ciągu kilku miesięcy, może tę tragiczną statystykę poprawić?


Zainteresował temat?

11

6


Zobacz również

reklama

Komentarze (57)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

gość ~gość (Gość)04.01.2020 13:02

W UE w wielu krajach odeszło się od używania świateł mijania za dnia ponieważ dbają o środowisko , a wypadkowość w całe nie wzrosła

41


kiero/pieszy ~kiero/pieszy (Gość)03.01.2020 20:58

Jezdnia jest dla pojazdów,to pieszy ma sie dostosować do tego!To tak jakby jeździć chodnikami i wprowadzić przepis że pieszy ma ustępować.Ludzie myślcie trochę!

66


gość ~gość (Gość)04.01.2020 11:45

Niestety człowiek przestał myśleć , a smartfony + słuchawki w uszach odcieły go od realnego świata np: studentka wchodzi pod jadący tramwaj i ginie przyczyną S+S.

51


wojciech ~wojciech (Gość)03.01.2020 21:59

bardzo poprawi tragiczną statystykę, zamiast 3 tys będzie 5 tys

73


gość ~gość (Gość)03.01.2020 20:55

W większości krajów UE takie przepisy obowiązują,a dlaczego u nas nie mogą

54


gość ~gość (Gość)03.01.2020 21:36

Jak jezdnia jest dla samochodów to proszę nie parkować na chodniku!

62


gość ~gość (Gość)03.01.2020 15:16

Nakaz przepuszczenia pieszych gdy na pasach znajdują się 4 osoby w sumie (np 2 z jednej 2 z drugiej), w przypadku dróg oddzielonych od siebie 3 osoby np (2 na środku jedna na poboczu), w każdym innym przypadku pieszy powinien mieć nakaz ustąpienia przed jadącym samochodem i sprawa była by rozwiązana, jasna i klarowna. Kierowca by był zorientowany i nie zatrzymywał by się na każdym przejściu, a każdy pieszy miał by możliwość spokojnego przejścia przez jezdnię gdy samochody by musiały go przepuścić. I mamy po problemie

35


kb ~kb (Gość)03.01.2020 19:07

Każdy taki przepis dający pieszym pierwszeństwo doprowadza do sytuacji, kiedy pieszy przestaje w ogóle myśleć przed wejściem na przejście - bo przecież ja mam pierwszeństwo - i włazi pod auto, a potem kierowca winny...

65


święte krowy ~święte krowy (Gość)03.01.2020 18:37

W pierwszej kolejności to niech panowie policjanci i panie policjantki wlepiają mandaty tym którzy wchodzą na przejście z nosem w smartfonie nie racząc się nawet rozejrzeć.

82


bg ~bg (Gość)03.01.2020 17:57

Bardzo niebezpiecznie jeżdżą kierowcy MZK.

22


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat