Ketchupy dla restauracji – wizytówka pizzerii
Pizza jest najczęściej podawaną potrawą w restauracjach kuchni włoskiej. Choć tradycyjnie spożywana jest z dodatkiem oliwy, w Polsce najchętniej wybieramy do niej ketchupy lub sos czosnkowy. W wielu pizzeriach charakterystyczny sos pomidorowy staje się wyróżnikiem lokalu i to właśnie z jego powodu klienci powracają do restauracji regularnie. Stworzenie autorskiego przepisu na ketchup może okazać się strzałem w dziesiątkę, ale niesie ze sobą także pewne ryzyko.
Po pierwsze, smak musi być powtarzalny – ten warunek jest trudny do spełnienia ze względu na sezonową dostępność warzyw wysokiej jakości. Po drugie, sosy muszą być trwałe – ketchupy nie mogą psuć się po kilkunastu godzinach, za co najczęściej odpowiedzialny jest nieodpowiedni sposób ich przechowywania. Wreszcie po trzecie – ketchup w pizzerii musi smakować wszystkim. Unikalne, nietypowe receptury nie sprawdzą się w rodzinnych restauracjach, których klienci przyzwyczajeni są do znanych i lubianych smaków. Gotowe sosy dla gastronomii mogą rozwiązać wszystkie te problemy, o ile wybierzesz produkty wysokiej jakości. Zwróć uwagę nie tylko na skład swoich dodatków, ale także pochodzenie półproduktów, z których są zrobione. Polski ketchup może stać się wizytówką i dźwignią reklamową twojego lokalu, tak samo, jak sosy do pizzy prosto z Włoch.
Sosy do przekąsek – czy warto robić własne?
Jeżeli w swoim lokalu podajesz kilka rodzajów przekąsek, które tradycyjnie spożywane są z dodatkiem sosu, z pewnością mierzysz się z problemem ich przechowywania. Ile dań, tyle sosów, a miejsce w restauracyjnej kuchni często jest aż nadto ograniczone. Sosy na zimno przygotowywane przez szefa kuchni możesz bez wahania zastąpić ich gotowymi odpowiednikami, oszczędzając nie tylko przestrzeń, ale i pieniądze. Co więcej, z opinii klientów wynika, że sosy do przekąsek są tym smaczniejsze, im bardziej znane ich podniebieniu. Przeciętny gość restauracji znacznie chętniej eksperymentuje z nowymi aromatami dań obiadowych, niż przystawek. Sałatka cezar powinna więc smakować podobnie w każdym lokalu, a sos serowy do naczosów i warzyw powinien przypominać ten, który klient pamięta z ulubionych seansów filmowych.
Gotowe sosy na zimno – dla kogo?
Sosy dla gastronomii sprawdzą się wszędzie tam, gdzie gość docenia powtarzalne, tradycyjne smaki – w pizzeriach, lokalach z burgerami, zapiekankami lub frytkami belgijskimi. Wykorzystanie gotowych produktów w restauracjach typu fast food pomoże ci nie tylko trafić w gusta klientów, ale także przyspieszyć proces przygotowania pojedynczych dań.
Sosy na zimno mogą być też podstawą własnych, oryginalnych receptur, dlatego nie bój się stosować ich w lokalach typu fine dining. Eksperymentuj ze znanymi smakami, aby osiągnąć niepowtarzalne efekty, mieszaj ze sobą dressingi i doprawiaj je tak, aby jak najlepiej korespondowały ze smakiem podawanego dania.
Sosy dla gastronomii – wybierz mądrze
Jeżeli decydujesz się na zastosowanie gotowych sosów w swojej restauracji, rozważ wybór produktów znanych i cenionych w branży, zarówno przez klientów, jak i szefów kuchni. Przed podjęciem decyzji dokładnie sprawdź skład wybranych dodatków, przyjrzyj się całej ofercie ich producenta i przejrzyj opinie innych restauratorów. Weź pod uwagę także opakowanie – sosy dla gastronomii powinny zajmować jak najmniej miejsca w lodówce, a pojemnik, w którym są przechowywane, powinien zabezpieczać zawartość i umożliwiać wygodne dozowanie produktu. Choć wykorzystanie gotowych półproduktów najczęściej wiąże się z oszczędnością, pamiętaj, aby nie wybierać najtańszych dostępnych sosów, które mogą zaszkodzić renomie twojego lokalu.