- Węgiel jest przejściowym naszym bogactwem. W 2017 r. ten surowiec na naszym terenie się kończy. My jako Fundacja widzimy alternatywę w postaci rozwoju nowego przemysłu. Taki kierunek wyznaczyła nam nasza strategia. Żeby jednak przemysł się rozwijał, musimy myśleć o podstawowych elementach, które stymulują jego rozwój. Mam na myśli dobre drogi, kolej, a nawet lotnisko (jesteśmy na etapie rozważania takiej koncepcji) - mówi Andrzej Szczepocki.
Obecnie najczęściej z linii kolejowej korzysta Elektrownia Bełchatów.
- Z punktu widzenia gospodarki Elektrowni Bełchatów interesuje nas przede wszystkim dostępna i tania usługa transportowa, usługa, która dotyczy setek tysięcy ton towaru. Z tego powodu nie chcielibyśmy sobie ograniczać tylko i wyłącznie zakresu dostępności o transport samochodowy. Liczymy, że konkurencja będzie sprzyjała w miarę niskim cenom i temu, że zapewni nam lepszy rozwój bez ograniczeń - mówi Marek Ciapała z Elektrowni Bełchatów.
Fundacja Rozwoju Gminy Kleszczów w najbliższym czasie ma przesłać do zarządu województwa oraz władz PKP PLK plany przebiegu nowego torowiska.
- Ostatki z Piliczanami w Sulejowie
- Po tragedii nastolatka. Znamy wyniki kontroli doraźnej w I LO w Piotrkowie
- Inspekcja Weterynaryjna ostrzega - ogniska ptasiej grypy
- Zakończyły się prace nad przebudową trzech odcinków dróg gminnych Aleksandrowa
- Boiska Sportowe nad zalewem w Czarnocinie
- Piotrków. Areszt dla czterech paserów
- Śmiertelny wypadek w Ostrowie. Dachował samochód. Nie żyje 69-letnia pasażerka
- Zderzenie dwóch aut przed pasami w Al. Armii Krajowej
- Ponad 21 mln zł na odnowę kamienic na "starówce" w Piotrkowie