Radna Kinga Mazur: - Trudno jest cokolwiek przeprowadzać jeśli nie ma wglądu do dokumentów. (…) Dlaczego my mamy się prosić o dokumenty, które są powszechnie dostępne a jako Komisja Rewizyjna mamy do tego prawo. Mamy obowiązek walczyć o transparentność, przejrzystość i krok po kroku przeprowadzać te działania kontrolne. (…) Nie rozumiemy dlaczego pan prezydent nie pozwala dokonać kontroli swojego poprzednika tym bardziej, że sam chciał być taki przejrzysty, transparentny.
Radny Łukasz Janik: - Nie dostaliśmy podstawy prawnej dlaczego odmówiono nam wydania dokumentów. Pan prezydent nie jest od zakazywania funkcjonowania komisji rewizyjnej, bo ona jest od kontroli jednostek UM. My kontrolujemy prezydenta, to nie radni podlegają pod prezydenta, tylko radni są nad prezydentem. A prezydent nam zabrania naszej pracy. Pan prezydent złamał prawo. (…) Jeżeli nie umożliwi nam dostępu do dokumentów, to złożymy skargę do wojewody.
Radni nie otrzymując dokumentów poprosili dyrektor MOPR w Piotrkowie o pismo uzasadniające odmowę. Czytamy w nim:
"Uprzejmie informuję, że dokumenty wymagane w trakcie kontroli komisji rewizyjnej w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim zgodnie z wytycznymi przekazany przez przełożone zostaną udostępnione po wcześniejszym uzgodnieniu z radcą prawnym".
Poprosiliśmy Biuro Prasowe i Komunikacji Społecznej UM o stanowisko prezydenta w tej sprawie. Otrzymaliśmy następujący komunikat:
W Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim odbywa się kontrola Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Piotrkowa Trybunalskiego. 12 września 2024 roku Prezydent Miasta otrzymał od Przewodniczącego Rady Miasta protokół z posiedzenia zespołu kontrolnego, plan pracy oraz upoważnienie do przeprowadzenia kontroli. Dokumentacja niezbędna do realizacji kontroli jest przekazywana zespołowi kontrolnemu na bieżąco. Działania kontrolne winny być realizowane zgodnie z przedstawionym planem kontroli. W przypadku potrzeby uzyskania dokumentów lub informacji wykraczających poza zakres określony w tym planie, konieczne jest jego zaktualizowanie. Aktualizacja wymaga powiadomienia zarówno Prezydenta Miasta, jak i jednostki kontrolowanej za pośrednictwem Przewodniczącego Rady Miasta.