Piotrków: Nie będzie podziemnego przejścia na PKP

Strefa FM Poniedziałek, 30 lipca 201234
Nie będzie przejścia podziemnego na dworcu kolejowym w Piotrkowie. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się wprawdzie do remontu peronów, ale będzie to tylko drobny lifting bez budowy przejścia.
foto archiwum ePiotrkow.plfoto archiwum ePiotrkow.pl

- Peron na stacji w Piotrkowie zostanie wyremontowany i rozszerzony po likwidacji jednego toru. Będzie miał wysokość 55 cm i zostanie zainstalowana na nim dwustronna wiata. Programy Rewitalizacji Linii Kolejowych nie przewidują znaczących zmian układu torów, czy peronów. Przejście podziemne mogłoby zostać wybudowane w ramach oddzielnej inwestycji. To wymagaloby jednak uzgodnienia ewentualnego zakresu robót oraz wkładu finansowego z samorządem Piotrkowa. Na peron drugi podróżni będą mogli dostać się istniejącą kładką. Niepełnosprawni natomiast przejściem prowadzącym od ulicy Słowackiego zabezpieczonym rogatką. Kładką nie zarządzają PKP PLK S.A. Ewentualne wyposażenie w windy zależy od jej zarządcy - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji

Modernizacja peronów w Piotrkowie związana jest z remontem magistrali Koluszki - Częstochowa. Rozpoczędcie prac planowane jest na wiosnę przyszłego roku.

Informacja pochodzi z Serwisu Ekonomicznego Strefy FM. Serwisów słuchaj (pon.-pt.) po 13.45 na 98,2 MHz.

POLECAMY


Zainteresował temat?

1

1


Komentarze (34)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Piotrkowianin Piotrkowianinranga31.07.2012 14:33

"." napisał(a):
co to jest betonowy klocek?

A to: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/%C5%81%C3%B3d%C5%BA_Kaliska_%28dworzec_kolejowy%29.JPG
A taki dworzec zburzono: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/%C5%81%C3%B3d%C5%BA_Dworzec_Kaliski.JPG

00


broda ~broda (Gość)31.07.2012 14:02

"Tytus" napisał(a):
Jak zawsze Łodziacy muszą być górą...


Przecież jesteśmy w woj.łódzkim i to miastem jak się nie mylę 5 kategorii, czyli się nie liczymy.

10


. ~. (Gość)31.07.2012 13:33

"Piotrkowianin" napisał(a):
Nieprawda. Tam nie było przebudowy - zburzony 100-letni zabytkowy dworzec i w jego miejsce postawiono betonowy klocek.


co to jest betonowy klocek?

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga31.07.2012 12:45

"Tytus" napisał(a):
Dodam jeszcze że w latach 80-90tych przeprowadzono, za podobnie duże środki finansowe, przebudowę Dworca Łódź Kaliska.

Nieprawda. Tam nie było przebudowy - zburzony 100-letni zabytkowy dworzec i w jego miejsce postawiono betonowy klocek.

00


pasażerka ~pasażerka (Gość)31.07.2012 12:22

Czy ta kolej jest jeszcze komuś po coś potrzebna? Czy jest jakieś miejsce gdzie nie można dojechać drogą albo pociągiem dojedzie się szybciej? Czy jest sens utrzymywać spółkę, która nie przynosi zysku?

00


Aman Amanranga31.07.2012 12:08

"antykladek" napisał(a):
Ludzie i tak chodzą, jak chcą, bo nie lubią, jak się z nich robi idiotów. Było normalne przejście na peron 2, to ktoś mądry inaczej kazał zlikwidować.

Podobno jakiś mądry chyba wyliczył, że było tam za dużo wypadków z udziałem przechodzących. Teraz po zderzeniach aut z pociągami na niestrzeżonych rogatkach zlikwiduje się je zastępując kładkami.

00


akan ~akan (Gość)31.07.2012 10:27

"epiotrkow.pl" napisał(a):
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się w prawdzie do remontu peronów


A może przygotowują się w kłamstwie?

00


Tytus ~Tytus (Gość)31.07.2012 08:57

W Łodzi budują dworzec Łódź Fabryczna za parę miliardów złotych i jakoś nikt się nie zainteresował faktem że program szybkiej kolei został zaprzestany. Dodam jeszcze że w latach 80-90tych przeprowadzono, za podobnie duże środki finansowe, przebudowę Dworca Łódź Kaliska.
W Piotrkowie Dworzec czekał na remont 60-70 lat, po czym okazuje się że kolej nie ma pieniędzy ani na windy, ani na przejście podziemne za 2-3mln zł..
Wystarczyłoby poczynić niewielkie oszczędności przy budowie Łodzi Fabrycznej, a pieniądze znalazłyby się i na tą inwestycja.
Jak zawsze Łodziacy muszą być górą...
Przejścia podziemne są w mniejszych Miastach na linii Poznań-Wrocław, to nie jest fanaberia, ani luksus. To powinien być standard w państwie Europejskim.

Komentarz był edytowany przez autora: 31.07.2012 09:15

00


Piotrkowianin Piotrkowianinranga30.07.2012 23:48

"Michalek" napisał(a):
Teraz przyjedzie Maciarewicz

A kto to jest?

00


oglądacz ~oglądacz (Gość)30.07.2012 22:01

Daremne żale, próżny trud, bezsilne złorzeczenia! Tym fragmentem wiersza A. Asnyka można skwitować wieloletnie starania o budowę przejścia podziemnego na peron 2. Piotrków niedługo stanie się tylko przystankiem na linii kolejowej nr 1 w Polsce, bo dla następców PKP nie ma żadnego znaczenia. A nikt z władz miasta nie dostrzega potrzeby zachowania dla potomnych wspaniałej kolejowej historii miasta, które rozwinęło się tylko dzięki kolei. W XIX wieku, i po odzyskaniu niepodległości parowozownia w Piotrkowie była największą parowozownią na tej linii i dawała pracę kilku tysiącom kolejarzy.

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat