W ramach prac ułożono też krawężniki, a dotychczasowe płyty chodnikowe zastąpiła kostka betonowa. Na pętli zostanie ustawiona również nowa wiata przystankowa.
Były to w zasadzie ostatnie prace konieczne do wykonania, aby było to miejsce komfortowe dla podróżnych oraz przystosowane do obsługi autobusów elektrycznych. Wcześniej na pętli ustawiono stację transformatorową oraz stację do szybkiego ładowania autobusów - informują urzędnicy.
Podobne prace wykonano także na pętli autobusowej przy ul. Dmowskiego, choć tutaj stanęły dwie "szybkie" ładowarki dedykowane dla autobusów elektrycznych.
Stacje do "wolnego", czyli nocnego ładowania "emzetek" znajdują się zaś na terenie bazy MZK przy ul. Krakowskie Przedmieście. Tutaj miasto wybudowało sześć dwustanowiskowych ładowarek.
Co z "elektrykami"?
Urząd miasta przypomina, że umowa na wyprodukowanie dla Piotrkowa Trybunalskiego autobusów elektrycznych jest w trakcie realizacji. Zanim "elektryki" wyjadą na piotrkowskie ulice, konieczne jest wybudowanie infrastruktury do obsługi tego typu floty autobusowej. Na te działania miasto wyda 55,3 mln zł, z czego ponad 22,7 mln zł stanowi dofinansowanie z NFOŚiGW.
Sam koszt budowy stacji ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą to niewiele ponad 9,8 mln zł. Około 25% tej kwoty stanowi zewnętrzne dofinansowanie.