Grupa Masterlease zanotowała dodatnie dynamiki wzrostu w zakresie finansowania nowych umów (+4 proc. r/r) oraz w sprzedaży aut pokontraktowych (+24 proc. r/r). Również platforma Automarket.pl może pochwalić się wynikiem ponad tysiąca sztuk sprzedanych pojazdów. Właściciel platformy, PKO Leasing prognozuje, że w tym roku sprzeda 3 000 pojazdów.
Automarket jest pierwszą bankową platformą do zakupu samochodów. Jest zintegrowana z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Na platformie dostępne są samochody nowe i używane, które przeszły inspekcję techniczną. Każdy z pojazdów objęty jest minimum roczną gwarancją.
Zdaniem Pawła Pacha, prezesa PKO Leasing, „zakup Grupy Masterlease oraz uruchomienie platformy Automarket.pl to decyzje, które pokazały swoją rentowność, nawet w warunkach pandemii”. Jak podkreśla, na znaczeniu zyskują usługi wynajmu długoterminowego, „co potwierdzają bardzo dobre wyniki Grupy Masterlease. Poprzedni rok to również czas rozwoju rynku e-commerce - zakupy przez internet cieszą się coraz większym powodzeniem, także w segmencie automotive. Ten trend obserwujemy w wynikach sprzedaży pojazdów na platformie Automarket” – dodaje Pach.
W ubiegłym roku Grupa Masterlease pogłębiała integrację ze spółkami Grupy PKO Banku Polskiego, działając w jej strukturach jako Centrum Kompetencji „Cars”. Do jej zadań należą m.in. zarządzanie bankową flotą, obsługa klientów Grupy w zakresie CFM czy technologiczne i merytoryczne wsparcie strategicznych projektów związanych z samochodami.
Zdaniem Tomasza Jabłońskiego, prezesa Masterlease, spółka nie tylko poprawiła swój wynik finansowy pokazując tym swoje kompetencje w trudnym obszarze remarketingu. „Drugim ważnym elementem tego połączenia jest wprowadzenie komplementarności usług finansowych dla wszystkich klientów Grupy Kapitałowej. Dzięki temu klienci otrzymali dostęp do różnorodnych form finansowania swoich pojazdów” – zaznacza Jabłoński.
Grupa Masterlease zakłada w tym roku dalszy wzrost oraz postępującą digitalizację sprzedaży i obsługi klienta. W planach jest sfinansowanie zakupów inwestycyjnych samochodów na rekordowym poziomie wartości ok. 250 mln zł (I h 2021) oraz rozwój nowych programów abonamentowych z importerami, m.in. z Nissanem i Suzuki.
Od ponad roku testowana jest usługa carsharingu biznesowego dla jednego z kluczowych klientów Grupy. Rośnie też popularność programu MasterBenefit oferującego samochody w ramach benefitów dla pracowników korporacji. W 2021 roku Grupa zamierza mocniej zaistnieć na rynku wynajmu krótkoterminowego, jako MasterRent24.
Ambitny cel silniejszej ekspansji na rynku e-commerce stawia też sobie platforma Automarket.pl. Plany rozwoju zakładają mocne wsparcie sprzedaży pojazdów dealerskich oraz dalszy rozwój usługi zakupu pojazdu online. Zwłaszcza, że sprzedaż online w modelu end-to-end systematycznie wzrasta i obecnie, co czwarty pojazd jest sprzedawany na platformie w taki właśnie sposób.
„O powodzeniu naszego projektu świadczy kilka czynników. Rosnące zadowolenie rynku dealerskiego. Od startu zwiększyliśmy do 25 liczbę współpracujących z nami dealerów, czego skutkiem jest m.in. podwojenie liczby dostępnych na platformie pojazdów. Co ważne, udało nam się osiągnąć załażony cel, w którym 25 proc. zawartych przez nas umów zostało przeprocesowanych w całości online. To dobry wskaźnik na kolejny rok, który może przełożyć się na jeszcze lepszy wynik sprzedaży niż ten zakładany w obecnych prognozach”– podkreśla Tomasz Otto, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju PKO Leasing.
Automarket.pl, od początku lipca do końca 2020 r., odwiedziło pond 2 mln użytkowników – 28 proc. z nich wyświetliło serwis więcej niż raz. 80 proc. umów została zrealizowana z użyciem finansowania dostarczonego przez spółki z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, a połowa z nich została zawarta z klientami banku.
Źródło informacji: PAP MediaRoom