Obecnie tych stanowisk jest 22, część zastąpiła wybudowana w latach 60. hala suwnicowa. W latach świetności na terenie parowozowni stacjonowało 15 z 98 parowozów PT-31 wyprodukowanych w Polsce w latach 1932-1939. Zakład zatrudniał blisko 1000 osób. Średnio w ciągu dnia w parowozowni dokonywano przeglądu 9 lokomotyw – 5 elektrycznych i 4 spalinowych. Na jeden parowóz odstawiony do naprawy czy przeglądu przypadało od 10 do 11 osób. Najwięcej pracy obsługa parowozowni miała latem, kiedy to tabor przygotowywano do sezonu zimowego. Zdarzało się, że nie było gdzie parkować na torach lokomotyw, taka ich ilość się tu zjeżdżała. Jeszcze w latach 90. odbywało się tutaj wodowanie parowozów obsługujących zimą beztrakcyjną linię Bełchatów-Tomaszów Mazowiecki.
Obecnie na terenie parowozowni działa firma Remtrak, zajmująca się naprawą taboru kolejowego, a dokładnie renowacją zestawów kołowych wagonów osobowych. Po parowozowni naszych reporterów oprowadzał Tadeusz Warzyński, kierownik piotrkowskiego oddziału firmy Remtrak.