Od 14 do 27 lipca mieli oni możliwość rozwinięcia zainteresowań naukowych w jednej z grup tematycznych: chemia i biochemia, medycyna i nauki medyczne, inżynieria i robotyka lub fizyka i nowe technologie. Po kilkumiesięcznych zmaganiach i wieloetapowej rekrutacji ostatecznie tę szansę otrzymało 50 najlepszych uczestników, w tym uczniowie z województwa łódzkiego: Emilia Staszór i Alexander Pastuszyński z Piotrkowa Trybunalskiego. Była to dla nich wyjątkowa szansa na rozwinięcie zainteresowań naukowych w grupie tematycznej: chemia i biochemia.
Przede wszystkim praktyka
Co roku program edukacyjny obozu jest konstruowany tak, by zapewnić uczniom jak najwięcej praktycznej wiedzy. To dwa tygodnie wakacji spędzone głównie na kampusie Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, wypełnione warsztatami, pracą w laboratoriach, ale także i wycieczkami do innych naukowych instytucji. W trakcie tegorocznych spotkań z doświadczonymi wykładowcami oraz praktykami uczestnicy mieli okazję m.in. oglądać pod mikroskopem kryształy białka, nauczyć się technik szycia chirurgicznego, przeprowadzić sekcję narządów zwierzęcych czy skonstruować i zaprogramować własnego robota. - Żałuję, że nie mogę uczestniczyć w obozie jeszcze raz. Zebrała się tutaj cudowna młodzież. Czas, który spędziliśmy razem był niesamowity, przepełniony pozytywną energią. A także to, co jest najważniejsze na tym obozie, czyli nauka. Wszystkie wykłady i zajęcia były bardzo wartościowe – mówi Emilia Staszór, od października studentka Biotechnologii na Uniwersytecie Warszawskim. Na pytanie o to, co zyskała dzięki udziałowi w obozie dodaje: – Nabycie pewności siebie i spotkanie tych wszystkich ludzi. Poznanie uczestników, opiekunów i wykładowców było najbardziej niesamowite.
Dużą wartością obozu była możliwość kontaktu z rówieśnikami i uczestnictwa w zajęciach niezwiązanych bezpośrednio z nauką m.in. w zajęciach integracyjnych, warsztatach kulinarnych czy szkoleniu z wystąpień publicznych. - Każda edycja programu to kolejni fenomenalni uczniowie, którzy zarażają nas swoją energią i motywacją do nieustannego rozwoju. Są ciekawi świata, mają pasje, lubią podejmować nowe wyzwania. Obecność na obozie ADAMED SmartUP ma przede wszystkim uświadomić im, jak wielki potencjał posiadają. To też dla nich ogromna szansa na zetknięcie się z wiedzą na poziomie akademickim, a fakt przebywania w gronie rówieśników o podobnych zainteresowaniach dodatkowo motywuje ich, by stawiali przede wszystkim na swoje pasje – podkreśla Martyna Strupczewska, kierownik programu ADAMED SmartUP.
Kolejne spotkanie wszystkich uczestników piątej edycji programu ADAMED SmartUP już we wrześniu podczas gali finałowej. Tego dnia spośród uczestników obozu zostaną wyłonieni laureaci nagrody głównej, którzy następnie skorzystają z programu indywidualnych konsultacji edukacyjnych. Najlepsi z nich będą mieli też szansę na uzyskanie finansowego stypendium naukowego.
ADAMED SmartUP to program naukowo-edukacyjny skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych, mający na celu popularyzację nauk ścisłych i przyrodniczych oraz wsparcie rozwoju pasji i zainteresowań szczególnie uzdolnionej młodzieży.
(materiały: Biuro prasowe programu ADAMED SmartUP)