Luty najbezpieczniejszy na drogach w 2012!

Tydzień Trybunalski Niedziela, 13 stycznia 20137
Rok 2012 na drogach naszego miasta i powiatu o wiele bezpieczniejszy niż 2011. Było mniej wypadków (o 38), mniej kolizji (o 276), mniej rannych (o 42), mniej osób zginęło (o 10).
fot. archiwumfot. archiwum

- Chyba w końcu ludzie zaczęli myśleć... Na pewno nie bez znaczenia był wpływ ogólnopolskich kampanii o bezpieczeństwie na drodze, a także nasze akcje i kontrole - twierdzi naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego w Komendzie Miejskiej Policji w Piotrkowie Artur Szczegielniak.

Najbardziej niebezpieczny miesiąc w 2012 roku to październik, kiedy to doszło do 23 wypadków i 169 kolizji, 4 osoby zginęły. Najbezpieczniejszy był za to - co dziwi nawet szefa drogówki - luty, kiedy to doszło do 15 wypadków (jedna osoba zginęła) i 99 kolizji. Najgorszy pod względem bezpieczeństwa na drodze zawsze był piątek, ale nie w minionym roku. W 2012 gorszy był czwartek. Do wypadków najczęściej dochodziło między godziną 14.00 a 18.00. Sprawcami 60% wypadków byli kierowcy samochodów.

Piesi spowodowali 25 wypadków, w których 6 osób zginęło, a 20 zostało rannych. Kierowcy jednośladów to sprawcy 3% wypadków.

Pijani kierowcy spowodowali więcej wypadków niż w 2011 roku – 24, zginęło w nich 6 osób, a 26 zostało rannych. Główną przyczyną wypadków na drogach w naszym powiecie pozostaje nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu (21%). Nadmierna prędkość to przyczyna 12,6% wypadków.

 

  2011 2012
Wypadki 228 190
Kolizje 1908 1632
Zabitych 31 21
Rannych 283 241

 

as


Zainteresował temat?

0

0


Zobacz również

Komentarze (7)

Zaloguj się: FacebookGoogleKonto ePiotrkow.pl
loading
Portal epiotrkow.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby komentujące czynią to na swoją odpowiedzialność karną lub cywilną.

Piotrkowianin Piotrkowianinranga13.01.2013 11:49

Cytuję:
Luty najbezpieczniejszym miesiącem na drogach w 2012!

Też mi nowina. Raz, że było to najkrótszy miesiąc roku, a dwa, to przez pierwszą jego połowę utrzymywały się siarczyste mrozy, więc na drogach było mniej pojazdów.

Komentarz był edytowany przez autora: 13.01.2013 11:50

00


sklave sklaveranga13.01.2013 11:10

Fotoradar w Białym Borze na Pomorzu widział już wiele. Tym razem złapał rowerzystę, który nocą jechał z prędkością 53 km/h. Jedyną częścią garderoby, jaką miał na sobie, były majtki... na głowie.
Minął fotoradar z prędkością o 13 km/h większą, niż dozwolone w tym miesjcu 40 km/h.
Podobno wczoraj pieszego na chodniku w stolicy namierzyli
dopuszczalna prędkość była 5 km/h
a on zasuwał ponad 11 km/h szybciej.
Konieczna będzie nowelizacja Kodeksu Drogowego.
No ale co to jest za problem dzisiaj.
Wystarczy że Donek powie a sejm zaraz to uchwali.
Vincent Wielki Copperfield nauk Ekonomicznych, Naczelny Hochsztapler Wszech Czasów wspólnie z Wielkim Trybunem
bożkiem w Warszawie już ręce z radości zacierają.
Znaleźli sposób by załatać dziurę.....
Tato co to jest fotoradar???
Fotoradar drogie dziecko, to taki karmik dla sępów.

O dwóch takich co.......
Hulali po polu i pili kakao.
Foto:
http://sklave.manifo.com/foto-szopka

00


krzysiek71 ~krzysiek71 (Gość)13.01.2013 10:59

2. Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego /nazwa instytucji i miasto/ do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów
prawnych, na mocy których /nazwa instytucji i miasto/ dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego /nazwa instytucji i miasto/ na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).
3. Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.
4. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.
5. Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.
6. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.
7. Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu /data zdarzenia/ (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.
8. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksymilą, a nie oryginalnym podpisem Państwa funkcjonariusza. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.
9. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru.
Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.
10. Czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi +/- /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?
11. Na jakiej podstawie prawnej /nazwa instytucji i miasto/ wystawia wezwanie i/lub mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.
12. Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy /nazwa instytucji i miasto/ sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.
Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.
Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.
W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż /nazwa instytucji i miasto/ nie posiada ww. dokumentów i jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny w celu podreperowania budżetu Państwa gminy.

00


gość ~gość (Gość)13.01.2013 10:27

"sklave" napisał(a):
Odwołanie od mandatu z fotoradaru


DOBRE...
sklave, naprawdę dobry tekst...
mocno mnie rozweselił.

00


sklave sklaveranga13.01.2013 09:53

Odwołanie od mandatu z fotoradaru
....
1. Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość /samochodów, motocykli/ wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód / motocykl jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.
.....
Więcej:
http://sklave.manifo.com/inne

00


krzysiek71 ~krzysiek71 (Gość)13.01.2013 09:41

"Redaktor-Maj" napisał(a):
Czyżby wzrost liczby fotoradarów miał na to wpływ? :)


jakich fotoradarów? jest tylko jeden na wyposażeniu straży biznesowej.

00


Redaktor Maj ~Redaktor Maj (Gość)13.01.2013 09:32

Niedawno pisaliście, że wzrosła ilość samochodów w naszym mieście tylko się cieszyć ze spadku w tym czasie wypadków i kolizji.
Czyżby wzrost liczby fotoradarów miał na to wpływ? :)
http://naszpiotrkow.blogspot.com/ - nowe posty 12.01

00


reklama
reklama

Społeczność

Doceniamy za wyłączenie AdBlocka na naszym portalu. Postaramy się, aby reklamy nie zakłócały przeglądania strony. Jeśli jakaś reklama lub umiejscowienie jej spowoduje dyskomfort prosimy, poinformuj nas o tym!

Życzymy miłego przeglądania naszej strony!

zamknij komunikat