To kolejna decyzja łódzkiego RDOŚ. Pierwsza została wydana 3 lata temu. Została jednak uchylona przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i przekazana do ponownego rozpatrzenia.
- W nowej decyzji środowiskowej bez zmian pozostał przebieg odcinka drogi ekspresowej S74. Poprawiony został jednak przebieg trasy S12, zamiast poprowadzenia trasy całkowicie w wariancie W6 wybrano wariant W6+W6’, zaproponowany przez inwestora (GDDKiA) po odrzuceniu pierwotnej decyzji. Oznacza to, że w okolicy Sulejowa, w miejscu przejścia przez Pilicę, trasa została przesunięta nieco na południe (w tym miejscu pobiegnie ona w wariancie W2) – czytamy na rynekinfrastruktury.pl.
Portal dodaje, że w ramach działań minimalizujących oddziaływanie inwestycji na środowisko zastosowane zostaną rozwiązania chroniące środowisko m.in: przejścia dla zwierząt, ogrodzenia ochronne i płotki naprowadzające, osłony antyolśnieniowe, urządzenia oczyszczające wody opadowe oraz szczelny system odprowadzania wód opadowych. W celu zminimalizowania uciążliwości akustycznej tras przewiduje się budowę ekranów akustycznych.