Przy wyborze mebli do biura należy kierować się przede wszystkim wielkością lokalu. Nawet niewielkie biuro można zagospodarować w funkcjonalny i ergonomiczny sposób. Na rynku dostępne są różnorodne meble biurowe pozwalające na ciekawe aranżacje nawet najmniejszych lokali biurowych.
Szafy, szafki i regały
To, jakie meble wybierzemy do biura, w dużej mierze zależy od charakteru pracy. Przy prowadzeniu firmy księgowej niezbędne są szafy, w których będziemy gromadzić i przechowywać liczne dokumenty. Szafy powinny być zamykane na klucz.
W biurze niezbędne są też regały kupione np. online w sklepie e-regaly.pl i szafki służące do magazynowania. Nie tylko do przechowywania dokumentów, ale też do przechowywania osobistych rzeczy pracowników, środków czystości, nieużywanych sprzętów.
Biurka i krzesła
Bardzo ważnym elementem wyposażenia biura jest biurko. Każdy pracownik biurowy każdego dnia spędza za biurkiem 8 godzin, dlatego trzeba zadbać o wygodę i komfort pracy. To przełoży się na wydajność pracy. Ciężko znaleźć uniwersalne meble pasujące ludziom o różnym wzroście i różnej wadze. Ale można kupić meble z możliwością regulacji wysokości blatu.
Szczególnie ważny jest wybór krzeseł biurowych. Każde krzesło powinno posiadać wyprofilowane oparcie, podłokietniki, powinno mieć możliwość regulacji oparcia i wysokości siedziska. Krzesło biurowe powinno być też wyposażone w kółka oraz w co najmniej pięcioramienną podstawę. Powinno być też wykonane z materiału odpornego na uszkodzenia mechaniczne i łatwego do czyszczenia.
Na meblach biurowych nie warto oszczędzać
Przy wyborze mebli biurowych nie powinno się oszczędzać. Oczywiście to nie oznacza, że należy kupować drogie meble. Najważniejsze jest, aby meble posiadały najważniejsze certyfikaty i spełniały normy BHP. Meble należy kupować w odpowiednich sklepach i od sprawdzonych producentów.
Przy zakupie mebli biurowych trzeba pamiętać, że pracownicy będą korzystali z tych mebli codziennie co najmniej przez kilka lat. Dlatego meble powinny być tak zaprojektowane, by umożliwiały pracownikom jak proste i szybkie wykonywanie podstawowych czynności. Pracownicy muszą mieć do nich łatwy dostęp. Wszelkie szafki i szuflady z dokumentami powinny znajdować się w zasięgu ręki pracowników i na takim poziomie, by nie było konieczności wspinania i schylania się do nich.